Pasipiktinimą vadina nepagrįstu

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos patvirtino Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų, kurios neatitinka techninių reikalavimų ir kelia grėsmę eismo saugumui, privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimo panaikinimo tvarkos aprašą.

Prie pirminio 7 punktų projekto atsirado dar du pažeidimai, už kuriuos policijos pareigūnai galės panaikinti techninę apžiūrą – t.y. jeigu žibinte panaudotas automobilio gamintojo nenumatytas šviesos šaltinis, taip pat jei stovinčios motorinės transporto priemonės su dirbančiu varikliu skleidžiamo triukšmo lygis viršija Kelių transporto priemonių variklių triukšmo ribinių dydžių ir jų nustatymo tvarkos apraše nurodytus dydžius.

„Kilo ažiotažas, kurio nereikėtų. Galbūt tai mūsų komunikacijos problema. Šie visi reikalavimai papildyti atsižvelgus į visuomenės siūlymus. Mes teisės aktą paskelbėme viešai – visi kaip susitarę siūlė būtent šiuos du elementus, kad vertinti transporto priemonės apšvietimo žibintus ir vertinti transporto priemones, kurios kelia papildomą triukšmą. Šie papildomi reikalavimai atsirado būtent dėl visuomenės įtakos“, - DELFI teigė Valstybinės kelių transporto inspekcijos Technikos skyriaus vedėjas Justas Rašomavičius.

Akina vairuotojus

Vienas iš naujų punktų draudžia automobilių žibintuose naudoti vadinamuosius „ksenonus“, jei tokios galimybės nenumato gamintojas. Šis draudimas galiojo ir anksčiau, tačiau dabar už tai galima netekti techninės apžiūros dokumentų.

„Įsideda šviesos išlydžio lemputes į tas transporto priemones, kurių žibintai nepritaikyti. To pasekoje, piliečiai mums rašė, yra akinami vairuotojai, yra nepatogu priešais atvažiuojančiam transportui. Tai dalykas, su kuriuo susiduriama kiekvieną dieną“, - teigė J. Rašomavičius.

Klausimų iškilo dėl vadinamųjų LED šviesų, kai vairuotojai ant mašinų susimontuoja papildomą apšvietimą. J. Rašomavičius teigimu, tokioms transporto priemonėms ir taip neturėtų būti atlikta techninė apžiūra, jei papildomas apšvietimas neatitinka reikalavimų.

Tačiau pagal reikalavimus sumontuoti dienos šviesos žibintai (DLR) problemų nekels.

„Jeigu jie atitinka reikalavimus, jeigu jie atitinkamai pažymėti, jeigu išlaikytas aukštis, suderintas įsijungimas, išsijungimas – jokių problemų. Viskas tvarkoje (…). Jei žibintas žymėtas, jei jis atitinka savo funkcinius reikalavimus, jie yra labai aiškiai aprašyti ir nieko ten sudėtingo nėra. Esmė tokia, kad kai jūs įjungiate gabaritus ar artimųjų šviesų žibintus jie (papildomi žibintai – DELFI) turi išsijungti, kad nebūtų dvejinamas šviesos šaltinis“, - teigė J. Rašomavičius.

Tvarkingiems vairuotojams galvos neskaudės

Įsigaliojus naujam punktui dėl automobilio keliamo triukšmo suklusti turėtų tie vairuotojai, kurie perdarė savo automobilių išmetimo sistemą.

„Jei techninės apžiūros metu yra nustatoma, kad akivaizdžiai yra modifikuota išmetimo sistema ar kyla pagrįstų abejonių, kad transporto priemonė gali kelti per didelį triukšmą, yra atitinkama metodika, atitinkami matavimo prietaisai. Triukšmas yra matuojamas prie tam tikrų sūkių, kai išmetimo sistema pradeda veikti efektyviau ir tuomet pamatuojama. Jei viskas tvarkoje – važiuok, jokių problemų“, - teigia J. Rašomavičius.

Apibendrindamas naująją tvarką specialistas teigė, kad tvarkingam vairuotojui nauja tvarka nekels problemų.

„Aš manau, kad nė vienas punktas nekels galvos skausmo, jei automobilį eksploatuosi kaip priklauso ir kaip jis sukomplektuotas. Jei laikysies minimalių techninių reikalavimų, tai niekam nekels galvos skausmo. Pradėkime nuo to. O dauguma punktų jau galioja ilgą laiką – dauguma punktų yra nesugalvoti, o išimti iš KET“, - DELFI teigė J. Rašomavičius.

Ne pabaiga?

Be minėtų dviejų naujų punktų yra dar septynios „nuodėmės“, už kurias nuo liepos 1 d. pareigūnai galės panaikinti techninės apžiūros galiojimą. Taip nutiks, jei neveikia pagrindinis stabdys, jei neveikia vairo mechanizmas, jei netvarkingas transporto priemonės ir priekabos sukabinimo įtaisas, jei lyjant, sningant arba esant rūkui vairuotojo pusėje neveikia stiklo valytuvas, jei tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui nedega joks priekinis kairysis žibintas, o sugedus bent vienam galiniam gabarito žibintui neveikia avarinė šviesos signalizacija arba transporto priemonės gale nėra pritvirtinto avarinio sustojimo ženklo, jei transporto priemonės stiklų, patenkančių į priekinį 180° vairuotojo matymo lauką, šviesos laidumas mažesnis negu nustatyta Techniniuose reikalavimuose ir jei žiemos sezono metu automobilis, kurio bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 t, ir (ar) jo priekaba (jei priekaboje įrengti stabdžiai) eksploatuojamas su padangomis, kurios neskirtos važiuoti žiemą, transporto priemonė vasaros sezono metu eksploatuojama su dygliuotomis padangomis arba transporto priemonės protektoriaus rašto gylis mažesnis nei nustatyta Techniniuose reikalavimuose.

J. Rašomavičius nesiryžo prognozuoti, ar šie devyni punktai – pabaiga.

„Šiai dienai yra šie devyni. Laikas parodys – jei bus visuomenės suinteresuotumas ir atsiras priemonės, kad reikia papildyti, aš manau, kad mes reaguosime. Bet kokiu atveju, mes reaguosime protingai, o ne savo ruožtu imsime ir papildysime (…). Ne mes sugalvojome, kad norime papildyti – čia visuomenė pasiūlė. Pradėkime nuo to, kad ne mes čia trys ar keturi sėdėjome ir galvojome ką čia uždrausti ar panašiai. Mes rėmėmės labai paprastai – kas yra KET ir dar ką papildomai pasiūlė visuomenė“, - teigė J. Rašomavičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (541)