Teigiama, kad rengiant naujus teisės aktus, buvo išanalizuoti ir peržiūrėti galiojantys teisės aktai, atsižvelgta į visuomenės, viešojo administravimo institucijų, vairuotojų mokymo srityje dirbančių specialistų nuomonę, įvertinti jų pasiūlymai. Dešimt teisės aktų, reglamentuojančių vairuotojų mokymo reikalavimus ir sąlygas, nuo liepos 1 d. pakeis 4 teisės aktai.

Pranešama, kad įvedamas naujas vairavimo mokyklų ir mokymo įstaigų, vykdančių papildomą mokymą, licencijavimo modelis. Ūkio subjektai, pageidaujantys vykdyti vairuotojų mokymą ar papildomą vairuotojų mokymą, galės pateikti tik nustatytos formos deklaraciją ir reikalingus dokumentus, o savo veiklą galės pradėti jau kitą dieną nuo dokumentų gavimo Inspekcijoje dienos. Suteikta teisė galios neterminuotą laiką.

Taip pat atsisakyta detalių mokymo bazės reikalavimų, popierinių mokymo kurso baigimo liudijimų išdavimo, mokymo apskaita galės būti tvarkoma elektroniniuose dokumentuose, mokymo sutartys bus registruojamos informacinėje sistemoje.

Asmenys, sulaukę 17 metų, savarankiškai pasirengę ir išlaikę teorijos egzaminą, praktinio vairavimo įgūdžių galės įgyti mokydamiesi su šeimos nariu. Šia galimybe pasinaudoję asmenys, prieš laikydami praktinio vairavimo egzaminą, dar privalės užbaigti privalomą praktinio vairavimo kursą vairavimo mokykloje. Atsisakoma reikalavimo turėti vidurinį išsilavinimą, kad būtų galima savarankiškai pasirengti teorijos egzaminui.

Papildomą vairuotojų mokymą galės vykdyti vairavimo mokyklos, pateikusios nustatytos formos deklaracijas.

Primename, kad Papildomo vairuotojų mokymo tvarkos aprašas bus privalomas pradedantiesiems vairuotojams, pažeidusiems Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimus, susijusius su vairuotojų pareigų pėstiesiems, lenkimo taisyklių, draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, eismo reguliavimo signalų nesilaikymu, taip pat ir įspėjamųjų signalų naudojimo, važiavimo per sankryžas, vairuotojų naudojimosi saugos diržais, motociklininko šalmais pažeidimais, nustatyto greičio viršijimu daugiau kaip 10 km/val. ir transporto priemonių vairavimu, kai nustatomas lengvas neblaivumo laipsnis (nuo 0,2 promilės iki 0,4 promilės), taip pat sukėlusiems eismo įvykį, kurio metu buvo sutrikdyta eismo dalyvių sveikata, (toliau – pradedantieji vairuotojai) ir motorinių transporto priemonių vairuotojams, kuriems teisė vairuoti buvo atimta dėl KET pažeidimų (toliau – vairuotojai, kuriems atimta teisė vairuoti).

Per papildomą vairuotojų mokymą pradedantieji vairuotojai ir vairuotojai, kuriems atimta teisė vairuoti, privalės:

– individualiai su mokymo įstaigos psichologu analizuoti padarytą (-us) KET pažeidimą (-us), už kurį (-iuos) buvo taikyta administracinė atsakomybė;

– išklausyti teorijos kursą, apimantį šias temas: KET naujovės, atsakomybė už KET pažeidimus ir jų padarymo pasekmės, eismo įvykių Lietuvoje priežastys ir pasekmės, rizikingos eismo situacijos ir galimybės jas numatyti, saugus, ekonomiškas ir ekologiškas vairavimas;

– išklausyti psichologijos kursą, apimantį šias temas: vairuotojo asmenybės bruožų, savybių, asmeninių vertybių, stereotipų įtaka elgesiui kelyje, emocijos, jų suvokimas ir valdymas vairuojant motorinę transporto priemonę, alkoholio, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, taip pat streso, miego trūkumo, nuovargio, ligos įtaka vairuotojo dėmesingumui, situacijos vertinimui, sprendimų priėmimui, vairavimo, eismo kultūra, pagarba kitiems eismo dalyviams ir atsakomybė už juos ir save;

– mokytis saugiai, ekonomiškai ir tausodami aplinką vairuoti B kategorijos transporto priemonę.

Papildomas mokymas bus užbaigtas, kai vairuotojai išlaikys žinių patikrinimo testą.

Rengiant teisės aktus į daugelį pasiūlymų buvo atsižvelgta, tačiau liko tokių, į kuriuos kol kas nebuvo atsižvelgta. Inspekcija mano, kad pasiūlymus „šeimos nariams leisti laikyti vairavimo egzaminus pasiruošus su šeimos nariu, nenustatant jiems pareigos papildomai užbaigti privalomą praktinio vairavimo mokymo kursą vairavimo mokykloje“, „atsisakyti reikalavimo vairavimo mokykloms turėti vairavimo aikšteles“ reikėtų labiau išanalizuoti, be to, reikėtų diskutuoti apie jų įgyvendinimo galimybes su visuomene, vairavimo mokyklas vienijančiomis asociacijomis ir skirtingų institucijų specialistais. Pasiūlymas „leisti mokyti praktinio vairavimo savarankiškai dirbantiems instruktoriams“ reikalauja ir teisinio pagrindo – atitinkamo Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo.

Inspekcija atkreipia dėmesį, kad mokymo įstaigos, kurioms pernai buvo suteikta teisė organizuoti ir rengti papildomą vairuotojų mokymą iki birželio 30 d., atitinkančios naujus reikalavimus ir pageidaujančios tęsti savo veiklą, turi Inspekcijai pateikti nustatytos formos deklaraciją ir reikalingus dokumentus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)