Galbūt pamenate prieš trejus metus keletą lenktynių važiavusį Audi Xtra Coupe modelį - visi varantieji ratai, 620 AG ir iki šių dienų nepagerintas Kačerginės trasos rekordas: 1:15 sek.?

Dabar atėjo metas naujai Xtra Racing bombai. Šiais metais prasidės Šiaurės Europos Time Attack varžybų serija, kur kovos rimčiausi tiek Baltijos šalių, tiek Skandinavijos lenktynininkai, važiuojantys savo šalies čempionatuose.

„Mes, lietuviai, turime ne vieną greitą automobilį, tačiau mūsų mašinos galingumu vis tik nusileidžia skandinaviškoms. Nesinori, kad jie mus talžytų trasose, todėl ir kuriame savo bombą, su kuria galėsime pulti skandinavus", - sakė automobilio kūrėjas Andrius Kontrimas.

Pasirinktas automobilis - Mitsubishi Lancer EVO. Vėl su visais varančiaisiais ratais, kurie gelbės ypač nelygioje Kačerginės trasoje, ir itin stipriu varikliu, kuris, planuojama, pasieks apie 800 AG.

Nėra ko stebėtis, mat jį ruošia britų gamintojas Cosworth, patikėjęs šio projekto sėkme ir savanoriškai prisidėjęs prie jo vystymo. Iš tiesų automobilio kūrėjai pripažįsta, kad „arklių kaimenės dydis" jiems yra ne pirmoje vietoje. Svarbiausia - kuo didesnis sukimo momentas, pasiekiamas esant kuo didesniam sūkių diapazonui, mat tik jis gelbės kalnuotose trasose. Autoriai dar neatskleidžia, kiek niutonų pasieks variklis, tačiau siekiama, kad visa jėga prie sėdynės vairuotoją spaustų jau esant 4 800 aps./min. Galia ratams bus perduodama per Samsonas Motorsport pavarų dėžę. „Jos tiesiog negenda. O jei suges, tereikės nuvykti į Uteną, kad ji per porą valandų būtų pataisyta", - nusišypso Andrius.

Pakaba - paskutinės kartos pasaulio ralio trasomis važinėjusio Mitsubishi Lancer WRC kopija. Iš specialių vamzdelių suvirinti traversai, šakės, vietoj gumų naudojami sferiniai guoliai, pagal užsakymą pagaminti Intrax amortizatoriai. Visa tai leis tvirtai „visą galią nuleisti ant žemės" ir sutaupys bene 35 kg, palyginti su įprasta važiuokle.

Šiame Lancer EVO modelyje nebus jokių saugiklių, relių, viską 1 000 Hz dažniu valdys kompiuteris. „Sakykim, krenta degalų slėgis, tuomet kompiuteris gali išjungti lempas, ventiliatorius - jis padarys viską, kad tik degalų slėgiui reguliuoti užtektų įtampos", - pavyzdį pateikia Andrius.

Kompiuteriai ne tik viską reguliuos, bet ir pateiks duomenis apie automobilį: daugybė daviklių apvažiavus vos kelis ratus parodys, kaip tolygiai šyla ir dirba padangos, kokius pakabos nustatymus reikėtų keisti - galbūt reikia pakeisti ratų suvedimą, ir panašius dalykus.

„Dabar nuo vairuotojo nuotaikos mašinos nustatymai nepriklausys: juk būna, kad kai vairuotojui viskas gerai, atrodo, ir mašina gerai važiuoja, nors rato laikai neblizga, o kai vairuotojas piktas, ir automobilyje viskas negerai, nors jis važiuoja kaip niekada greitai. Dabar visus duomenis matysime kompiuteryje, grafikuose", - sakė Andrius.

Automobilio elektronika bus valdoma vos vienu daugiafunkciu mygtukų bloku. Kiekvieną mygtuką bus galima programuoti skirtingai, jis galės turėti po kelias funkcijas. Tinkamai suprogramuota elektronika leis sumažinti ir vairuotojo daromas klaidas. Pavyzdžiui, jei trasoje automobilis užges, vairuotojui tereiks įminti sankabą ir greičio paminą minti iki galo - automobilis užsives automatiškai.

Automobilis bus labai greitas, tad kūrėjai pagalvojo ir apie saugumą. Vairuotojas sėdės beveik ant galinės sėdynės, taip apsaugant kojas nuo priekinio smūgio. Variklis iš priekio bus labiau pastumtas vidurio link - tai pagerins automobilio balansą.

Prie vairo lenktynių metu sėdės šio automobilio kūrėjai - Andrius Kontrimas ir Tomas Dapšas: „Visi gali kalbėti, kad vairuoja vairuotojas, o ne mašina, o mes norime parodyti, kad nebūtinai profesionalus žiedininkas gali skrieti greičiau už visus. Norime įrodyti savo technologinį pranašumą, juk atstovaujame savo garažui."

MITSUBISHI Lancer EVO Xtra
Galia Apie 800 AG
Įsibėgėjimas iki 100 km/h Greičiau nei per 2 sek.
Svoris 1 500 kg
Variklis 2 litrų 4 cilindrų Cosworth