Todėl tiems, kas pasirengę padangas laikyti karštame sandėliuke arba balkone, jie rekomenduoja geriau rinktis specialias saugyklas, kitaip dar vadinamas „padangų viešbučiais“. O tiems, kas turi gerus rūsius, specialistai pataria, kokių klaidų geriau nedaryti.

Padangų saugojimas – tik ne sandėliuke ir balkone

Padangų gamintojai ir pardavėjai sako, kad teisingas padangų sandėliavimas – labai svarbus darbas, padedantis prailginti automobilio „apavo“ amžių. Todėl, anot jų, pavasarį žieminių padangų geriau bet kur nenumesti. Joms reikia tam tikrų sąlygų.

Pašnekovai sako, kad geras patalpas gali turėti ne tik specialūs „padangų viešbučiai“, bet ir patys vairuotojai. Tokiais atvejais specialias saugyklas galima rinktis tiesiog nenorint kiekvieną sezoną vargti nešiojant padangas.

Donatas Barcys
Idealiausia būtų, jei temperatūra neviršytų 25 laipsnių. Padangos neturi liestis su įkaitusiais, karštais paviršiais, pavyzdžiui, radiatoriais ar vamzdžiais.
Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ generalinis direktorius Erlandas Gintneris teigė, kad svarstantiems, ar verta žiemines padangas sandėliuoti namų sąlygomis, visų pirma reikėtų įvertinti sąlygas, kuriose bus laikomas žieminis automobilio „apavas“.

Pirmiausia, anot jo, reikia užtikrinti, kad padangos nebūtų laikomos tokioje patalpoje, kur labai karšta ir į kurią patenka tiesioginiai saulės spinduliai. Blogiausias pasirinkimas – karštas sandėliukas ir daugiabučio balkonas.

„Jei namų sąlygos, kuriose laikomos padangos, geros, - nėra tiesioginių saulės spindulių, nekaršta, ant padangų nieko neprikrauta, tuomet viskas gerai. Tokiu atveju padangas galima ir namuose laikyti. Apskritai saugant žiemines padangas labai svarbu užtikrinti, kad patalpoje nebūtų per karšta ir kad padangų nepasiektų tiesioginiai saulės spinduliai. Tokie spinduliai žieminėms padangoms labai kenkia, todėl balkonas yra tragedija. Jei per vasarą žieminę padangą palaikysi balkone, tai pavasarį ji bus kaip kaulas“, - sakė pašnekovas.

Kita vertus, pasak E. Gintnerio, yra dar vienas svarbus motyvas, lemiantis sprendimą automobilio „apavą“ patikėti „padangų viešbučiams“. Jo teigimu, dauguma tokį sprendimą priimti nusprendžia tiesiog dėl patogumo.

„Nenorint vargti padangos paliekamos įmonei, kuri keičia padangas ir kuria pasitikima. Pastebime, kad jau nyksta lietuviški stereotipai, kad mano daiktas būtinai turi būti su manimi, nes kitaip dar kas pavogs. „Padangų viešbutis“ suteikia labai daug patogumo. Atvažiuojant montuoti ratų nereikia nei atsivežti, nei išsivežti padangų. Yra tamsūs ir vėsūs rūsiai, iš kurių padangos darbininkų atnešamos, o pakeistos vėl į juos nunešamos“, - kalbėjo E. Gintneris, pridūręs, kad tokia paslauga vienam sezonui kainuoja maždaug 80 – 100 Lt.

Pasidomėjus, koks šios paslaugos populiarumas, pašnekovas atskleidė, kad žmonių, patikinčių padangas specialiems „viešbučiams“ vis daugėja ir šiuo metu, anot jo, įmonės rūsiuose saugoma maždaug 50 tūkst. padangų.

Temperatūra negali viršyti 25 laipsnių šilumos

Mindaugas Jasiūnas
Jei žiemą padangos būna šaltyje, o vasarą kepa ant saulės, nėra gerai. Žiemą labiausiai kenkia šaltis ir drėgmė. O vasarą reikia surasti tokią vietą, kurioje vėsu ir nėra tiesioginių saulės spindulių.
Continental“ atstovas Donatas Barcys savo ruožtu teigė, kad jei žmogus gali užtikrinti geras sąlygas, padangas galima saugoti ir namuose. Tačiau jis atkreipė dėmesį, kad tokiu atveju nereikėtų pamiršti kelių esminių dalykų.

„Padangos turi būti sandėliuojamos švariose, tamsiose, sausose ir gerai ventiliuojamose patalpose. Sandėliuojamose patalpose temperatūra turi būti ne aukštesnė nei 35 laipsniai šilumos, idealiausia būtų, jei temperatūra neviršytų 25 laipsnių. Padangos neturi liestis su įkaitusiais, karštais paviršiais, pavyzdžiui, radiatoriais ar vamzdžiais“, - tikino vyras.

Jei bus užtikrinamos geros sąlygos, D. Barcio žodžiais tariant, padangos vienodai tarnaus tiek jas saugant namų sąlygomis, tiek specialiuose padangų viešbučiuose.

„GoodYear/Dunlop“ padangų prekybos vadovas Lietuvoje Mindaugas Jasiūnas taip pat teigė, kad sandėliuojant žiemines padangas labai svarbu užtikrinti tokias sąlygas, kad nesiskverbtų karštis ir tiesioginiai saulės spinduliai.

O jei tokių sąlygų vairuotojas užtikrinti negali arba nenori du kartus per metus tampyti padangų, geriau rinktis specialias padangų saugyklas. „Viskas priklauso nuo to, kaip žmogus saugo. Jeigu sąlygos mažai kuo skiriasi nuo saugyklų, tuomet viskas gerai. Jei žiemą padangos būna šaltyje, o vasarą kepa ant saulės, nėra gerai. Žiemą labiausiai kenkia šaltis ir drėgmė. O vasarą reikia surasti tokią vietą, kurioje vėsu ir nėra tiesioginių saulės spindulių. Svarbu, kad nebūtų kritiškai aukštos temperatūros“, - aiškino M. Jasiūnas, pridūręs, kad kitas argumentas, lemiantis „padangų viešbučio“ pasirinkimą – patogumas.

Be to, M. Jasiūnas pabrėžė, kad labai svarbu viena ant kitos nesukrauti daugiau nei aštuonių padangų. „Jeigu padangos saugomos su ratlankiais, rekomenduojama jų slėgį sumažinti iki 1 ar 1,5 atmosferos. Taip pat tokiu atveju jas rekomenduojama statyti viena šalia kitos. O jei padangos be ratlankių, jas galima dėti viena ant kitos“, - teigė pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)