„Tokia galimybė niekada nėra atmestina. Pasižiūrėsime, ar tai duoda tam tikrą efektą“, – sakė R. Sinkevičius.

Anot jo, siūlymo, kuriam iš esmės buvo pritarta Vyriausybės pasitarime, tikslas – drausminti pradedančiuosius vairuotojus ir tuos, kurių darbe kyla rizika kitų žmonių gyvybei ar sveikatai.

Rimantas Sinkevičius
„Visada pradžia yra nuo kažko. Šiuo atveju mes kalbame apie pradedančius vairuotojus, kurie neturi reikiamo vairavimo stažo, ir apie vairuotojus, kurie dirba komerciniais pagrindais, – vežioja moksleivius, keleivius ir panašiai“, – teigė jis.

Pasak susisiekimo ministro, kol kas neaišku, ar įmanomas visiškas promilių nebuvimas kraujyje, nes organizmas jų gali gauti nebūtinai iš alkoholinių gėrimų, bet ir iš kai kurių maisto produktų.

„Nežinau, kiek ko gali būti nuo kefyro ar giros. (...) Žinoma, tam tikra paklaida gali būti. Nemanau, kad bus reikalaujama absoliutaus nulio“, – sakė jis.

Anot R. Sinkevičiaus, galimą paklaidą nustatys Seimas, kuris svarstys šį įstatymo projektą.

„Aš manau, kad tai bus prietaiso (alkotesterio. – ELTA) paklaidos dydis, priklausomai nuo to, kokius šiandien pramonė gamina prietaisus“, – savo nuomonę išdėstė ministras.

Anot jo, situacija šalies keliuose negerėja.

„Deja, statistika nėra džiuginanti. Lyginant skirtingus periodus, galbūt ji yra šiek tiek geresnė statistiniu požiūriu. Tačiau, palyginti su praėjusiais metais, avaringumas nemažėja, avarijų skaičius ir žuvusių jose skaičius yra to paties lygio. Labiausiai kelia nerimą tai, kad išaugo žuvusiųjų ir nelaimingų atsitikimų skaičius vietinės reikšmės keliuose. Miestuose ir magistralėse ši statistika yra gerėjanti, tačiau rajoninės reikšmės keliuose tendencija yra ryškiai blogėjanti. Apie trečdalis avarijų yra susijęs su vienokiu ar kitokiu alkoholio vartojimu“, – sakė jis.

R. Sinkevičiaus teigimu, po svarstymų Seime šis įstatymo projektas galėtų įsigalioti šių metų pabaigoje.

V. P. Andriukaitis apie vairavimą išgėrus: statistika yra žiauri

Sveikatos apsaugos ministras Vytenis Povilas Andriukaitis džiaugiasi, jog Vyriausybė iš esmės pritarė siūlymui nustatyti 0 promilių leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje ne tik pradedantiesiems, komercinio ir vežančio pavojinguosius krovinius transporto, bet ir taksi automobilių, motociklų, mopedų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių ir galingųjų keturračių vairuotojams.

Pasak ministro, Lietuvos keliuose įvyksta per daug eismų nelaimių, kuriose žūsta ar būna sužeisti žmonės, todėl toks sprendimas turėtų jų skaičių sumažinti.

„Statistika išties žiauri. Neblaivių vairuotojų, žūstančių kelyje, procentas yra aukštas. Taip pat aukštas rodiklis yra tų žmonių, kurie patenka į avarijas ir patiria be galo sunkius sužalojimus, traumas, invalidumą ar netektis“, – žurnalistams pirmadienį sakė V. P. Andriukaitis.

Pasak jo, tam tikra paklaida nuo absoliutaus nulio, degančio alkotesteryje, galima.

„Iš tiesų 0,15 promilės gali būti paklaidos problema. Bet iš esmės pagrindinis dalykas yra aiški žinia, jog Lietuvoje keliuose žūsta per daug žmonių“, – teigė ministras.

Anot V. P. Andriukaičio, Vyriausybė pasitarime pritarė šiems Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisymams, o trečiadienį posėdyje bus priimtas sprendimas teikti šiuos įstatymo pakeitimus svarstyti Seimui.

V. P. Andriukaitis teigė, kad „per ketverius metus Lietuvoje be laiko žūsta apie 30 tūkst. žmonių“.

Anot V. P. Andriukaičio, tai yra pirmas žingsnis link to, kad šalyje visi vairuotojai prie mašinos vairo sėstų visiškai blaivūs.

„Gyvenimas parodys, kokie bus nesusipratimai, kokios bus aparatūros paklaidos, kaip yra. Juolab, kad alkoholio draudimai egzistuoja kitose šalyse. (...) Tai yra žingsnis į priekį, kad mes sutarėme, jog vairuotojas be patirties, tik ką gavęs teises, ir taip vairuoja labai neatsargiai“, – sakė jis.

Ministras teigė, jog dar nėra aišku, ar ateityje tokia taisyklė bus taikoma absoliučiai visiems vairuojantiems.

„Kol kas žengiamas žingsnis, o kaip Seimas apsispręs, bus matyti. Akivaizdu, kad neblaivių yra daug, ir čia reikia susirūpinti“, – kalbėjo V. P. Andriukaitis.

Pagal naują tvarką taip pat siūloma numatyti administracinę atsakomybę už vaikų vežimo mokykliniais autobusais tvarkos pažeidimus ir už vaikams skirtų saugos sėdynių nenaudojimą automobiliuose.

Griežtinti atsakomybę siūloma už važiavimą esant draudžiamam šviesoforo signalui ar už pažeidimą, kai vairuotojas nesustoja prieš pėsčiųjų perėją. Taip pat norima sugriežtinti bausmes už mopedų ir keturračių motociklų vairuotojų daromus pažeidimus, už pažeidimus dėl kelių transporto priemonių ašių apkrovos ir didžiausios leistinos masės viršijimo, numatyti atsakomybę už padangų naudojimo tvarkos pažeidimus.

Įstatymų projektai artimiausiu metu bus teikiami svarstyti Seimui, jiems jau yra pritarusi Valstybinė eismo saugumo komisija.

Šiuo metu įstatymai numato, kad vairuotojams bauda už vairavimą išgėrus gresia tuomet, jei alkoholio koncentracija kraujyje viršija 0,4 promilės, o pradedantiesiems ir profesionaliems vairuotojams lengvas girtumo laipsnis skaičiuojamas nuo 0,2 promilės.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (73)