Didėjantys apsisukimai įtraukia ne tik techniniam sportui neabejingus gerbėjus, bet vis dažniau ir paprastus piliečius. Išskirtiniai pojūčiai, naujas gyvenimo skonis sklinda kaip virusas. Ypač didelį pagreitį viešinant šį sportą suteikia visiems gerai žinomas Dakaro ralis, kuriame jau vis dažniau išvystame ir Lietuvos atstovus. Tai lenktynės, kurios labai aiškiai parodo lotyniško žodžio „enduro“ (liet. ištvermė) prasmę.

Kietas. Švelnus. Klajūnas

Enduro motociklų šeima - tai ganėtinai plati gama techniškai skirtingų bekelės, sportinių ar turistinių dviračių visureigių. Tai technikos sutvėrimai, kuriais galima pravažiuoti didelius atstumus ir tuo pačiu nusukti į bekelę, kad pasigrožėtume gamta iš arčiau. Pasauliniai gamintojai išskiria tris populiariausias Enduro motociklų grupes.

Pati kiečiausia – pirmoji grupė. Motociklai, kurie priklauso šiai grupei, taip ir vadinasi „Hard enduro“. Šie agresyvūs aparatai sugeba įsirausti į bet kokią dirvą: purų smėlį, aštrius akmenis ir gilias brastas. Kietieji enduro iš savo raitelio reikalauja sportinio požiūrio į gyvenimą. Dauguma šiuos motociklus naudoja kaip fizinio parengimo priemonę, teikiant pirmenybę reguliarioms treniruotėms gryname ore, o ne prakaituotose sporto salėse ir galiausiai gaunant ne tik didelį fizinį krūvį, bet ir visumą ryškių pojūčių. Azartiškieji juda pirmyn ir pradeda šturmuoti bekelę, dalyvaudami įvairiose Enduro varžybose. Gerai pasiruošęs enduristas sugeba įveikti bet kokias kliūtis ir, beje, stengiasi tai padaryti dideliu greičiu.

Antroji grupė priskiriama prie švelnesnių: dvigubos paskirties, gatvės – bekelės „Sofr enduro“ motociklų. Pagal charakterį – įprasta miesto technika, bet su galimybe išvažiuoti į užmiesčio gūdumą. „On/Offroad“ - reiškia universalumą. Tai santykinai lengvi, pakankamai galingi (nuo 500 iki 750 m3), patikimumo ribas atitinkantys bei telpantys į komforto ribas motociklai. Jų tikslas – ne išbandyti savo šeimininko atsparumą, bet jam ilgai ir ištikimai tarnauti.

Trečia grupė - klajūnai. Enduro turistiniai – tai pakankamai dideli ir galingi aparatai su varikliais nuo 1000 m3 ir galingesni, pritaikyti ilgiems važiavimams įvairia danga. Be to dideli Enduro stabiliai laikosi keliuose, siūlydami aukštą komforto lygį ir saugumą savo važiuotojams, o taip pat suteikia galimybę vežti patogiai keleivį bei nemažą bagažą. Didelis turistinis Enduro sukurtas tam, kad tolimųjų platybių mėgėjas galėtų nuvažiuoti į pasaulio kraštą ir ten atsidūręs neužstrigtų vietinėse pelkėse, nepasiklystų džiunglėse, o toliau mėgautųsi rojaus grožybėmis.

Enduro varžybos Lietuvoje

Lietuvos Motociklų Sporto Federacija kiekvienais metais įteikia vis didesniam sportininkų ratui licencijas varžyboms. Didžioji dalis jų dar visai neseniai į Enduro sportą žiūrėjo pro pirštus, o varžybose dalyvaudavo kaip žiūrovai. Pasaulinės tendencijos ateina ir į Lietuvą, daugėja varžybų, darosi įvairesni jų formatai tiktai tam, kad sudomintų kuo daugiau mėgėjų.

Pastaraisiais metais populiarumo viršūnėje yra 2 valandų enduro kroso („Cross country“) varžybos, kurios vykdomos uždarose, apie 6 kilometrų ilgio trasose. Po truputį Lietuvoje skinasi kelią pasaulyje populiariausios klasikinio Enduro varžybos, kurios vyksta dvi dienas, o dalyviai įveikia iki 200-300 kilometrų atstumus per dieną, todėl pravažiavimams tarp testų (greituminiai ruožai) naudojami ir viešieji keliai.

Jau balandžio 5 dieną Lietuvoje, netoli Vievio, pirmą kartą startuoja naujo formato enduro varžybos, pavadinimu „Enduro sprint“. Tai jaunesnysis klasikinių enduro varžybų brolis, kuriose viskas vyksta panašiai, bet dalyviai varžosi tik vieną dieną per pusę mažesniame atstume.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją