Nors šis automobilis labiau primena Le Mano serijos varžyboms skirtus prototipus, tačiau juo galite kautis lenktynių trasoje, o po to važiuoti bendro naudojimo keliais.

Maža britų lenktyninių automobilių gamyklėlė „Radical“ varžyboms skirtus modelius ėmė perdaryti į keliams pritaikytus automobilius. Pernai Frankfurto automobilių parodoje kompanija pristatė RXC – automobilį, kuris bus toks pat geras ir miesto gatvėse, ir lenktynių trasoje.

Nors „Radical“ per metus pagamina vos pustrečio šimto automobilių, radikalūs pasiekimai žiedinėse lenktynėse šį vardą įrėžė daugelio automobilininkų atmintyje. Jei kam nors šis prekės ženklas girdimas pirmą kartą, galima pasakyti, kad vos per 16 metų, kai ši kompanija gyvuoja, britai sugebėjo sukurti bene populiariausią pasaulyje lenktynių automobilį SR3 RS, kurių per 12 metų pagaminta beveik 1 000.

Taip pat jie sukūrė 520 AG pasiekiantį V8 variklį, kuris sveria vos 92 kg. Be to, jie su SR9 bolidu 6 kartus dalyvavo Le Mano lenktynėse.

O prieš ketverius metus su SR8 LM pagerino iki šiol tarp serijinių automobilių niekam neįkandamą Niurburgringo trasos įveikimo rekordą – 6 min. 48 sek. Žinoma, jeigu tokį automobilį galima vadinti serijiniu. Na, bent jau vadinkime jį skirtu bendro naudojimo keliams.

RXC modelis, priešingai nei kiti kompanijos automobiliai, nebus skirtas lenktynėms. Nuo pat atsiradimo jo ateitis buvo siejama su socializuotu gatvių vaiku.

Tai – dvivietis superautomobilis, kuris laikosi „Radical“ filosofijos: svarbiausia – ne galia, o mažas svoris. Kalbant apie kėbulą, dizainas aukojamas dėl efektyvumo.

Nors apie RXC nepasakysi, kad jis atrodo labai kukliai ar prastai, kėbulas toks, kad būtų kuo labiau aerodinamiškesnis – esant dideliam greičiui jis sukuria 900 kg prispaudžiamąją jėgą, o tai prilygsta Le Mano lenktynėms kurtam SR9 bolidui.

Per 7 laipsnių svirtelėmis ant vairo valdomą pavarų dėžę 350 AG galiniams ratams perduoda „Ford“ sukurtas 3,7 litro V6 motoras. Tokį galima rasti „Mustang“ modelyje. „Radical“ rinkodaros vadovas Willas Brownas, žurnalui plačiau pristatęs šį automobilį, variklio parinkimą argumentuoja jo patikimumu, stiprumu, galinga trauka ir fantastišku garsu.

Šis amerikietiškas agregatas tik 950 kg sveriantį RXC iki 100 km/h išjudina vos per 2,8 sek. Ir toliau gali judinti tol, kol spidometro rodyklė pasiekia 290 km/h.

Įdomu tai, kad tokiais dinaminiais duomenimis pasižymintis automobilis 100 km kelio pareikalaus tik 10 litrų benzino. Paslaptis – mažas automobilio svoris, kuris mažina jėgos agregatams tenkančias apkrovas.

Efektyvumas neapsiriboja vien racionaliu apetitu degalams: daug ilgiau laiko stabdžiai ir padangos, techninės apžiūros intervalai siekia 10 000 km – kaip kasdien naudojamo automobilio.

Willas tikina, kad šį modelį galima naudoti kasdien. Galbūt į saloną rangantis per siaurą, pakeliamų durų atveriamą angą reikės pademonstruoti savo lankstumą, tačiau viduje neturėtų nieko trūkti – čia yra kondicionierius, elektra valdomi veidrodėliai, šildomi langai, puodelių laikikliai, 12 V lizdas navigacijai ar telefonui prijungti. „Nėra tik radijo grotuvo, tačiau jo trūkumą su kaupu kompensuoja variklio garsas“, – juokavo W. Brownas.

„Stuburas nenukentės net važiuojant akmenimis grįstomis gatvėmis – daug dėmesio skyrėme pakabai, kurios konstrukcija panaši į F1 bolidų. Amortizatorių eiga gana didelė, pakaba švelni, tačiau trasoje ji elgiasi labai tiksliai“, – kalbėjo Willas.

RXC sukurtas teikti malonumą bet kokiam vairuotojui. Automobilį maksimaliai išnaudoti turėtų sugebėti net ir nepatyręs vairuotojas – jis labai lengvai valdomas. Mažas svoris leidžia sušvelninti klaidų pasekmes, šiuo automobiliu trasoje galima daug vėliau stabdyti ir daug anksčiau greitėti posūkiuose nei „sunkiasvoriais“ „ferariais“, „lambordžiniais“ ar „poršė“.

Willas Brownas sako, kad tokiais automobiliais labiausiai domisi jau suaugę, subrendę, 40–60 metų žmonės, norintys vairuoti sportinį automobilį ir išnaudoti visas jo galimybes, tačiau neturintys lenktynininko įgūdžių. Dabar 180 tokių žmonių yra 180, jie laukia galimybės išmėginti RXC. Jų nebaugina automobilio kaina – nuo 450 tūkst. litų. Beje, ji gali kilti iki begalybės, nes britai kiekvieną automobilį – nuo ratų veržlių iki variklio – gali individualizuoti pagal kliento poreikius.

Pirmaisiais metais tikimasi pagaminti 50 RXC modelių, o vėliau pajėgumai gali išaugti iki 250 automobilių per metus.