Patikimas ir labai tikslus automobilio padėties nustatymas – labai svarbus veiksnys, kuriant autonominius automobilius.

Esant tam tikroms sąlygoms, esamos padėties nustatymo technologijos, tokios kaip GPS ir kameros, turi savo trūkumų, o keliuose įmontuojami magnetai visada veikia labai tiksliai, nepaisant fizinių kliūčių ir blogų oro sąlygų.

„Magnetai sukuria nematomas vėžes, kurios leidžia nustatyti automobilio padėtį su mažiau nei vieno decimetro paklaida. Mes išbandėme technologiją, automobiliams važiuojant skirtingu greičiu, ir kol kas rezultatai yra daug žadantys“, – pasakoja „Volvo Car Group“ Saugumo skyriaus vadovas Jonas Ekmarkas.

Volvo Cars“ vaidina svarbų vaidmenį, įgyvendinant didelio masto bandomąjį autonominio važiavimo projektą, kuriame 100 autonomiškai valdomų „Volvo“ automobilių važinės viešaisiais keliais šalia Gioteborgo (Švedija) kasdienėmis važiavimo sąlygomis.

„Mūsų tikslas – užtikrinti visiškai autonominį automobilio valdymą – sukurti automobilį, kuris važiuotų pats. Tikslus ir patikimas automobilio padėties nustatymas – būtina sąlyga, siekiant užtikrinti autonominį automobilio valdymą, – aiškina Jonas Ekmarkas. – Iš tiesų įmanoma sukurti autonominius automobilius, nekeičiant esamos infrastruktūros. Tačiau ši technologija suteikia papildomų galimybių, pavyzdžiui įmontuojant magnetus kelių ženklinime.“

Neleidžia nuvažiuoti nuo kelio

Keliuose įmontuojami magnetai ne tik užtikrina autonominio važiavimo potencialą, bet ir suteikia kitų galimybių:
• Įdiegus magnetais pagrįstą padėties nustatymo funkciją į saugumo sistemas galima sumažinti avarijų, susijusių su nuvažiavimu nuo kelio, skaičių.
• Magnetai gali palengvinti žiemą prižiūrėti kelius, o tai savo ruožtu sumažintų sniegu padengtiems objektams padaromą žalą, pavyzdžiui, šalia kelkraščio esantiems barjerams ir ženklams.
• Taip pat yra galimybė veiksmingiau panaudoti kelių plotą, nes tikslus padėties nustatymas leistų susiaurinti važiuojamąsias juostas.

Tikslu ir patikima

Šalia Gioteborgo (Švedija) esančioje „Hällered Volvo“ bandymų trasoje „Volvo Cars“ tyrimų komanda sukūrė 100 m ilgio bandomąją trasą. 200 mm gylyje po kelio danga buvo įmontuota apskritų feritinių magnetų (40 x 15 cm) sistema. Automobilyje buvo įmontuoti keli magnetinio lauko jutikliai.

Tyrimai buvo atliekami siekiant įvertinti kritinius kriterijus, tokius kaip nustatymo diapazonas, patikimumas, patvarumas, sąnaudos ir poveikis kelio priežiūrai.

„Kol kas mūsų patirtis rodo, kad infrastruktūros ir jutiklių technologijų požiūriu feritiniai magnetai yra veiksmingas, patikimas ir santykinai pigus sprendimas. Kitas žingsnis – atlikti bandymus realiame eisme“, – aiškino Jonas Ekmarkas.

Švedijos transporto administracijos eismo saugumo direktorius Claesas Tingvallas sutinka: „Tyrimų rezultatai labai įdomūs, ypač kalbant apie galimybę padidinti saugumą ir sukurti autonomiškai važiuojančius automobilius. Didelio masto kelių magnetų įdiegimas galėtų būti Švedijos tikslu sukurti revoliucinę technologiją, užtikrinančią darnų mobilumą.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)