Keis automobilį į dviratį

Vienas skaitytojas sako besiimsiąs kone paprasčiausios išeities – nusipirks dviratį. „Nė už benziną nebegaus“, - nubausti valdančiuosius siekia jis.

Kitas vairuotojas teigia nė neplanuojąs mokėti už automobilį, kurio nebeturi, tačiau negalėjo išregistruoti neva dėl „Regitros“ kaltės, tad rašys oficialų pareiškimą.

„Aš rašysiu pareiškimą, kad atsisakau mokėti automobilio mokestį, nes kai kreipiausi į „Regitrą“ dėl automobilio nurašymo, atsisakė tai padaryti, motyvuodami, kad nepateikiau pažymos, kur ją padėjau. Tos mašinos senai nebeturiu - yra tik likę registracijos numeriai ir registracijos liudijimas. Tas automobilius – tik „popieriuje“. Aš manau, kad tokių savininkų yra ne vienas. „Regitros“ atsakymas turi būti raštiškas“, - rašė skaitytojas.

Buvo ir tokių, kurie tikėdamiesi galimų lengvatų, planuoja nuo mokesčių išsisukti. „Iki spalio 1d. susirandi draugą, kuris turi invalidumą, deklaruoji jo vardu automobilį ant jo ir valdininkai nieko negalės padaryti...“, - savo planą dėstė jis.

Pritarančiųjų - mažuma

Iš DELFI skaitytojų atsiliepimų panašu, kad vairuotojų, palaikančiųjų mokestį už automobilius, - mažuma.

„Nėra žodžių – viską apmokestina kaip užsienyje, bet atlyginimai kažkodėl nekeliami. Nėra ką ir pridurti. Lietuvoje reikia tokių riaušių kaip Ukrainoje – tada mūsų valdininkai suktų galveles, ką dabar daryti“, - nepasitenkinimu dalijosi skaitytojas.

„Jei vairuoji 90 – ųjų metų „laužą“ su 4 l varikliu, moki daugiau nei 300 Lt o jeigu 2014 m. BMX su 2.0 l varikliu, tai moki perpus pigiau? Kur logika...“, - stebėjosi kitas vairuotojas.

„Esu 40-metis vyras, esu invalidas, turintis 40 proc. darbingumą. Per krizę man taip pat buvo nupjauta dalis invalidumo pensijos. Kadangi visiškai negaliu dirbti bei vaikštau sunkiau, tad ir automobilį turiu su automatine pavarų dėže bei galingesniu varikliu (tuomet, kai pirkau, pasirinkimo nebuvo, tad koks variklis buvo, toks buvo). Automobilis Volvo S80, 2004 metų su 2,9L benzininiu varikliu. Automobilis yra jau 10 metų senumo, nėra brangus (dėl to ir pirkau tokį). O dabar gaunasi, kad aš pats sau ir turėsiu surinkti tą grąžinamą pensijų dalį, kurią planuojama grąžinti. Tiesa, rašo, kad neįgaliems nereikės mokėt, tačiau aš manau, kad nereikės mokėti tik 0-25 proc. darbingumą turintiems, o likusiems sakys - „toks įstatymas“, „jūs esate įgalus neįgalusis, tad jums lengvatos nepriklauso“. Manau, mokestis turėtų būti susietas su mašinos rinkos verte - būtų teisingiausia“, - piktinosi kitas skaitytojas.

Kiti neteisingumą įžvelgė todėl, kad vairuotojai ir taip moka mokesčius, pildami kurą į transporto priemonę: „Žmonės jau ir taip už degalų akcizą susimoka. Tegu valstybė ir sprendžia, ką daryti su pensininkais – juk valstybė iššvaistė tuos pinigus, o ne mokesčių mokėtojai“.

Blogai pasijautė ir tie, kurie automobiliu naudojasi retai. DELFI skaitytoja Milda piktinosi, kad mokestį turės mokėti, nors važinėja sava transporto priemone vos kartą per porą savaičių.

„Pati naudoju savo automobilį kartą per porą savaičių ir per metus nuvažiuoju iki kelių tūkstančių kilometrų. Galbūt apmokestinti galėtų pagal nuvažiuotus kilometrus, ar tarkim pagal socialinę grupę. Nes prabangius automobilius turintiems asmenims sumokėti 300 Lt nėra daug, o tarkim 66 KW 2 litrų seną automobilį turinčiam studentui ar iki 1500 Lt uždirbančiam asmeniui 170 Lt yra nemažai“, - rašė ji. Logikos teigė nematantys ir tie skaitytojai, kurie Lietuvoje būna vos kartą ar du per metus.

Mokesčiui pritariantys siūlė jį taikant pagalvoti apie daugiau kintamųjų - amžių, automobilio klasę, galbūt net kainą, teršalų kiekį. Taip pat siūlyta mokestį sumažinti – pradinis turėtų būti ne 90 lt, o 60 Lt.

„Galbūt automobilio variklio tūrį reikėtų sieti su gamybos metais? Kuo senesnis automobilis ir tūris didesnis, tuo jis pigesnis - tokius automobilius turi dauguma studentų. O pradedant nuo 2008 m., naujos gamybos automobiliams būtų teisinga taikyti mokestį, bet ne 2000 m. automobiliams. Jimes turėtų būti paliktas 90 Lt mokestis“, - rašė skaitytojas Laimis.

DELFI skaitytojas Gintarė apskritai sakė, kad pats automobilio mokestis būtų skiriamas ne tinkamoms reikmėms.

„Daug metų vairuoju automobilį, šiuo metu gyvenu vietovėje, iš kurios vaiko į darželį viešuoju transportu negalėčiau nuvežti, tad atsisakyti automobilio negaliu. Pačiam mokesčiui iš principo neprieštarauju, tik, va, pikta, kad jis skiriamas ne tam, kam turėtų būti. Jaučiuosi ir taip pakankamai daug mokesčių valstybei sumokanti, už kuriuos išlaiko bedarbius, alkoholikus, asocialius, nusikaltėlius ir, žinoma, pensininkus. Automobilio mokestis turėtų keliauti kelių remontui, oro taršos mažinimui ir pan. O pagal dabartinę politiką, turiu jaustis kalta, kad dirbu ir uždirbu. Tegul didina alkoholio akcizą, ypač apatinėse lentynose išrikiuotam alui, vynams „Upytė“ ir pan. - gal sumažės bent keletu išlaikytinių valstybei?“, - rašė ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (457)