Kurorto valdžia šįsyk sumanė įsigyti traukinuką ant ratų, panašų į tą, kuris šventiniu laikotarpiu kursavo Vilniaus Gedimino prospektu. Tiesa, tai bus ne šiaip sau traukinukas, o Lietuvą ir Baltarusiją sujungsianti transporto priemonė.

Būsimas kurorto pirkinys finansuojamas Europos Sąjungos (ES) lėšomis. Traukinukui skirtas finansavimas iš Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės 2007-2013 m. bendradarbiavimo per sieną programos Latvija, Lietuva ir Baltarusija. Projekto pavadinimas – „Kaimynus jungiantis ekologinis transportas“.

Dyzelinis traukinukas ant dviračių tako. Tai ekologija

Dyzelinės transporto priemonės dviračių takais retai važinėja. Tačiau būtent taip turėtų būti Druskininkuose, kai bus įsigytas šis traukinukas – ekologinis transportas.

Druskininkų savivaldybės paskelbtoje techninėje specifikacijoje nurodyta, jog įsigyjamas traukinukas su dviem vagonais. Dyzelinės transporto priemonės maksimalus greitis – 25 km/val. Traukinukas turėtų talpinti iki 52 keleivių – po 26 kiekviename vagonėlyje. Kad būtų aiškiau, savivaldybė pridėjo ir pageidaujamo traukinuko nuotrauką. Įsigijus transporto priemonę, ją ketinama paleisti Druskininkų dviračių takais.

Iš viso projektui „Kaimynus jungiantis ekologinis transportas“ numatyta išleisti pusantro milijono eurų – beveik 5,18 mln. Lt. ES paramos dalis – daugiau kaip 1,35 mln. eurų (apie 4,67 mln. Lt).

Šis projektas kaimynų latvių nepasieks – lėšos skiriamos įvairiems darbams Druskininkuose ir Baltarusijos mieste Gardine. Be traukinuko, Lietuvos kurortas planuoja dviračių tako tiesimą, rengs bendrą turizmo strategiją su Gardinu. Be to, ES lėšomis numatoma finansuoti ir 30 asmenų kelionę dviračiais.

Traukinuko kaina – kaip už „Lexus“ limuziną

Už projektą „Kaimynus jungiantis ekologinis transportas“ atsakingas Druskininkų savivaldybės Investicijų ir turto valdymo skyriaus vedėjas Algirdas Svirskas DELFI teigė, jog traukinukui numatoma išleisti apie 100 tūkst. eurų – apie 345 tūkst. Lt. Už tokią sumą galima įsigyti, pavyzdžiui, prabangų limuziną „Lexus LS“, kurio bazinė kaina, „Autotyrimų“ duomenimis, siekia 342,82 tūkst. Lt.

Anot A. Svirsko, traukinuką tikimasi įsigyti greitai – jei nebus trikdžių, jis į Druskininkus išriedės jau šią vasarą.

„Lankydamiesi vienoje iš mugių pamatėme kaip tik tokį traukinuką. Ir teikdami paraišką kartu su Gardino savivaldybe taip pat numatėme tą traukinuką, - kalbėjo A. Svirskas.

Ramina: dyzelino dvoko nebus

Paklaustas, kas bendro tarp ekologinio transporto ir dyzelinio traukinuko, A. Svirskas užtikrino, esą savivaldybė pirkiniui taiko aukščiausius gamtosaugos standartus, tad pravažiuojantis traukinukas neturėtų kelti diskomforto dviratininkams.

„Yra įdėta penkta ekologinio saugumo klasė varikliams ir pačiam traukinukui. Tai yra turbūt pati aukščiausia numatyta klasė. Mažai teršianti. Taip, kad kuo mažiau kvepėtų“, - ramino A. Svirskas.

Anot pašnekovo, traukinukas pirmiausiai turėtų būti orientuotas į kurorto lankytojus, kurie dėl vienokių ar kitokių priežasčių negali didelių atstumų įveikti pėsčiomis ar dviračiu.

„Ne visi gali važiuoti dviračiu, ne visi gali keliauti pėsčiomis. (...) Neįgalieji, vaikai, senjorai. Kuriems Raigardo slėnį sudėtinga pėsčiomis pasiekti. Pas mus visi takai, kurių turime šia dienai turbūt apie 70 km, labai gražiomis vietovėmis eina, kur galima ir pailsėti, ir šašlykiukus išsikepti, ir Švendubrę aplankyti, Raigardo slėnį, Velnio akmenį ir t.t. Tai ir kaimo žmonėms galėtų būti papildomas verslas, ir fotografams. Jungti tą traukinuką su vandens transportu, su dviračių takais. Grįžta dviračiais, įsėda į laivą, nuplaukia“, - vardijo A. Svirskas.

Anot pašnekovo, dėl bilietavimo dar nėra apsispręsta, tačiau jeigu kelionė traukinuku bus mokama, vaikams, senjorams ir neįgaliesiems žadamos nuolaidos, o gal ir visiškai nemokamas važiavimas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (169)