Kaip jau visi žino, ir tai nėra niekam paslaptis, kad tolimų reisų vairuotojai sudaro sutartis su transporto įmonėm ir dirba už minimumą. Po to vyksta žodiniai susitarimai, o tiksliau, nelegalūs susitarimai, tokie, kaip darbo atlygis uz pravažiuotus kilometrus tarifu 0.22 cento už km. važiuojant su porininku arba 0.34 cento už km. važiuojant vienam.

Tokios sutartys sudaromos dažniausiai transporto imonėse, kurios atlieka pervežimus maršrutais LT-EU-LT.,LT-EU-NVS-LT. Praėjus mėnesiui, vairuotojas uždirbo 3300 Lt. Buhalterijoje jam duodama pasirašyti už kur kas didesnes sumas ir, paprašius pažymos apie pajamas, joje nurodoma, kad vairuotojas gavo atlyginimą, valstybės nustatyta minimumą, iš kurio buvo atskaitytas pajamų mokestis bei kiti mokesčiai ir plius priskaičiuota dienpinigių 4000 Lt, kurie yra laikomi pajamomis, bet pajamų mokestis neatskaitomas.

Kyla klausimas: kodėl? Pagalvokite realiai: vairuotojas uždirbo 3300 Lt. Įmonė nurodo pažymoj apie pajamas, kad uždarbis siekia 5000 Lt., o „Sodroje“ tuo tarpu fiksuojamos pajamos apie 700 lt. Ar vis dar nekyla klausimų?

Išvada 1: vairuotojai dirba nelegaliai sudarytom sutartim, įmonės vietoj to, kad mokėtų sąžiningai, vagia iš vairuotojų. Valdžia nieko nedaro?

Išvada 2: vairuotojai bijo skųstis, nes bijo prarasti darbus, transporto įmonės atsako paprastai: nepatinka – nedirbk, nevykdai jų nurodymų, nori gauti tau priklausančius dienpinigius, atleidžia iš darbo, teisėsaugai neįdomu, Valdžia dejuoja, kad nesurenkam mokesčių į „Sodrą“. Tokia šiandienos realybė: spręsti palieku jums ar tai blogai, ar gerai?

Turiu tik viena klausimą: kodėl mūsų Valdžia neapmokestina dienpinigių pajamu mokesčiu jei jie yra laikomi pajamomis?

Ačiū už jūsų dėmesį.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!