Pagal šią schemą šios mažos Viduržemio jūros regiono šalies investicijų fondas pasipildys 1 mlrd. eurų (3,45 mlrd. litų), o nacionalinį Maltos biudžetą kasmet papildys 3 mlrd. eurų (10,36 mlrd. litų).

Kaip rašo „Euobserver“, tam Malta ketina parduoti 1 800 pasų, kurių kiekvieno kaina – 650 000 eurų (2,24 mln. litų).

Tačiau kiekvienas pareiškėjas gali įsigyti papildomų pasų savo vaikams iki 26 m., sutuoktiniui, sutuoktinio tėvams ir seneliams. Tokių pasų kaina svyruos nuo 25 000 eurų (86 320 litų) iki 50 000 eurų (172 640 litų).

Maltos ministro pirmininko Josepho Muscato teigimu, pasų išdavimas bus nutrauktas, kai bus išduota 1 800 pasų. Tačiau jo atstovas Kurtas Farrugia neatmetė galimybės, kad ateityje bus iš duota ir daugiau tokių pasų.

Naujiesiems Maltos piliečiams bus suteikta teisė laisvai keliauti, gyventi ir dirbti visose 28 ES valstybėse narėse. Taip pat jie gaus teisę keliauti į 69 ES nepriklausančias valstybes, tarp kurių ir JAV, įvažiuodami į kurias turės praeiti minimalų patikrinimą pagal tarp Maltos ir šių šalių pasirašytas bevizio režimo sutartis.

Kai kuriose ES valstybėse narėse egzistuoja panaši pasų išdavimo tvarka, tačiau pilietybę pageidaujantys gauti asmenys privalo šioje šalyje pragyventi keletą metų.

Tuo tarpu naujieji Maltos piliečiai vargu ar privalės atvykti į šalį tam, kad gautų pilietybę.

Naujoji Maltos vyriausybė, pradėjusi savo darbą praėjusių metų gegužės mėn., pasamdė įmonę „Henley & Partners” tam, kad ši sukurtų teisinę ir administracinę šio projekto struktūrą. Taip pat ši įmonė teiks kasdienes rinkodaros ir potencialių pilietybės pirkėjų patikrinimo paslaugas.

Už šias paslaugas „Henley & Partners” gaus 4 proc. nuo gautų pajamų iš pasų pardavimo.

K. Farrugia savo internetinėje svetainėje patikino, kad tai nėra daroma dėl to, kad šaliai trūktų pinigų. „Mūsų ekonomika stipri.

Darome tai tam, kad pritrauktume gerbiamus žmones, kurie galėtų investuoti į mūsų šalį“, - patikino jis.

Tačiau ši schema kelia nesutarimų tie Briuselyje, tiek ir Maltos sostinėje Valetoje.

Europos Parlamentas (EP) ketina surengti debatus šiuo klausimu per pirmąją plenarinę šių metų sesiją, o Maltos parlamentas debatus surengs jau šią savaitę.

Nei ES institucijos, nei Maltos opozicija negali sustabdyti šios schemos įgyvendinimo, kuris bus pradėtas jau šių metų vasario mėn. ES neturi teisės aktų, galinčių užkirsti tam kelią, o opozicinė Maltos Nacionalistų partija turi vos devynias vietas šalies parlamente.

Kai kurie opozicijai priklausantys EP nariai teigia, kad Malta atrodo išgyvenanti krizę. Be to, šiame kontekste Maltos prašymas, kad ES išreikštų solidarumą su iš Afrikos laivais atvykstančiais imigrantais, atrodo juokingas.

Dar kiti kalba apie „Henley & Partners” interesų konfliktą.

Pagal šį kontraktą, naujai sukurta Maltos institucija „Identity Malta“ bus įgaliota galutinį sprendimą dėl to, kas galės įsigyti Maltos pilietybę, o kas – ne. Tačiau šios institucijos spendimas bus paremtas rizikos įvertinimo ataskaita, kurią pateiks „Henley & Partners”.

Manoma, kad tokia tvarka paskatins teikti teigiamas rizikos įvertinimo ataskaitas.

Taip pat tikėtina, kad potencialūs pilietybės pirkėjai pirmenybę teiks „Henley & Partners” įmonei, o ne kitoms patvirtintoms konsultacinėms įmonėms, vildamiesi, kad „Henley & Partners” palankiau žvelgs į savo klientus.

„Tai tas pats, kas duoti mokytojui taisyti atliktas egzamino užduotis ir pasakyti, kad už kiekvieną mokinį, kuris išlaikys egzaminą, jam bus sumokėta 26 000 eurų (89 772 litų) suma“, - samprotavo Nacionalistų partijai priklausantis Maltos parlamento narys Jasonas Azzopardi.