Pasakius, kad važiuosime į Vilniaus centrą tik pagal oficialius skaitiklio parodymus, „taksistai“ iškart atšokdavo. Aikštelėje, priešais oro uosto pastatą, matėme keliolika glaudžiai sustatytų taksi automobilių su reklaminiais telefonų numeriais ant šonų. Apsidžiaugėme, bet pasirodo, kad per anksti. Nė viename automobilyje nebuvo vairuotojo. Pasirodo, kad jie, visi tie patys siūlytojai, anksčiau mūsų sutikti ant laiptų.

Sugalvojau, kad reikia paskambinti vienu iš ant taksi užrašytu telefono numeriu ir paaiškinti dispečerei, kad štai prie oro uosto stovi jūsų automobilis, noriu jį užsisakyti. Bet ši man atsako, kad ten neturėtų jo būti ir prašo padiktuoti jo valstybinį numerį. Deja, pastebiu, kad visų ten stovinčių taksi valstybiniai numeriai tiek priekyje, tiek gale itin smarkiai „aplipę“ sniegu. Supratau, kad pabandžius tą sniegą nuvalyti, rizikuočiau savo nosimi. Kažkuris iš „taksistų“ man pataria išsikviesti taksi telefonu – bus pigiau.

Paskambinus vienu iš „procese“ dalyvaujančių numeriu, dispečerė apgailestavo, kad galės pateikti automobilį ne anksčiau kaip po pusvalandžio, bet tik prie išvykimo salės. Kita, pasiklaususi, ar jau esame pasiėmę lagaminus, pranešė, kad automobilis bus po aštuonių minučių, bet TIK PRIE IŠVYKIMO SALĖS. Keista, ar ne? Supratome, kad prie atvykimo salės karaliauja senoji Vilniaus oro uosto taksi mafija ir ten „teisingieji“ nepageidaujami.

Pakilome su visu savo bagažu į antrą aukštą ir tikrai gana greitai atvyko mūsų užsakytasis taksi. Beje, ten dar laukė kokie penki automobiliai su įjungtais avariniais žibintais, kaip supratome, telefonu užsakyti taksi. Iškviestasis malonus taksistas nuvežė mus į miesto centrą tik už beveik 20 litų. Gerbiamieji Vilniaus oro uosto, Vilniaus miesto ir Lietuvos Respublikos vadovai, visas šis „kariškas vaizdelis“ vyko mus supančių didžiulių plakatų, primenančių apie Lietuvos pirmininkavimą Europos Sąjungai, fone. Iš prie durų esančio stendo pasiėmėme lietuvių bei anglų kalbomis lankstinuką, kuris informuoja apie taksi kainas.

O mums susidarė toks įspūdis, lyg būtume atvykę į kokią karo konfliktų ir valdininkų korupcijos nukankintą šalį kitame juodajame kontinente. Na, pabandykite įsivaizduoti tokį vaizdelį kokiame nors Taline arba Rygoje, jau nekalbant apie Frankfurtą, Londoną ar Briuselį. Po to, kai prieš kiek laiko buvo pakratyti Vilniaus taksistai, naiviai galvojome, kad dabar tai jau tikrai baigsis šis turgus ir prie oro uosto stovės vienodomis spalvomis dažyti taksi automobiliai, kaip stovi geltoni Taline ar raudoni Rygoje.

Deja... Kaip sakoma, teatras prasideda nuo rūbinės, na, o šalis nuo oro uosto. Nesunku nuspėti, kokį stiprų įspūdį padaro visa tai į Vilnių atvykstantiems Europos Sąjungos biurokratams ir kitiems mūsų šalies svečiams. Ir ko vertos visos mūsų pastangos bei išleisti milijonai įvaizdžiui drąsių, šiuolaikinių, gintaro šalies dvasingų atstovų?

Todėl kyla natūralus klausimas: ar mūsų valstybė pajėgi suvaldyti krūvelę taksi banditėlių anksčiau nei pastatysime Ignalinos atominę elektrinę, surasime skalūnines dujas ir išvaikysime čigonų taborą? Priminsiu, kad šis karas vyksta jau dvidešimt trečius Nepriklausomybės metus.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI komentaro apie situaciją pasiteiravo Vilniau oro uosto Komunikacijos vadovės Gretos Babarskaitės. Ji sakė, kad oro uosto darbuotojams su nurodytais taksistais tenka kovoti kaip ir keleiviams.

„Kaip suprantu iš teksto, jūsų skaitytojas susidūrė su taksi vairuotojais „chuliganais“, su kuriais oro uostas taip pat turi kovoti kas dieną. Automobilių stovėjimo aikštelė, esanti prieš atvykimo terminalą yra mokama, ją valdo parkingo operatorius, o ne oro uostas. Ir skirta ji yra visiems vairuotojams – duotuoju atveju akivaizdu, jog šioje aikštelėje parkavosi su Tarptautiniu Vilniaus oro uostu (TVOU) sutarčių nesudarę taksistai“, - sakė ji.

Pasak G. Babarskaitės, iš karto prieš Atvykimo terminalą įrengtoje taksi juostoje stovi tik su TVOU sutartis sudarę taksi vežėjai, jokie kiti automobiliai – ar paprastų vairuotojų, ar paslaugų teikėjų – į ją įvažiuoti per užtvarą negali. „Šiuo metu teisėtą taksi paslaugą TVOU taksi juostoje teikia iš viso 53 automobiliai. Labiausiai tikėtina, jog dėl tuo metu buvusio skrydžių piko ir didelio keleivių srauto visi taksi juostos automobiliai jau buvo išvykę su keleiviais. Oro uostas savo ruožtu siekia užtikrinti taksi paslaugų teikėjų, veikiančių pagal sutartis su TVOU kokybę, todėl nuolat įvairiais būdais (įskaitant ir „slaptą pirkėją“) kontroliuoja taksi vežėjų kokybę, tačiau kontroliuojami yra tik tie, su kuriais yra sudarytos sutartys. Visi kiti Vilniaus miesto taksistai, atvežantys ir išvežantys keleivius iš oro uosto veikia pagal savo įmonių arba savo pačių verslo standartus“, - kalbėjo G. Babarskaitė.

TVOU taksi reikalavimuose yra nustatytos taksi vežimo tarifų „lubos“, kurių pagal sutartis dirbantys taksi vežėjai privalo neviršyti.

Pagal TVOU taksi informacinėje medžiagoje (skrajukai ir info stendas prie taksi juostos) yra nurodytos tarifų „lubos“:

1.Vilniaus oro uostas – Senamiestis (Katedros aikštė) – ne daugiau negu 35 Lt (mažiau visada gali būti priklausomai nuo taikomo tarifo);

2. Vilniaus oro uostas – Konstitucijos prospektas – ne daugiau negu 42 Lt (mažiau visada gali būti priklausomai nuo taikomo tarifo);

3. Vilniaus oro uostas - „Litexpo“ parodų rūmai – ne daugiau negu 30 Lt (mažiau visada gali būti priklausomai nuo taikomo tarifo);

4. Vilniaus oro uostas - Santariškių klinikos – ne daugiau negu 62 Lt (mažiau visada gali būti priklausomai nuo taikomo tarifo).

„Turiu buitinį pavyzdį – šios savaitės pradžioje pati važiavau su TVOU juostos taksi iki Vilniaus Mokytojų namų. Atsiskaičiau kortele ir sumokėjau 28 Litus. Kaip vartotoja, esu įsitikinusi, jog tokia kaina yra absolučiai normali. Таčiau TVOU neįsipareigoję taksistai, plėšiantys iš keleivių didžiulius įkainius, toliau kenkia tiek oro uosto, tiek Vilniaus miesto įvaizdžiui tęsdami blogą keleivių „apiplėšinėjimo“ tradiciją ir siūlydami ultimatyvius kosminius tarifus. Su jais kovojame pirmiausiai įkūrę taksi juostą. Tačiau prie šios kovos reikia prisidėti ir patiems keleiviams – nesinaudoti piktybiškų taksistų paslaugomis. Be to,  išsikvietus taksi iš miesto visai nebūtina jo vyti ant Išvykimo terminalo panduso – tai vėlgi klaidinga taksi vežėjų operatorių praktika. Stovėjimo aikštelėje, esančioje tiesiai prieš Atvykimo terminalą galima 15 minučių parkuotis nemokamai. Tuo tarpu keleiviui įsėsti į taksi ir „įsisodinti“ savo bagažą nereikia nė 10 minučių. Oro uostas nori dar ir dar kartą paraginti keleivius naudotis atnaujintos infrastruktūros privalumais“, - kalbėjo G. Babarskaitė.