Ūllal Suvemaa vienas jų, o jo hobis senoviniai ir klasikiniai automobiliai.

Per mažiau nei dešimtmetį estas į vieną vietą spėjo surinkti daugiau nei 30 senovinių klasikinių automobilių. Ir kas įdomiausia, net 97 metų amžiaus automobiliai visi idealaus stovio ir važiuojantys.

„Kartais randu gražų automobilį ir jei tuo metu turiu pinigų, tai perku“, – DELFI pasakojo vyras.

Jo kolekcijoje pirmos ir antros laidos Ford „Model T“, didžiuliai amerikietiški Buick, Cheverolet, pokarinės BMW mašinos, gražuolis MG „Midget“, daugybė Sovietų sąjungoje gamintų automobilių modelių, kosmines lenktynes savo dizainu primenantis Buick „Belair“ ir daugybė kitų.

„Automobilius perku jau restauruotus. Pats prie jų nesikrapštau, tai užimtų labai daug laiko. Todėl šią kolekciją ir surinkau taip greitai“, – pasakojo estas.

Didžioji dauguma kolekcijoje esančių automobilių estui atsiėjo po 50-60 tūkst. litų. Nors pats įspūdingiausias, 1935 metų laidos MG „Midget“. Už jį ir jo restauraciją vyras sumokėjo 345 tūkstančius litų. Nepaisant įspūdingos automobilio išvaizdos jis nėra pats mėgstamiausias kolekcionieriaus pirkinys.

„MG yra gražiausias, bet man mieliausia visada išlieka pirmoji meilė“, – šypsojosi estas ir parodė į pirmąjį kolekcijos automobilį – Ford „Model T“.

„TopGear“ apdovanojimų komisija atvyko į „Laitse Rally Park“ automobilių poligoną išbandyti kartų ir pagerinti ekstremalaus vairavimo įgūdžius. Šiame poligone ir puikuojasi senovinė kolekcija.

Poligone taip pat raliui ruošiami sportininkai, treniruojasi Estijos policininkai ir paprasti vairuotojai. U. Suvemos brolis Siimo vadovauja ekstremalaus vairavimo ir ralio mokyklai, pats lenktyniauja Estijos ralio čempionate, bet kolekcijos savininkui greitis visiškai nerūpi.

„Man autosportas nėra didelis dalykas gyvenime, čia jau brolio verslo dalis. Automobiliai man rūpi tik tiek, kiek jie sukelia emocijų ir pasitenkinimo“, – pasakojo vyras.

Priežastis, kodėl estas pamilo automobilius, visai paprasta. Pastačius poligoną, broliams kilo mintis padaryti ką nors gražaus, kad apsilankiusiems žmonėms būtų įdomiau. Visgi, pirmo automobilio istorija įdomi.

Estai internete pamatė ir susižavėjo sportine 1920 metų laidos Ford „Model T“ versija. Kol estai susiruošė į Jungtines Valstijas, kur buvo pardavinėjamas automobilis, buvęs jo savininkas išėmė skelbimą. Estai tąkart nusipirko paprastesnį, serijinį „Model T“, bet grįžę namo nusprendė paskambinti buvusiam pardavėjui. Tada vyrams paaiškėjo, kad „Speedsterio“ skelbimas buvo išimtas tik todėl, kad ilgai neatsirado pirkėjų. Kuklūs estai turėjo grįžti dar kartą į JAV ir pirkti dar vieną automobilį.

Atskirą paviljoną sudaro sovietiniai automobiliai – Zil, Moskvičiai, Pobėdos ir daug kitų prieš pusšimtį metų ne kiekvienam prieinamų automobilių. Brangiausia kolekcijos dalis vakarietiški, iki II pasaulinio karo gaminti automobiliai. Atskirame garaže ir išimtinai tik BMW automobiliai. Pasak Ūllalo, tai brolio idėja.

„Brolis lenktyniauja BMW automobiliais, moko lenktynininkus taip pat jais. Ieškodamas „donorų“ Vokietijoje rado pora gerų modelių, kuriuos reikėjo išsaugoti“, – sakė kolekcionierius.

Kolekcijoje simpatiškas šešiasdešimtis BMW 600, nepasisekęs, bet savo laiku tarsi atkeliavęs iš ateities BMW 8-os serijos automobilis, pirmas masinės gamybos modelis su įmontuota turbina – BMW 2000 Turbo ir keletas kitų.

Kiek kolekcijoje bus automobilių, estas dar nežino ir neplanuoja. Be to panašu, kad kainuoja ne vien automobiliai. Garažai, kuriose laikomos mašinos, nuolat praplečiami ir jiems statomi priestatai.

„Skaičius nėra tikslas. Neturiu užsibrėžęs turėti nei 50, nei 100 automobilių. Kiekvienas automobilis perkamas iš emocijos, o ne planų. Pamatai kokią gražuolę ir negali susilaikyti“, – juokėsi vyras.

Kalbant apie pinigus, estas pritarė, kad investuoti į senovinius automobilius visai geras būdas. Vyras taip pat papildo kišenes nuomodamas automobilius filmams, madų šou ir vestuvininkams.

„Klasikiniai automobiliai toks daiktas, kad sendami tik brangsta, o dar kasmet tokių mašinų mažėja. Labai liūdna dėl to, bet ne visas galima išsaugoti. Reikia tinkamų patalpų tam ir investicijų, bet kad automobilių daugės, tai tikrai“, – sakė vyras.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)