Didelis ir prabangus Škoda automobilis? Žinoma, tai visai logiška! Nuo 1934 iki 1949 m. čekai gamino liukso klasės Superb limuzinus, kurie turėjo net aštuonių cilindrų, išdėstytų viena eile, variklį. 2001 m. pristatytas automobilis tuo pačiu pavadinimu atrodo daug kukliau. Superb, žinoma, nėra „Premium“ klasės atstovas, nors jo galinė dalis pakankamai erdvi, kad būtų galima vadinti jį „automobiliu su vairuotoju“.

Jis užpildė nišą, kurioje neliko Ford Scorpio ir Opel Senator: didelių limuzinų, kainuojančių kaip vidutinės klasės automobilis ir kuriuos gali įpirkti eiliniai miestelėnai. Tačiau „Škoda“ padarė tą pačią klaidą kaip „Ford“ ir „Opel“ – nepasiūlė pailginto automobilio universalo kėbulu. Priežastis galbūt ta, kad iki 2008 m., kai buvo nutraukta pirmos kartos modelio gamyba, įsigyti Superb Vokietijoje ryžosi tik 26 000 pirkėjų. Palyginkite: per tą patį laiką buvo parduota 315 000 Octavia automobilių.

Taigi net naują Superb ne daug kas norėjo įsigyti, tai kodėl turėtų pirkti naudotą? Atsakymas paprastas: senasis Superb siūlomas už itin gerą kainą. Jeigu jūs lydės sėkmė, galbūt pavyks rasti „pensininko“ pirktą sedaną už 10 000 – 12 000 litų. Tačiau svarbiausias argumentas: Superb – tvarkingas automobilis, turintis daug serijinių mazgų ir technologijų, kurios „pasiskolintos“ iš VW Passat.

Superb yra net 4,8 metro ilgio, E klasės Mercedes (W 211) ilgesnis tik penkiais centimetrais. Čekiškas reprezentacinis automobilis gale siūlo daugiau vietos nei S klasės Mercedes su trumpa ratų baze. Tad pirmos kartos Superb galima būtų vadinti Rytų Mercedes-Benz? Ne visai. Tiesa tokia: Superb – tai dešimčia centimetrų ilgesnis VW Passat (serija 3B/3BG, 1996–2005), arba dar tiksliau, „Škoda“ paėmė ilgesnę vadinamojo Kinijos Passat platformą ir tik pakeitė Passat kėbulo detales. Prailginta ratų bazė suteikė daugiau erdvės gale sėdintiems keleiviams.

Vis dėlto Superb yra geras šeimyninis automobilis su taupiu ir galingu keturių cilindrų TDI varikliu. Dėmesio: tik 2.0 TDI/140 AG variklis buvo su serijiniu, gamykloje įmontuotu kietųjų dalelių filtru. O štai į automobilius su 1.9 TDI varikliu (nuo 101 iki 130 AG) šis filtras buvo pradėtas montuoti gerokai vėliau.

Ką galima pasakyti apie benzininius variklius? Baziniai 2.0/115 AG benzininiai motorai nekelia didesnių rūpesčių, bet turi labai nedidelį sukimo momentą. Ne toks vangus 1.8 T motoras, pasiekiantis 150 AG, dažnai nervina dėl turbokompresoriaus bėdų, o V6 2.8/193 AG motoras naudoja 100 km kelio net 12 litrų 98 markės benzino!

Taigi patariame paieškoti Superb su keturių cilindrų dyzeliniu varikliu, kuriam įveikti tą patį atstumą užtenka maždaug šešių litrų degalų.

Bandomasis važiavimas: daug erdvės, nedidelės degalų sąnaudos, gera būklė

Škoda Superb salonas
BANDYTAS AUTOMOBILIS. Nedidelis dyzelinis variklis, didelis automobilis, beveik nėra papildomos įrangos – skamba nuobodžiai. Tačiau tai netiesa – net bazinės komplektacijos Škoda Superb 1.9 TDI Classic automobilyje netrūksta nieko esminio, jame yra automatinė klimato kontrolė, ESP, galvos ir šoninės oro pagalvės.

Pirmasis savininkas buvo užsakęs „metallic“ dažus, CD radijo grotuvą, dalimis nulenkiamas galines sėdynes, priekinių sėdynių šildymo sistemą ir automobilio statymo pagalbininką gale. 2004 m. naujas toks Superb kainavo 26 310 eurų. Po devynerių metų, nuvažiavęs 97 300 km, Hamburgo naudotų automobilių aikštelėje čekų limuzinas su tvarkingais techninės apžiūros dokumentais kainuoja tik 7250 eurų.

BANDOMASIS VAŽIAVIMAS. Startas šaltu varikliu. Garsiai kalendamas „Pumpe-Düse“ dyzelis praneša apie savo prabudimą. Tačiau nuvažiavus vos keletą metrų pajunti važiavimo džiaugsmą: 285 Nm sukimo momentas noriai kimba į darbą, o pasiekus 1800 aps./min. Škoda veržliai šauna į priekį. Automobilio, sveriančio 1,5 tonos ir pasiekiančio daugiau nei 200 km/h greitį, vidutinės degalų sąnaudos testo metu siekė vos 6,1 litro dyzelino 100 km kelio – puikus rezultatas.

Pakėlę Superb ant keltuvo įsitikiname, kad automobilis buvo gerai prižiūrimas, jo būklė labai gera. Randame tik nedidelę rūdžių dėmę ant vairuotojo durelių ir sunkiai išsivyniojantį inercinį vairuotojo
diržą – tai vieninteliai trūkumai.

MŪSŲ NUOMONĖ. Puikus, geros būklės šeimyninis automobilis už padorią kainą. Jeigu tokio ieškote – pirkite!

TAI NERVINA
Škoda Superb

Škoda Superb I (2001–2008) savo techninėmis savybėmis identiškas VW Passat 3B/BG (1996–2005), tad ir trūkumai taip pat tokie patys.

Nepatariame rinktis automobilio su V6 TDI varikliu, jo skirstomasis velenas linkęs greitai dilti, be to, kas 120 000 km reikia keisti dantytąjį diržą, o tai nėra pigu. Keturių cilindrų TDI „Pumpe-Düse“ sistemos elementai jautrūs didelei ridai. Dėl užsikimšusių alyvos magistralių dažniau nei vidutiniškai pasitaiko 1.8 T variklio turbinos gedimų. TÜV patikros kontrolieriai, išskyrus porėtas stabdžių žarneles, retai turi kitokių priekaištų.

1. SKIRSTOMASIS VELENAS. V6 TDI varikliuose jie greitai dyla, gedimą atpažinti galima iš traškėjimą primenančių garsų. Remonto kaina – nuo 5000 litų

2. „PUMPE DÜSE“ PURKŠTUKAI. Metams bėgant jie dažnai tampa nesandarūs. Pakeisti vieną purkštuką gali kainuoti nuo 1300 litų

3. TURBINA. Jeigu važiavimo stilius teisingas, čekas retai kelia rūpesčių. Laikui bėgant užsikemša 1.8 T variklio tepimo kanalai, todėl galimi turbinos guolių defektai

4. RŪDYS. Rimtų bėdų dėl rūdžių Superb neturi. Korozija gali atsirasti ant durelių ir variklio bei bagažinės durelių kraštų

Išvada

Geriausia pirkti Škoda Superb su 130 AG TDI varikliu ir, jei pasiseks, iš pensininko. V6 benzininis variklis naudoja per daug degalų, o V6 TDI gali turėti per daug defektų.

Techniniai ŠKODA SUPERB 1.9 TDI (2004 m.) duomenys

Variklis turbodyzelinis, įmontuotas išilgai
Variklio darbinis tūris (cm3) 1896
Variklio cilindrų sk. 4
Variklio galia (AG esant aps./min.) 130/4000
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 285/1750
Pavarų dėžė 5 mech.
Maks. greitis (km/h) 205
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 10,4
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste,
užmiestyje, vidutinės 7,7/4,6/5,7
Kaina (Lt) nuo 15 000