Vilniaus apygardos teismas paskelbė, kad Latvijos oro vežėjas „AirBaltic“ Seime dirbančiai Ekonomikos komiteto biuro patarėjai Rasai Onai Duburaitei turės sumokėti beveik 4 tūkst. Lt.

Teismas nusprendė, kad savo įsipareigojimų klientei neįvykdžiusi bendrovė „AirBaltic Administration“ turės sumokėti 2 071 Lt (600 eu) kompensaciją, 1 000 Lt neturtinės žalos atlyginimą, taip pat 5 proc. metinių palūkanų nuo priteistos sumos iki teismo sprendimo visiško įvykdymo bei beveik 1 000 Lt atsiėjusias bylinėjimosi išlaidas.

Vilniaus apygardos teismo teisėjos Vilijos Mikuckienės paskelbta nutartis įsiteisėjo nuo jos paskelbimo – apeliacine tvarka „AirBaltic“ skundą išnagrinėjęs teismas jį atmetė kaip nepagrįstą.

Bylos duomenimis, Seimo darbuotoja dar 2010-ųjų spalio 13-ąją iš Briuselio turėjo parskristi į Vilnių. Kadangi „AirBaltic“ nesiūlo tiesioginių skrydžių į Lietuvos sostinę, keleivė turėjo persėsti į kitą lėktuvą Rygoje, skraidinantį į Vilnių.

Nustatyta, kad Briuselyje iš anksto suplanuotas skrydis 19.15 val. buvo nukeltas į 20.20 val. Iš Rygos į Vilnių R. O. Duburaitė turėjo išskristi 23.55 val., tačiau į skrydį nesuspėjo, nors aviakompanijos atstovai esą žadėjo, jog lėktuvas Rygos oro uoste lauks vėluojančių keleivių.

„Kai atskridome į Rygą, paaiškėjo, kad lėktuvas keleivių nelaukė, mums buvo pasiūlyta į Vilnių vykti autobusu“, – teismui nurodė R. O. Duburaitė.

Seime dirbanti moteris teigė, kad buvo priversta sutikti su tokia aviakompanijos darbuotojų sąlyga.

„Tuo metu man baigėsi oficialios tarnybinės komandiruotės laikas ir jau 8 val. ryte turėjau būti savo darbo vietoje“, – ieškovė teismui nurodė, kad į Vilnių atvyko apie 5 val. ryto, nors pagal skrydžio grafiką turėjo būti 00.55 val.

„Dėl tokių aviakompanijos veiksmų patyriau ir neturtinę žalą, nes turėjau priverstinai važiuoti autobusu ir ryte, be jokio poilsio, turėjau būti darbe“, – aiškino R. O. Duburaitė.

Su tokiai keleivės reikalavimais nesutiko „AirBaltic“ atstovai – jie nurodė, kad pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) vežėjas neprivalo mokėti kompensacijos keleiviui, jeigu jis gali įrodyti, jog reiso atidėjimo priežastys yra ypatingasis atsitikimas, kurio vežėjas nebūtų galėjęs išvengti.

Pasak kompanijos atstovų, reisas vėlavo išvykti, nes prieš tai įvykusį išvykimą iš Rygos į Briuselį užlaikė oro susisiekimo apribojimai Vokietijos oro erdvėje.

„Dėl Vokietijos oro susisiekimo apribojimų reisas vėlavo išvykti 1.25 val.“, – „AirBaltic“ nurodė, kad kitos valstybės oro susisiekimo apribojimai yra už vežėjo faktinės kontrolės ribų, todėl reiso pavėlavimo priežastis klasifikuotina kaip ypatingas atsitikimas, kurio vežėjas nebūtų galėjęs išvengti.

Teismas su tokia aviakompanijos pozicija nesutiko ir nurodė, kad ieškovės „skrydis susidėjo iš dviejų dalių, ir pagrindinė priežastis, nulėmusi itin didelį atvykimo į Vilnių uždelsimą, buvo ta, jog lėktuvas, skrendantis iš Rygos į Vilnių, nepalaukė vėluojančio lėktuvo iš Briuselio, todėl keleivei teko vykti į Vilnių autobusu“.

„Šios aplinkybės negalima grįsti vien tik Vokietijos oro erdvės apribojimais“, – teismas pažymėjo, kad „AirBaltic“ tinkamai nepagrindė, kodėl skrydžio vėlavimas dėl Vokietijos oro susisiekimo erdvės apribojimų turėtų būti pripažintas ypatinga aplinkybe, kurios nebūtų galima išvengti net ir imantis visų pagrįstų aplinkybių.

Pasak teismo, įsipareigojimų neįvykdęs oro vežėjas turi sumokėti kompensaciją – kadangi keleivė galutinę paskirties vietą pasiekė praėjus daugiau kaip 4 val., jai priklauso 600 eu kompensacija.

Teismo teigimu, dėl vėluojančio skrydžio keleivė patyrė dvasinių išgyvenimų bei nepatogumų, kadangi laiku negrįžo iš tarnybinės komandiruotės.

„Ieškovė Vilniuje turėjo būti 00.55 val., tačiau į Vilnių autobusu atvyko tik 5 val., t. y, daugiau kaip keturiomis valandomis vėliau nei buvo suplanuota, dėl to ieškovė turėjo iš karto eiti į darbą, be jokio poilsio“, – pabrėžė teismas.

Sprendime taip pat pabrėžiama, kad „AirBaltic“ yra žinoma, didelė, stabilios turtinės padėties paslaugų teikimo įmonė, todėl keleivei priteistas 1 000 Lt neturtinės žalos atlyginimas vertintinas kaip sąžiningas, protingas ir teisingas.