Be to, būtent VW automobilius vagys apšvarina skaudžiausiai: vidutiniškai vienos vagystės metu padaroma 4,5 tūkst. litų nuostolių – daugiau nei bet kurių kitų automobilių savininkams. Pagal patiriamą vidutinę žalą VW aplenkė iki šiol nuostolingiausiais buvusius „Mercedes-Benz“ markės automobilius.

„Šiemet per dešimt mėnesių jau užfiksavome daugiau nei 200 „Volkswagen“ automobilių dalių vagysčių. Nors daugiausia pranešimų vis dar sulaukiame apie nuo BMW pavogtas detales, išpuolių prieš VW skaičius šiemet grėsmingai padidėjo. Tai rodo, kad juodojoje rinkoje „Volkswagen“ dalys bei įranga yra paklausios, – sakė „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis. – Dažniausiai automobilių „išrenginėjimai“ vykdomi nakties metu, todėl vairuotojai turėtų vengti palikti automobilį nakčiai neapšviestose vietose, atokiau nuo namų, taip pat pasirūpintų apdrausti savo automobilius kasko draudimu, kuris apsaugos nuo finansinių nuostolių radus apvogtą transporto priemonę.“

Nebelenda prie prancūziškų mašinų

„Lietuvos draudimo“ statistika rodo, kad šiemet vagys „darbuojasi“ ir dažniau, ir intensyviau – detalių vagysčių per dešimt mėnesių užfiksuota 11 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Dar labiau išaugo savininkams padaryta žala – ji padidėjo net 26 procentais. Šiemet „Lietuvos draudimas“ savo klientams atlygino nuostolių dėl pavogtų detalių už beveik 3,5 mln. litų. 17 proc. ūgtelėjo ir vidutinė žala, kurią savininkui padaro automobilių dalių vagys – ji siekia 3100 litų.

Šiemet dažniausiai apvagiamų automobilių „viršūnėje“ rikiuojasi vokiečių automobilių gamintojai BMW, VW, „Mercedes-Benz“ ir „Audi“, o prancūziški ir itališki automobiliai vagių nebedomina – pranešimų sulaukta tik vienetai, nors pernai „Peugeot“, „Citroen“ ir „Fiat“ buvo tarp 10-ties dažniausiai apardomų modelių. Tiesa, prancūzus ir italus pakeitė japoniškų „Nissan“ ir amerikiečių gamintojai.

„Lietuvos draudimo“ Žalų vadovas pastebi, kad dažniausiai vagys pagvelbia automobilio parkavimo sistemos daviklius, priekinio arba galinio buferių bei šoninės apdailos juostas, veidrodėlius – jų stiklus ar visą korpusą, taip pat priekinius ar priešrūkinius žibintus. Šiemet vagys taip pat įsigudrino nusukti ir kėbulo detales: bamperius, duris, aušinimo radiatorius. Vis dažniau įsilaužiama ir į automobilio vidų bei išlupamos gamyklinės magnetolos ir navigacinės sistemos. Tiesa, šiemet per 10 mėnesių užfiksuota mažiau automobilio ratų vagysčių – jeigu pernai „ant plytų“ savo automobilius rado 14 „Lietuvos draudimo“ klientų, šiemet tokį nutikimą patyrė tik vienas apsidraudęs bendrovės klientas.

Automobilius vagia rečiau

„Lietuvos draudimas“ skaičiuoja, kad šiemet sausį-spalį pavogtų automobilių skaičius sumažėjo perpus, palyginus su atitinkamu laikotarpiu pernai. Bendrovei per 10 mėnesių pranešta apie 51 automobilio vagystę, o jų savininkams atlyginta 1 milijonas litų nuostolių. Tiesa, vagiamos šiek tiek brangesnės transporto priemonės – vidutinė vagystės žala išaugo 7 proc. ir siekia 19 tūkst. litų.

„Tendencija, kad vagiamos ne visos mašinos, o tik jų dalys, stebima nuo 2011-ųjų. Policijos teigimu, taip nusikaltėliai elgiasi todėl, kad realizuoti pavogtas dalis yra žymiai lengviau nei automobilį arba dėl to, kad vogti pasirenkamos dalys „pagal užsakymą“, – įsitikinęs A. Juodeikis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (48)