Perkant sezonines padangas žmonės labai retai pasirūpina ir penktu atsarginiu ratu, sako padangų pardavėjai ir gamintojų atstovai. Tačiau jie to daryti primygtinai ir nesiūlo. Esą užtenka per metus kelis kartus patikrinti jų būklę, kad bėdos atveju kelyje netektų skėsčioti rankomis.

Goodyear Dunlop“ padangų prekybos vadovas Lietuvoje Mindaugas Jasiūnas sako, kad perkant naujus galingus automobilius dažnai juose nelieka vietos atsarginiam ratui, kadangi gamintojai mašinas nusprendžia „apauti“ „Run – flat“ tipo padangomis, kai važiuoti galima ir jas pradūrus.

„Tam tikru greičiu ir tam tikrą atstumą galima įveikti tokiomis padangomis net ir tuomet, kai jos praduriamos ir trūksta oro“, - sakė pašnekovas.

Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ generalinis direktorius Erlandas Gintneris taip pat savo ruožtu tikino, kad automobilių, „apautų“ „Run – flat“ padangomis daugėja, tačiau, anot jo, jos nėra patogios ir jas ne visuomet pavyksta laiku pataisyti.

„Nauji BMW automobiliai dažnai turi „Run – flat“ padangas, kuriomis galima važiuoti net ir nuleidus orą. Bet jos yra nepatogios – kietos. Jas naudodamas gamintojas paaukojo labai daug komforto. Todėl labai daug žmonių tokių padangų atsisako. Nusipirkę tokias mašinas žmonės prašo „perauti“ padangas. Turi naują BMW, o važiuojant dantys barška. Mūsų keliai nėra vakarietiški. O „Run – flat“ pakeitus į įprastines, nėra vietos atsarginiam ratui“, - aiškino E. Gintneris.

Atsarginio rato užtenka 10-čiai metų?

Jo nuomone, vairuotojai labai retai pirkdami padangų komplektą pasirūpina ir penkta atsargine. Tačiau pašnekovas tokį sprendimą vadina suprantamu: „Pirkti naują nėra prasmės. Aš atsarginio rato visai neturiu. Per 10 metų man padangą nuleido gal du kartus.“

Taip pat, jo žodžiais, atsarginio rato šviežumu pernelyg rūpintis nereikia. E. Gintneris teigė, kad kol tarnauja automobilis, tiek turėtų laikyti ir atsarginis ratas. Vis dėlto reiktų kas kiek laiko įvertinti jo būklę.

Panašios nuomonės laikėsi ir M. Jasiūnas, teigdamas, kad svarbiau rūpintis ne atsarginio rato amžiumi, bet pastoviai patikrinti, ar jis neišsileidęs. „Originalus atsarginis ratas naudojamas tiek, kiek žmogus naudoja automobilį. Jei juo važiuojama 10 metų, greičiausiai jo tiek ir užteks. Atsarginiu ratu nuvažiuojami nedideli atstumai. Svarbiau, kad jis būtų nuolat paruoštas, kad slėgis būtų geras“, - DELFI kalbėjo pašnekovas, pridūręs, kad penktą padangą apsimoka pirkti tada, jei žinoma, kad jos dažnai užvažiuojama ant vinies.

Michelin“ atstovas Paulius Gaurilčikas teigė pastebėjęs, kad kartais pasitaiko taip, kad žmonės tik pradūrę padangą pirmą kartą automobilyje ima ieškoti, kur yra atsarginis ratas. Tačiau dažniausiai tokiu atveju vairuotojams tenka nusivilti – seniai tikrintas ratas gali būti netinkamas naudoti.

Kad taip nenutiktų, jei automobilyje numatyta galimybė turėti atsarginį ratą, geriausia, jog kiekvieno padangų keitimo metu jis būtų nuodugniai apžiūrėtas. „Bent jau kiekvieno padangų keitimo metu patartina patikrinti slėgį, ar ratas neprirūdijęs. O jei jis labai senas, reikia pažiūrėti, ar nėra įtrūkimų. Taip pat tokiu atveju būtina patikrinti, ar jis laiko slėgį“, - aiškino P. Gaurilčikas, pridėjęs, kad atsarginis ratas tarnauja bent 10 metų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (63)