DELFI kalbintų padangų gamintojų atstovų ir stambiųjų pardavėjų nuomonės šiuo klausimu išsiskyrė. Nemažą rinkos dalį užimantys prekybininkai įspėjo, kad didžiulės akcijos yra tiesiog blefas. O pripažinti padangų gamintojai aiškino, kad akcijos yra suprantamas dalykas. Tiesa, jie taip pat pridūrė, kad renkantis padangas, parduodamas su stebėtinai didele nuolaida, vis dėlto reikėtų geriau patyrinėti jų kokybę.

Didelių nuolaidų nebūna?

Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ generalinis direktorius Erlandas Gintneris sakė, kad didžiausia nuolaida, kurią per išpardavimus gali taikyti prekybininkai, yra ne didesnė nei 25 proc. Priešingu atveju, anot jo, gudrūs prekeiviai dirbtinai sukelia padangų kainas, kad pritaikius nuolaidas galėtų vilioti pirkėjus.

„Rinkoje yra labai didelės nuolaidos nuo neaiškių kainų. Kainos ištrauktos iš lubų. Tuomet skelbiama, kad taikoma 50 proc. nuolaida. Mes dirbame šioje srityje ir žinome, kad nėra tokių antkainių, kurie leistų suteikti tokias nuolaidas. Per išpardavimą didžiausia nuolaida gali būti 25 proc. Ir tada nieko neuždirbsi. Tai yra blefas“, - kalbėjo pašnekovas.

Erlandas Gintneris
Galima šalia pastatyti trijų ir penkių metų padangas. Pirštu paspaudus skirtumas aiškiai matosi. Senesnė yra kur kas kietesnė.
Kita vertus, jis pastebėjo, kad tokiu būdu gali būti bandoma vairuotojams įkišti prekę, kurios jau ilgai nepavyko parduoti. „Taip gali būti bandoma parduoti ir pasenusį produktą. Tada jis iš kažkur ištraukiamas, parašoma šiandieninė kaina ir paskelbiama 50 proc. nuolaida“, - svarstė E. Gintneris.

Anot jo, aptikus stebėtinai didelę nuolaidą visų pirma reiktų įvertinti galutinę kainą, kadangi gali paaiškėti, kad ji tokia pati kaip ir padangos, kuriai jokia nuolaida netaikoma.

Taip pat vyras tokiu atveju pataria atkreipti dėmesį į padangos amžių. Jo žodžiais tariant, nustatyti, ar padanga nėra pasenusi, galima ir neskaičius užrašo – užtenka ją paspaudinėti. Jei ji sukietėjusi, tokios geriau nepirkti.

Padangų gamintojai sako, kad padangos, kol bus parduotos, sandėlyje gali stovėti iki penkerių metų. Per tiek taiko joms nieko blogo nutikti neturėtų. Tačiau E. Gintneris tikino, kad savo klientams nesiūlo senesnių nei trijų metų produkcijos.

„Mes galime šalia pastatyti trijų ir penkių metų padangas. Pirštu paspaudus skirtumas aiškiai matosi. Senesnė yra kur kas kietesnė. O dar vėliau tokio gaminio išvis negalima padanga vadinti. Tai – juodas apvalus daiktas, kuris saugumo neužtikrina. Stovint gumos struktūra kinta“, - dėstė „Melgos“ vadovas.

Pigios padangos – vien tik marketingo triukas?

Tačiau „GoodYear“ padangų prekybos vadovas Mindaugas Jasiūnas savo ruožtu teigė įvairių akcijų pernelyg nesureikšminantis. Jo manymu, yra nemažai priežasčių, kodėl pardavėjai gali iškabinti ryškias lenteles su užrašu „nuolaida“.

„Pardavėjai dažnai taiko tam tikras nuolaidas ir akcijas. Iš principo tai nereiškia, kad yra kažkas blogai. Tai daugiau sprendimas, paremtas marketingo principais. Priežasčių gali būti nemažai, pavyzdžiui, sandėlyje liko visai nedaug vienokių padangų“, - svarstė vyras.

Donatas Barcys
Nupiginta padanga nebūtinai turi būti sena. Aišku, pasitaiko, kad taip parduodamos ir senos. Būna atvejų, kai dirbtinai sukeliama kaina.
Kita vertus, jis sutiko, kad kai kada nuolaidos būna tokios didelės, jog natūraliai kyla įtarimų. Todėl tokių padangų kokybe susirūpinusių žmonių nuogąstavimų jis nenurašė: „Iš principo tokios padangos gali būti senos ir brokuotos. Žinoma, vienareikšmiškai taip sakyti negalima. Gali būti taip, kad pardavėjas nusiperka senesnes padangas ir jas parduoda su didesne nuolaida.“

Jei vis dėlto paaiškėja, kad tokios padangos iš tiesų sandėlyje stovėjo ilgiau, sprendimą, ar jas pirkti turi priimti pats vairuotojas. Esą tokios pigesnės ne šiaip sau – jos per laiką prarado dalį pageidaujamų savybių. „Vieni linkę mokėti daugiau už šviežią padangą, o kiti prieina kompromisą: moka mažiau ir gauna mažiau. Padanga bėgant laikui savo gerąsias savybes praranda“, - tikino M. Jasiūnas.

Bijoti reikia ne visada

Continental“ atstovas Lietuvoje Donatas Barcys, paklaustas, ar tiesa, kad didžiules nuolaidas taikantys pardavėjai vairuotojams bando įkišti nekokybiškas padangas, teigė šio reiškinio negalintis vadinti mitu, bet nusistovėjusios taisyklės etiketės jis taip pat neužklijavo.

Pašnekovas įsitikinęs, kad didelių nuolaidų be priežasties nebūna. Tiesa, pretekstai, kuriais vadovaujamasi mažinant kainą, ne visada būna grėsmingi.

Jo nuomone, dažniausiai įvairios nuolaidos reiškia marketingo triukus, kai tikimasi tokiu jauku pritraukti daugiau klientų.

„Nupiginta padanga nebūtinai turi būti sena. Aišku, pasitaiko, kad taip parduodamos ir senos. Būna atvejų, kai dirbtinai sukeliama kaina. Nuolaidų gali atsirasti ir po sandėlio sutvarkymo. Taip pat dėl apyvartinių lėšų trūkumo gali atsirasti nupiginimų. Tokios padangos gali būti ir visai geros. Tačiau jei yra didelė nuolaida, reikia atkreipti dėmesį į padangos būklę ir amžių“, - aiškino D. Barcys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (134)