DELFI kalbinti padangų gamintojų atstovai ir prekybininkai teigė, kad universalias ir restauruotas padangas galima pateisinti tik tuo atveju, jei žmogus žiemą važiuoja labai retai ir tik gerai nuvalytomis miesto gatvėmis. O jei atstumai kur kas didesni, atsiranda gerokai didesnė rizika patekti į eismo įvykį.
Tačiau dėvėtų padangų kalbinti pašnekovai pirkti išvis nerekomenduoja. Esą jų protektorius parduodant jau būna gerokai nusidėvėjęs, todėl prekė bus tinkama naudoti neilgai. Be to, yra didelė tikimybė, kad guma per ilgus tarnavimo metus yra praradusi savo stangrumą.

Universalios padangos – kaip ir žiemai, ir vasarai tinkantys batai

Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ generalinis direktorius Erlandas Gintneris sakė, kad universalios padangos tinka nebent tiems žmonėms, kurie šaltuoju metų laiku į kelionę mieste susiruošia itin retai. O jei dažnai tenka išvažiuoti už miesto, kur greitis kur kas didesnis, tokių padangų rinktis jis nerekomenduoja.

„Jei važiuojama tik į darbą ir atgal, neįveikiant didelių atstumų ir nepatenkant į ekstremalias situacijas, toks sprendimas gal ir suprantamas. Žinoma, tai yra kompromisas kokybės sąskaita, bet jis šiuo atveju suprantamas“, - sakė pašnekovas.

„GoodYear/Dunlop“ padangų prekybos vadovas Lietuvoje Mindaugas Jasiūnas taip pat teigė, kad universalios padangos yra kompromisas tarp kainos ir kokybės. Todėl, anot jo, jei leidžia finansinės galimybės, visada geriau turėti du atskirus žieminių ir vasarinių padangų komplektus. Vyro teigimu, vasarą važiuoti universaliomis padangomis blogiau nei vasarinėmis, o žiemą – blogiau nei žieminėmis.

„Kalbant apie universalias padangas, galima naudoti palyginimą su batais. Ar yra batai, kurie tinkami vaikščioti ir žiemą, ir vasarą? Universalaus daikto nėra“, - kalbėjo „Michelin“ atstovas Paulius Gaurilčikas.

Jo manymu, žmonės, rinkdamiesi universalias padangas, nesutaupo, kadangi jas tiesiog reikia dažniau keisti. Esą jei naudojami du vasarinių ir žieminių padangų komplektai, juos reikia pirkti rečiau nei naudojant vien tik universalias padangas.

Naudotos padangos atrodo tragiškai?

O kaip dėvėtos padangos? P. Gaurilčikas teigė manantis, kad jos taip pat ne išeitis. Anot jo, jei dėvėtų padangų protektoriaus rašto gylis siekia 5 mm, tokių pirkti neapsimoka, kadangi jos tarnaus greičiausiai tik vieną sezoną, kol pasieks minimalią Lietuvoje leidžiamą 3 mm ribą.

Panašios nuomonės laikėsi ir E. Gintneris, teigęs, kad senos padangos ne tik sumažėjęs protektoriaus rašto gylis, bet ir elastingumas. O kaip tik šios padangos savybės žiemą, pasak jo, yra pačios svarbiausios.

„Žiemą saugumą lemia protektorius ir padangos šviežumas. Jei padanga senesnė, ji pradeda kietėti ir praranda dalį pageidaujamų savybių. Kalbant apie šias savybes, dėvėta padanga atrodo tragiškai. Apie kokį saugumą gali būti kalbama? Tai tiesiog didelis juodas daiktas. Be to, sena padanga gali turėti „traumų“. Tačiau jei gumbų ir nesimato, tai dar nereiškia, kad su ja viskas gerai. Perkant to nepamatysi“, - aiškino „Melga“ generalinis direktorius.

M.Jasiūnas taip pat laikėsi nuomonės, kad naujos padangos geriau, kadangi dažnai atsitinka taip, kad perkamos keturios dėvėtos būna naudotos skirtingų automobilių.

Ar verta rinktis restauruotas padangas?

Michelin“ atstovas P. Gaurilčikas nekokios nuomonės buvo ir apie restauruotas padangas. Pasak jo, esminė jų blogybė – susidėvėję karkasai. „Kalbant apie dėvėtas padangas, visada kyla klausimas, kokie karkasai jose panaudoti“, - sakė jis.

Taip pat pašnekovas pridėjo, kad automobilį „apavus“ restauruotomis padangomis, jis naudoja daugiau degalų ir kelia didesnį triukšmą.

M.Jasiūnas savo ruožtu teigė, kad mažai abejonių kelia ir restauratorių paslaugų kokybė. Be to, jis atkreipė dėmesį, kad dažnai iš tokias padangas pasirinkusių vairuotojų tenka išgirsti nusiskundimų.

„Lietuvoje restauruotų padangų kokybė prastesnė nei restauruotų, pavyzdžiui, Vokietijos gamyklose. Tokių padangų pasirinkimas irgi yra savotiškas kompromisas. Iš esmės labai daug lemia restauravimo kokybė“, - svarstė E. Gintneris.

Jei nevažiuojama dideliu greičiu, anot jo, tokios padangos savaime nėra blogybė. Tačiau jei per metus įveikiami dideli atstumai, jos tikrai netinka.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (96)