Įvairių kompanijų inžinieriai sako, kad griežtesni taršos reikalavimai ir didelės išlaidos naujos kartos technologijoms turėtų stipriai pabranginti dyzelinius variklius. Be to, ekspertų teigimu, benzininių automobilių ekonomiškumas bus pastebimai pagerintas ir yra didelė tikimybė, kad dyzelino kaina dar labiau išaugs.

Ford of Europe“ plėtros vadovas Joe Bakajus tvirtina, kad didžiausia problema bus išlaidos siekiant atitikti „Euro 6“ ir „Euro 7“ reikalavimus. Jo nuomone, tikėtina, kad Europoje mažės benzino gamyba, o tai pabrangins dyzeliną, kuris yra šalutinis šio proceso produktas. Jis abejoja ir kiek ilgai dyzelinui bus skiriamos mokestinės nuolaidos kai kuriose ES šalyse.

Europa eksportuoja daug benzino į JAV, bet jeigu paklausa smuks, mažės gamyba ir tai pakels dyzelino kainas, – tvirtina J. Bakajus. – Taip pat bus išlaidų teršalų mažinimo sistemoms. Benzininius variklius yra daug pigiau pritaikyti naujiems reikalavimams.“

Jis sako, kad šiuo metu benzininiai varikliai pagal ekonomiškumą atsilieka nuo dyzelinių, tačiau šis atsilikimas per 2-3 metus turėtų būti sumažintas.

Buvęs BMW M padalinio važiuoklių kūrimo skyriaus vadovas Klausas Schmidtas, kuris dabar yra Kinijos markės „Qoros“ inžinerijos direktorius, prognozuoja, kad dyzelinių variklių svarba turėtų gerokai sumažėti dar iki šio dešimtmečio pabaigos.

ES naujų automobilių rinkoje „dyzeliai“ užima 55 proc., tačiau tokiose šalyse kaip Ispanija ir Prancūzija šis skaičius siekia 70 proc. Europa apskritai yra nepalyginamai didesnė dyzelinių automobilių rinka nei tarkime Japonija ar JAV, kur dyzelinės mašinos sudaro vos keletą procentų visų pardavimų.

DELFI primena, kad Europoje siekiama iki 2020 m. įvesti automobilių taršos reikalavimus, pagal kuriuos automobilių CO2 emisija neviršytų 95 g/km.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (262)