Atrankinis etapas

Konkursas šiemet vėl prasidėjo atrankiniu etapu, kuriame dalyviai sprendė paruoštą testą, sudarytą iš 21-o klausimo. Savo atsakymus vairuotojai siuntė policijos pareigūnams, kurie ir atrinko 16-a mažiausiai klaidų padariusių pretendentų. Beje, klausimai nebuvo vien apie kelių eismo taisykles. Reikėjo pasidomėti ir VĮ „Panevėžio regiono kelių“ bei VšĮ Panevėžio darbo rinkos mokymo centro veikla.

Antrasis etapas – teorijos egzaminasRegitroje

Į antrą etapą pateko 16-a dalyvių, tačiau teorijos egzamino dieną VĮ „Regitra“ Panevėžio filiale pasirodė 10 vairuotojų. Jų gretose - ir dvi moterys. Visi pretendentai buvo pakviesti spręsti B kategorijos kelių eismo taisyklių testą. Čia buvo vertinamas ne tik padarytas klaidų skaičius, bet ir laikas, kurį sukdami galvas prie kompiuterių sugaišo dalyviai.

Geriausią rezultatą čia pademonstravo Vidmantas Kupčinskas. Jis padarė vieną klaidą ir testą išsprendė per 5 minutes ir 56 sekundes. Irgi vieną kartą klydo Virginijus Kaušakys, tačiau jis užtruko 8 minutes ir 10 sekundžių. Dar trys dalyviai padarė po dvi klaidas, tačiau greitis lėmė, kad trečią rezultatą šioje užduotyje užfiksavo Mindaugas Valatkevičius. Jis spręsdamas užduotis prie kompiuterio praleido 6 minutes ir 36 sekundes. Dviem moterims, Rūtai Nedzelskienei ir Godai Vovieriūnaitei-Kaminskienei sekėsi kiek prasčiau. Merginos padarė atitinkamai 8 ir 12 klaidų, o spręsdamos testą sugaišo daugiau nei 12 minučių. Paskelbus tarpinius konkurso rezultatus, visi dalyviai buvo apdovanoti VĮ „Regitra“ prizais.

Praktinėje užduotyje – netikėta staigmena

Po teorinės užduoties, kaip ir tikrame egzamine, dalyvių laukė praktika. Pretendentai į šauniausio vairuotojo vardą patraukė į vairavimo mokymo aikštelę, kur jų laukė netikėtumas. Nors trasa, kurią finalininkai turėjo įveikti, nebuvo klaidi, tačiau reikalavo didelio tikslumo. Tačiau 5 baudos sekundės už kiekvieną pajudintą kuoliuką, gairelę, ar pervažiuotą lentelę dar nebuvo viskas.

Ant VšĮ Darbo rinkos mokymo centro vairavimo mokymo automobilio variklio gaubto buvo pritvirtintas dubenėlis, o jame – lauko teniso kamuoliukas. Šiam išriedėjus iš dubenėlio, vairuotojai privalėjo sustoti, išlipti, padėti į vietą kamuoliuką ir toliau tęsti užduotį. Dalyviai suprato, kad skubėjimas čia bus laiko žudikas. Vienas iš sudėtingesnių trasos elementų buvo pravažiavimas abiem šoniniais ratais tarp paguldytų medinių lentelių. Tai be klaidų pavyko padaryti vos dviem finalininkams. Beje, šią užduotį sėkmingai įvykdė ir viena iš merginų – Goda Vovieriūnaitė-Kaminskienė.

Iš dubenėlio iššokti norintis kamuoliukas baudos sekundėmis virto keletui dalyvių. Didelis noras pagreitėti ir skubus stabdymas ne vieną vairuotoją privertė lipti iš automobilio ir bėgti pasiimti kamuoliuką. Čia vairuotojams kiek pagelbėjo ir trasos teisėjai. Jie sustabdydavo riedantį lauko teniso kamuoliuką, tačiau pasiimti jį ir padėti į vietą ant variklio gaubto turėjo patys dalyviai.

Profesionaliausią vairavimą trasoje, kurioje reikėjo važiuoti ne tik į priekį ir atbulomis, bet ir būti itin tiksliam pademonstravo praėjusių metų antros vietos prizininkas Virginijus Kaušakys. Jis trasoje padarė dvi klaidas, kurios jo pademonstruotą laiką pakoregavo iki 3 minučių ir 4 sekundžių. Antras laikas su taip pat dviem baudomis priklausė Vidmantui Kupčinskui. Nuo lyderio jis atsiliko 22 sekundėmis. Trečią rezultatą parodė Arūnas Matulis, kuris antros vietos prizininkui nusileido dar 12 sekundžių.

Po praktinio važiavimo VšĮ Panevėžio darbo rinkos mokymo centras apdovanojo dalyvius už pasiektus rezultatus manevruojant aikštelėje ir netrukus visa organizatorių komanda paskelbė abiejų užduočių taškų suvestinę, kuri išaiškino kas tapo šauniausiu Panevėžio apskrities vairuotoju.

Nugalėtojams – itin vertingi prizai

Prizus finalininkams įsteigė VĮ „Panevėžio regiono keliai“. Itin vertingos dovanos buvo numatytos trims absoliučioje įskaitoje pasirodžiusiems vairuotojams. Apdovanojus įvairiais prizais tuos, kurie į lyderių trejetą nepateko, buvo paskelbti prizininkai ir nugalėtojas – šauniausias Panevėžio apskrities vairuotojas. Trečiąją vietą iškovojo Arūnas Matulis, kuriam VĮ „Panevėžio regiono keliai“ direktoriaus pavaduotojas Vydmantas Gendvilas įteikė vaizdo registratorių. Dėl pirmosios vietos kova buvo itin atkakli ir po dviejų užduočių vienodai taškų surinko Virginijus Kaušakys ir Vidmantas Kupčinskas.

Nugalėtojų trejetą skelbęs Kelių policijos biuro viršininkas Virginijus Mačėnas patvirtino, kad vadovaujantis konkurso nuostatais, esant lygiam rezultatui aukštesnė pozicija atitenka tam dalyviui, kuris geriau pasirodė praktinio vairavimo rungtyje, tad šauniausiu Panevėžio apskrities vairuotoju buvo pelnytai tituluotas Virginijus Kaušakys. Jam konkurso organizatoriai padovanojo planšetinį kompiuterį. Ne ką mažiau vertingu prizu apdovanotas ir antroje vietoje likęs Vidmantas Kupčinskas. Jam atiteko GPS navigacijos imtuvas.

Žvilgsnis į kitus metus

Po apdovanojimų dalyviai ir organizatoriai aptarė konkursą ir įspūdžius. Taip pat buvo užsiminta ir apie kitus metus. Pernai gimusią vairuotojų konkursų Panevėžio apskrityje tradiciją žadama tęsti ir 2014-aisias. Beje, VšĮ Panevėžio darbo rinkos mokymo centro Vairuotojų mokymo skyriaus vedėjas Vytautas Šakėnas užsiminė, kad kitąmet konkursas praktinei užduočiai veikiausiai persikels į Panevėžyje baigiama pastatyti naują autodromą, kuriame bus galima atlikti ir tokius testus, kaip automobilio valdymas ant slidžios dangos.