Dešimties dailininkė grupė "Totorių gatvės menininkai" susibūrė dar studijuodami Vilniaus dailės akademijos monumentaliosios dailės katedroje, paskatinti savo dėstytojo Jono Kazlausko, o pirmąją grupinę parodą surengė 2003 metais. Dabar daugelis grupės narių jau yra baigę studijas. Sostinės Totorių gatvėje grupė turi atvirą dirbtuvę, kurioje kiekvienas gali ne tik apžiūrėti dailininkų darbų ekspoziciją, bet ir stebėti patį kūrybos procesą.

Naujosios parodos kūriniai idėjine ir universalia meno kalba tiesiogiai susieti su Nacionalinio dramos teatro ekspozicijų erdve. Grupės dailininkų kūriniuose pagrindinę vietą užima teksto atpasakojimo, jo interpretavimo, nuotaikų, istorijų perteikimo dalykai, kone svarbiausi ne tik dailininkui, bet ir teatro žmogui.

Dailininkė Agnė Juškaitė, vaizduodama visiems gerai pažįstamą personažą paveiksle "Bruce Lee", stengiasi, kad tai būtų ne tik išorinis portretas, bet ir gyvenimo būdo atspindys. Tuo tarpu dailininkės Ievos Skauronės kūryba yra jos kasdienio gyvenimo, nuotaikų, būsenų ir tarpusavio santykių interpretacija.

Rašytojo Hermano Hesės pasakos suaugusiems "Augustas" motyvų įkvėpti Onutės Juškienės tapybos darbai "Senosios moters obelis", "Kambariai", "Gyvūnai" yra personažų metaforos arba juos stipriai veikiančios aplinkos nuotrupos. Visi darbai sukurti režisierės Juditos Norvaišaitės spektakliui "Augustas".

Dailininkas Paulius Juška improvizuoja, pasirinkęs gerai žinomą sūnaus palaidūno motyvą. Autoriui rūpi, kaip ši tema, kurios ne kartą yra ėmęsi praeities menininkai, galėtų atgimti šiuolaikinio realizmo kontekste. Tas pats tradicijos perkėlimo į šiandieną siekis pastebimas ir kitame tapytojo paveiksle "Senutė", kuriame ieškoma ir šio motyvo socialinės charakteristikos.

Šarūnės Bartašiūtės-Kaupienės kūrinio "Naktis" įkvėpimo šaltinis buvo Hanso Kristiano Anderseno pasaka "Karalaitė ant žirnio". Šios pasakos motyvais atliktas ir kitas tapybos darbas "Mieganti". Paveikslai "Dvi moterys" ir "Mergaitė" - vizijos, kilusios iš autorės asmeninių laiškų tekstų.

"Tai, kas labai arti, kartais tampa nematoma", - įsitikinusi dar viena parodos dalyvė Miglė Grigonytė. Pasak autorės, kai esi mieste, tampi jo dalimi ir daug ko nepastebi. Neieškojusi įdomaus gimtojo Vilniaus motyvo, dailininkė savo drobėse pabandė įdėmiau įsižiūrėti į tris miesto peizažus.

Ivetos Ciparytės "Tatuiruotė" - tai grožio ir skausmo interpretacija ir svarstymas, tai grožio etalonas, galintis virsti tabu, ar skausmo ir kančios vartai. Autorės drobėje "Mėlynas skendimas" išreiškiami klaustrofobijos ir švelnios baimės jausmai, kurie nežinia kada gali užklupti.

Dailininkė Lina Karaliūtė drobėje "Salamandra" apmąsto mitologinę temą, o jos paveiksle "Sesuo Elenytė" atgimsta iš vaikystės pažįstamas pasakos motyvas.

Per beveik dvejus metus "Totorių gatvės menininkai" jau yra surengę parodas Vilniaus rotušėje ir naujajame savivaldybės pastate, teatre "Lėlė", Kanados ambasadoje Vilniuje, kitose sostinėse erdvėse, taip pat Klaipėdoje, Jurbarke, Kaune.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją