Iš viso šiame konkurse surengti penki atrankos etapai. Geriausio vairuotojo rinkimų finale dalyvavo po penkis atrankiniuose etapuose geriausiai pasirodžiusius pretendentus į šį garbingą titulą ir po vieną geriausius rezultatus pasiekusią moterį iš kiekvieno etapo. Konkursą jau dvyliktus metus iš eilės drauge su Susisiekimo ministerija, Automobilių kelių direkcija, „Toyota“ ir „Lietuvos geležinkeliais“ rengia šalies žurnalistų autoklubas.

Finalinį etapą sudarė 7 rungtys: figūrinis vairavimas, „švelnus“ važiavimas, kurio metu ant automobilio buvo padėtas indas su vandeniu ir vairuotojams reikėjo važiuojant išlieti kuo mažiau vandens, atbulo vairavimo rungtis, pirmoji medicininė pagalba, pasiruošimo kelionei rungtis, teorinių žinių patikrinimas bei papildoma „Protų mūšio“ rungtis.

Tarp vyrų geriausiai pasirodė Andrius Sinkevičius iš Kauno, o tarp moterų - Jovita Danienė iš Vilniaus.

Trečią kartą konkurse dalyvaujanti tarptautinių pervežimų specialistė teigia, kad nuolat domisi tiek automobilizmu, tiek automobilių sportu.

„Kiekvienais metais prieš konkursą pasikartoju kelių eismo taisykles, nes visuomet būna teorinių klausimų, kurie per metus pasimiršta. Labiausiai man patinka vairavimo rungtis, bet šį kartą labiausiai pasisekė „Protų mūšio“ dalyje“, - pasakojo ji.

Antrą kartą į konkurso finalą patekusi J. Danienė teigiamai vertina Lietuvos vairuotojų elgesį keliuose.

„Mums dar siekti yra ko, bet po truputį vairavimo kultūra šalies keliuose gerėja. Manau, vairavimo mokyklose turėtų ne tik akcentuoti vairavimą bei teoriją, bet ir atkreipti didesnį dėmesį į vairavimo kultūrą. Ypač didesniuose miestuose pasitaiko „antraeilininkų“, kurie velkasi 60 km/h greičiu kur galima važiuoti 80 km/h. Aš galvoju, kad čia vairavimo mokyklų problema. Jauni vairuotojai nebūtinai yra blogi. Tarp suaugusiųjų irgi pasitaiko visokių vairuotojų. Bet perspektyvoje Lietuvoje situacija linksta į gerąją pusę.

Antrą kartą geriausio vairuotojo konkurse dalyvaujantis kaunietis A. Sinkevičius sakė, kad specialiai nesiruošė finalui.

„Dažnai pavartau KET, bet važiavimams nesiruošiu, tiesiog stengiuosi būti geras vairuotojas. Lietuvos vairuotojų kultūra tikrai gerėja, gal ne taip greitai kaip norėtųsi bet gerėja. Vis daugiau žmonių išvažiuoja į užsienį, pamato, kad ten kultūra tikrai daug geresnė nei čia. Taip ir pas mus žmonės tampa kultūringesni“, – teigia A. Sinkevičius,„Regitroje“ Kaune egzaminuojantis vairuotojus.

Jam atiteko pagrindinis renginio prizas – Susisiekimo ministro taurė, kurią įteikė viceministras Saulius Girdauskas, ir kelialapis į Ženevos automobilių saloną, duris atversiantį 2014 m. kovą. Renginio finaliniame etape jis surinko 166,5 balo.

Konkurso nugalėtojas, kurį šiltai pasveikino renginio organizatoriai, Jonavos rajono savivaldybės meras Mindaugas Sinkevičius ir buvę varžovai, sakė nesitikėjęs tokios aukštumos iš antro bandymo.

Pernai Andrius pirmą kartą dalyvavo geriausiojo vairuotojo rinkimuose ir pelnė penktąją vietą, o šiemet nugalėjo ne tik 30 varžovų finale, bet ir laimėjo atrankos varžybas Alytuje, atvėrusias jam kelią galutinės pergalės link.

„Kova, ypač finale, buvo aštri, o varžovai – verti vienas kito. Todėl labai džiaugiuosi, kad sėkmė nuo manęs šįsyk nenusisuko“, - dar nespėjęs paragauti pergalės šampano iš ką tik jam įteiktos taurės renginio spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“, sakė dvyliktojo konkurso nugalėtojas A. Sinkevičius.

Antrąją vietą iškovojusiam „BTA draudimo“ įmonės darbuotojui vilniečiui Kęstučiui Taškūnui įteiktas prizas – kvietimas į specialius „Toyota GT 86“ bandymus Piarnu (Estija) lenktynių žiede. Finale antrosios vietos laimėtojas surinko 162,5 balo.

„Reikėtų tik džiaugtis, tačiau antroji vieta man tarsi užkerėta“, - po finalo guodėsi Kęstutis, antras liekantis jau trijuose iš eilės geriausiojo vairuotojo konkursuose. K. Taškūnas vertas atskiro prizo už ištikimybę renginiui, nes jis yra praleidęs tik vos vieną tokį konkursą, o be to jam gerai žinomas ir pergalės juose skonis.

– Gal jau metas būtų sudėti ginklus, jei nepatekčiau į geriausių konkursantų penketuką ar krisčiau dar žemiau, tačiau antroji vieta tarsi savaime skatina siekti revanšo, todėl aš vis dar čia“, - tarsi teisinosi Kęstutis.

Surinkęs 150,5 balo trečiąją vietą vietą iškovojo dar vienas Kauno atstovas Mindaugas Bielikas, prieš trejetą metų čia šventęs pergalę.

Mindaugas, kaip ir dauguma kitų finalistų, neslėpė noro iš Jonavos išsivežti Susisiekimo ministro taurę. Tokiam siekiui jį įkvėpė ir pirmoji laimėta figūrinio vairavimo su „Toyota Corolla“ rungtis, už ką į jo taupyklę įkrito pirmieji 37 balai.

Tačiau kova šįsyk buvo tokia atkakli, kad lyderiai keitėsi po kiekvienos rungties. Užtenka pasakyti, kad iš septynių rungčių, tekusių renginio finalistams, dviejų nelaimėjo niekas, todėl itin svarbu buvo nelikti toli nuo rungties laimėtojo.

„Visas viltis palaidojau išlaistęs per daug vandens vairuodamas „Toyota Hilux“ visureigį“, - savo pasirodymą finale darsyk prisiminė antrosios vietos laimėtojas K. Taškūnas.

Konkursantams šįsyk teko vežti ne tik ant variklio dangčio pritvirtintą sklidiną vandens lėkštę, bet ir pastatyti „Toyota RAV4“ pasikliaunant tik atbulinės eigos vaizdo kamera. Mat visi visureigio langai bei galinio vaizdo veidrodėliai buvo užklijuoti popieriumi, o iš vidaus šis gražuolis tokioje rungtyje panašėjo į tanką...

Renginio finalistams teko praktiškai pademonstruoti ir pirmosios medicininės pagalbos įgūdžius, ir prieš leidžiantis į kelionę aptikti seno automobilio defektus, ir nepriekaištingai parengti kelionei dviratį pagal visus eismo taisyklių reikalavimus tiek šviesiu, tiek tamsiu paros metu, ir savo žinias bei orientaciją pademonstruoti protų mūšyje, į kurį itin aktyviai įsijungė ir finalą stebėję žiūrovai, kurie konkurso įskaitoje nesivaržė.

Paskutinė rungtis tikrą perversmą sukėlė moterų įskaitoje. Jos nugalėtoja tapusi bei pralenkusi daugelį vyrų triumfavo vilnietė Jovita Danienė, laimėjusi dailiosios lyties atstovių įskaitą ir išsivežusi renginio organizatoriaus, Lietuvos žurnalistų autoklubo taurę, skirtą „Geriausiai Lietuvos vairuotojai 2013“.

Antrąja moterų įskaitos prizininke tapo vilnietė, kasdien autobusą vairuojanti Dainė Ribokienė, kurią kolegės prieš šią rungtį jau buvo linkusios sveikinti su pergale. Tačiau Dainė protų mūšyje Jovitai pralaimėjo net 8,5 balo, o kartu - ir palaidojo viltis vadintis geriausia vairuotoja.

Trečiąjį moterų įskaitos garbės pakylos laiptelį užėmė uostamiesčio atstovė, šventusi pergalę Klaipėdos zonoje Milda Skirkaitė.

Šiemetinės geriausiojo vairuotojo paieškos pasižymėjo ne tik atkaklia kova, bet ir gausybe naujovių, kurias palankiai priėmė renginio dalyviai. Pirmąsyk konkurso zoniniai etapai aplenkė sostinę, Kauną ir keletą kitų didesnių miestų, o galimybe iš arčiau pažvelgti į renginio užkulisius džiaugėsi rajonų gyventojai, pirmąsyk konkursas vyko ne uždarose erdvėse, o miestų centrinėse gatvėse bei aikštėse.

„Pasistengėme, kad konkursas būtų gyvas ir įdomus, o ne dar vienas eilinis žinių patikrinimas nusprendusiems jame dalyvauti. Todėl įtraukėme pačių įvairiausių klausimų ir pateikėme tikrai įdomių figūrinio vairavimo užduočių, - sakė konkursą rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius. – Manau, jog daugeliui jonaviečių ar miesto svečių neišdildomą įspūdį paliko slalomas su šalies automobilių ralio čempiono Dominyko Butvilo vairuojama „Toyota GT 86“ ir kitos atrakcijos“.

Pasak nugalėtojams ir prizininkams apdovanojimus įteikusio Susisiekimo viceministro S. Girdausko ir Jonavos mero M. Sinkevičiaus, bene svarbiausia, kad tradicinio konkurso dalyviai tokiuose renginiuose įgauna naujos patirties ir ją noriai paskleidžia draugams bei artimiesiems, skatindami ir juos saugiau elgtis gatvėse ir užmiesčių keliuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (21)