Labiau sportiškas ir turintis didelę bagažinę

Naujos kartos „Toyota Auris“ hečbeko versiją išbandžiau dar gruodžio mėnesį Portugalijoje. Tada įsitikinau, kad naujasis „Auris“, palyginti su pirmtaku, yra kur kas sportiškesnis, prie vairo galima įsitaisyti tikrai patogiai, o sėdynę nuleisti išties žemai – ankstesniame modelyje tekdavo sėdėti gana aukštai. Be to, sėdynės turi gerą šoninį prilaikymą, o standi važiuoklė patiks visiems tiems, kurie vertina azartišką važiavimą. Taip pat patiko ir gerai suderintas elektrinis vairo stiprintuvas – ryšys su ratais aiškus, automobilio valdymas užtikrintas.

Tokiomis pačiomis savybėmis pasižymi ir „Touring Sports“ universalas. Bet be viso to naujasis modelis universalo kėbulu siūlo ir itin daug vietos bagažui. Į automobilį nenulenkus galinių sėdynių tilps 530 litrai, nulenkus – net 1680 l. Dažnai tokio dydžio bagažine negali pasigirti net klase ar dvejomis didesni automobiliai. Be to, bagažinės ilgis siekia 1,88 m, tad galima pervežti tikrai ilgus daiktus. Automobilyje yra numatytos ir dvi vietos, skirtos pritvirtinti krovinių skyrių nuo salono atskiriančią pertvarą.

Šiuolaikiškas skydelis ir moderni įranga

Prietaisų skydelio apdailai panaudotas minkštas plastikas, kurio dalis geriausiose automobilio komplektacijose apsiūta oda. Centrinė konsole atrodo šiuolaikiškai, ji neperkrauta jungikliais ir turi 6,1 colio lietimui jautrų ekraną. Dailus akcentas – nedidelė, tokia pati kaip hibridiniame „Toyota Prius“ automobilyje pavarų dėžės perjungimo svirtis.

Visomis kryptimis reguliuojamas vairas aptrauktas oda su praplatėjimu, jis maloniai gulasi į rankas, o sėdynę nuleidus į žemiausią padėtį, jautiesi išties sportiškame automobilyje. Sėdynės taip pat aptrauktos oda, tarp priekinių – porankis su dviguba dėtuve. Apskritai salonas tikrai kokybiškas ir palieka aukštesnės klasės automobilio įspūdį.

Salono įranga skųstis nevalia: mūsų bandytas universalas turėjo automatinę statymo sistemą, dviejų zonų automatinę kondicionavimo sistemą, galinio vaizdo kamerą, važiavimo į įkalnę pagalbininką. Beje, pastaroji sistema, kaip ir automatinė klimato kontrolė, LED dienos žibintai, stogo skersiniai yra bazinė pigiausios „Standart“ komplektacijos dalis.

Ant galinės sėdynės galėtų būti erdviau

Nors automobilio priekyje gana erdvu, gale sėdinčių keleivių kojoms galėtų būti daugiau vietos. Taip pat jų ausis pasiekia daugiau aerodinaminio triukšmo. Bet džiugino tai, kad durelių porankiai aptraukti medžiaga, ant kurių keleiviams patogu pasidėti ranką. Ant galinės sėdynės yra ir centrinis atlenkiamas porankis su dviem puodelių laikikliais (tiesa, jis standžiai nesifiksuoja, tad yra pavojus išlaistyti puodelių turinį), o mūsų modelis turėjo didelį, 1,5 m2 ploto panoraminį stoglangį.

Bazinis „Standart“ modelis komplektuojamas su benzininiu 1,3 l / 99 AG VVT-i varikliu ir 6 pavarų mechanine greičių dėže (kaina nuo 55 790 Lt). Galingesnė „Toyota Auris Touring Sports“ benzininio modelio versija su 1,6 l/132 AG motoru kainuoja nuo 59 240 Lt, su „Multidrive S“ nuolatinio kintamo veikimo transmisija – nuo 67 810 Lt. Dyzelinio hečbeko kaina su 1.4 l/90 AG motoru yra nuo 67 990 Lt, su galingesniu 2.0/124 AG dyzeliu – nuo 76 370 Lt. Hibridinio modelio kaina prasideda nuo 78 360 Lt.

Hibridas skatina važiuoti taupiai

Būtent tokiu automobiliu su hibridine 136 AG jėgaine, kurią sudaro 1,8 l benzininis motoras ir elektros variklis, mes ir keliavome. Tai pirmasis šios klasės automobilis, turintis hibridinę pavarą. Drauge su ja komplektuojama nuolatinio kintamojo veikimo CVT bepakopė pavarų dėžė, dar kitaip žinoma kaip variatorius.

Elektros varikliui energiją tiekiantys nikelio metalų hidridų akumuliatoriai sumontuoti po galine sėdyne, todėl neužima papildomos vietos bagažinėje. Pasak gamintojo, važiuojant tiek mieste, tiek ir užmiestyje hibridas turėtų pasitenkinti vos 3,7 l/100 km benzino. Realybėje važinėjant įprastu režimu mieste, taip pat ir užmiesčio keliais, degalų sąnaudos buvo 4,9 l/100 km.

Tuo tarpu skriejant neriboto greičio Vokietijos greitkeliais, kuomet greitis kelis kartus beveik siekė 200 km/val. ribą (žinoma, tai „pagal spidometrą“, o ir gamintojas nurodo tik 175 km/val. maksimalų greitį – tai buvo labai keista, kadangi regimų nuokalnių nebuvo), jos išaugo iki 6,9 l/100 km – taip pat išties labai neblogas rezultatas. Beje, po kelių valandų važiavimu dideliu tempu ir prieš įvažiuojant į Lenkiją, kur vėl galiojo greičio apribojimai, automobilio kompiuteris rodė net 140 km/val. vidutinį (!) automobilio greitį.

Gal degalų sąnaudos Vokietijos autobanuose būtų ir dar didesnės, bet hibridinio automobilio akceleratoriaus paspaudimą psichologiškai ribojo vietoje tachometro sumontuota skalė. Joje matyti, kada važiuojama optimaliu ir taupiu režimu, o kada naudojama visa galia – tuomet ir apsukų rodyklė ima šviesti įspėjančia raudona šviesa. Šis automobilis tiesiog skatina važiuoti taupiai, tad neabejoju, kad važinėjant „teisingai“, tiek mieste, tiek ir užmiestyje vidutinės degalų sąnaudos neviršytų 5 l/100 km.

Ir kas be ko, itin smagiai nuteikia kaip ir kituose visiškai hibridiniuose automobiliuose esanti galimybė bent porą kilometrų nuvažiuoti vien tik elektros režimu – to per akis užteks, kad efektingai, efektyviai ir ekologiškai prasklęsti siaura Senamiesčio gatvele. Šiuolaikiško vairuotojo įvaizdis garantuotas!

Nuosprendis

Kompaktinių universalų rinkoje atsirado dar vienas stiprus konkurentas. Jis dailus, siūlo didelę bagažinę, nors ant galinės sėdynės vietos galėtų būti ir daugiau. Smagu, kad „Toyota“ ėmė rūpintis ne tik automobilių patikimumu (kokybės ataskaitose šio japonų automobilių gamintojo mašinos užima pačias aukščiausias pozicijas), bet ir labiau sportišku įvaizdžiu, azartiškesniu valdymu. O siūlomos hibridinės technologijos – unikali opcija šiame automobilių segmente.

Įvertinimas: 4/5

„Toyota Auris Touring Sports Hybrid“ vizitinė kortelė

Degalai: benzinas
Benzininio 1.8 VVT-i variklio galia: 99AG (73 kW)/ 5200 aps./min.
Benzininio variklio maksimalus sukimo momentas: 142 Nm/4000 aps./min.
Elektros motoro galia: 60 kW/82 AG
Elektros variklio maksimalus sukimo momentas:207 Nm
Bendra hibridinės sistemos galia: 100 kW/136 AG (esant 5200 aps./min.)
Pavarų dėžė: nuolatinio kintamo veikimo (CVT)
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4560 mm
Plotis: 1760 mm
Aukštis: 1460 mm
Važiuoklės bazė: 2600 mm
Svoris: 1335 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,2 sek.
Maksimalus greitis: 175 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 3,7 l/100 km
CO2 emisija: 85 g/km
Bagažinės tūris: 530 l/1680 l
Kaina: nuo 82 720 Lt (bazinė versija – nuo 55 790)