Ieškote kompaktinės klasės sedano su ketveriomis durimis ir padoria bagažine? Dar pageidautumėte, kad automobilis būtų dailus ir trauktų akį. Tokius modelius galima suskaičiuoti ant rankos pirštų, dar mažiau jų liks, jei vertinsime ir grožį.

Mes neabejojame, kad į tokių automobilių gretas papultų Audi A3 sedanas ir Mercedes CLA. Vieniems labiau patiktų paprastesnių formų Audi, kiti kaip tik priešingai – mieliau rinktųsi CLA automobilį, kuris atrodo tarsi sumažinta CLS versija.

Žodžiu, dėl grožio kiekvienas turėtų nuspręsti asmeniškai. Mes verčiau pakalbėkime apie pinigus, nes čia dedasi stebėtinai keisti dalykai.

Audi markės automobiliai – tikrai ne iš pigiųjų. Su šiuo teiginiu tikriausiai sutiksite. Mus kur kas labiau stebina tai, kad Audi A3 sedanas už Mercedes CLA automobilį net 25 079 litais pigesnis. Skirtumas – labai didelis. Panagrinėkime kodėl.

Audi A3 sedanas
Audi A3 sedanas su benzininiu 1.4/140 AG varikliu mūsų šalyje kainuoja nuo 80 070 litų. Mercedes CLA su 1.6/156 AG varikliu mažiausiai atsieis 105 149 litus. Panagrinėkime mūsų lentelėje pateikiamus duomenis. Mercedes CLA, palyginti su Audi A3 sedanu, papildomai turi šiuos priedus: lengvojo lydinio ratus, muzikos sistemą su šešiais, o ne keturiais garsiakalbiais ir septynias, o ne šešias saugos oro pagalves. Jei į Audi A3 sedaną sumontuotume lengvojo lydinio diskus (1737 Lt) ir užsakytume „Audi“ garso sistemą (981 Lt), automobilio kaina šokteltų iki 82 788 Lt. Vadinasi, A3 už CLA vis tiek būtų brangesnis 22 361 Lt.
Mercedes-Benz CLA
Mes taip pat nepatingėjome ir sudėjome visą mūsų lentelėje pateikiamų priedų sąrašą, t.y. Apskaičiavome, kiek automobiliai pabrangtų, jei įsigytume automatines greičių dėžes, šildomas priekines sėdynes, odinius salonus, navigacijos sistemas, ksenoninius žibintus ir kitą įrangą. Tuomet Audi A3 sedanas pabrangtų iki 113 114 litų. Mercedes CLA kaina padidėtų iki 126 978 litų. Taigi kainos skirtumas nuo 25 079 litų sumažėja iki 13 864. Tai jau kur kas padoresnis skirtumas, tačiau jis vis tiek gana nemažas.

O galbūt brangiau kainuojantis Mercedes CLA siūlo daugiau automobilio, t.y. erdvesnį saloną? Pasimatavę priekines sėdynes galime pasakyti, kad abu modeliai atitinka kompaktinės klasės standartą.

Audi A3 sedanas
Tiesa, Audi A3 sedanas turi nedidelį privalumą: jo priekinė dalis šiek tiek platesnė, virš galvos taip pat vos juntamai erdviau. Ant galinių abiejų automobilių sėdynių akivaizdžiai ankštoka. Dėl žemėjančios stogo linijos Mercedes CLA keleiviai ant galinių sėdynių ne sėdasi, o tiesiogine to žodžio prasme turi susirangyti. Ant Audi A3 galinių sėdynių šiek tiek erdviau, bet stebuklo nereikėtų tikėtis.

Abiem automobiliams skiriame papildomų taškų už erdvias bagažines. Audi A3 sedano bagažinės talpa 425 l, o Mercedes CLA – net 470 l. Jų „brolių“ hečbekų bagažo skyriai akivaizdžiai mažesni: į tridurio A3 bagažinę telpa 365 l, į penkiadurio Sportback modelio – 380 l, į A klasės Mercedes – 341 l. Dažnam vairuotojui didelės bagažinės gali būti papildomas motyvas įsigyti automobilius sedano, o ne hečbeko kėbulu.
Kai vertinama abiejų automobilių salonų apdailos kokybė, lieka neaišku, kodėl už Mercedes CLA reikia mokėti daugiau. Mat Audi A3 sedano apdaila pavyzdinė – medžiagos aukščiausio lygio, viskas kruopščiai surinkta ir susiūta. Dėl to Mercedes CLA stovi vienu laipteliu žemiau.

Mercedes-Benz CLA
Automobilį su trikampe žvaigžde į priekį gena benzininis 1.6/156 AG variklis. Jis savo darbą atlieka šiek tiek žvaliau nei 1.4/140 AG Audi A3 „širdutė“. O štai pagal degalų sąnaudas į priekį išsiveržia A3, kuris testo metu vidutiniškai sudegino 6,1 l/100 km. Mercedes CLA tą patį atstumą įveikė sunaudodamas 6,8 l benzino. Tam įtakos turėjo du dalykai. Audi A3 variklis, atsižvelgiant į važiavimo sąlygas ir motoro sūkiams esant tarp 1400 ir 4000 apsukų, atjungia antrą ir trečią cilindrą.

Vairuotojui spustelėjus greičio pedalą, išjungti cilindrai automatiškai pabunda. Šis „miegojusių“ cilindrų pabudimas vos juntamas – panašiai kaip hibridiniuose modeliuose.

Antras dalykas, lėmęs didesnes Mercedes CLA degalų sąnaudas, yra svoris. Mat CLA sveria 1439 kg, o A3 – 1323 kg. Svorio skirtumas siekia 116 kg. Akivaizdu, kad primokėti 25 tūkst. litų už Mercedes CLA tikrai neapsimoka. Šį kartą dideliu taškų skirtumu testą laimi Audi A3 sedanas.

Muzikos grotuvai – serijinė įranga, navigatoriai kainuoja papildomai

Į abu automobilius muzikos grotuvai montuojami kaip standartinė įranga. Skirtumas tik toks, kad Audi A3 muzikos sistema turi keturis garsiakalbius, o Mercedes CLA – šešis.

Jei nepagailėsite pinigų, į A3 galėsite sumontuoti galybę skirtingos muzikos sistemos: nuo MMI radijo sistemos (1644 Lt) iki prabangios „Bang & Olufsen“ garso sistemos (3049 Lt). Mercedes CLA pirkėjai taip pat galės plačiau atverti piniginę, pavyzdžiui, įsigydami „Harmann/kardon“ garso sistemą su dvylika garsiakalbių (2757 Lt).

O štai navigatoriai kainuoja papildomai. Mercedes CLA pirkėjui pigiausias navigatorius atsieis 3133 Lt, o Audi A3 pirkėjui – 7103 Lt. Jei norėsite paišlaidauti, tikrai bus proga. Audi už 11 498 Lt siūlo MMI navigacijos sistemą „Plus“ su „MMI touch“, o Mercedes už 12 325 Lt įdiegs „Comand APS Online“ sistemą.

Testo rezultatai:

1. A3 Limousine 1.4 TFSI (512 taškų)

Variklio darbinis tūris: 1,4 l
Variklio galia: 140 AG
Degalų sąnaudos testuojant: 6,1 l/100 km
Kaina: nuo 80 070 Lt

„Audi“ inžinieriai sukūrė labiau vykusį kompaktinės klasės sedaną nei konkurentai iš „Mercedes“. Mat Audi A3 sedanas erdvus, maloniai važiuoja ir yra nebrangus. Jis – aiškus nugalėtojas.

2. Mercedes CLA 200 BlueEfficiency (467 taškai)

Variklio darbinis tūris: 1,6 l
Variklio galia: 156 AG
Degalų sąnaudos testuojant: 6,8 l/100 km
Kaina: nuo 105 149 Lt

Mercedes CLA gerokai brangesnis už Audi A3, tačiau tai ne vienintelė jo bėda. Išskyrus didesnę bagažinę ir tai, kad Mercedes greičiau pajuda iš vietos, visas kitas testo rungtis laimi A3, o ne CLA.
Mercedes-Benz CLA

IŠVADA

Net 45 taškų skirtumas – Audi A3 sedano persvara prieš Mercedes CLA išties nemenka. Net jei į kainą ir eksploatacinius dalykus nekreiptume dėmesio, vis tiek Audi A3 laimėtų testą. Tuomet skirtumas tarp automobilių sumažėtų iki 31 taško, bet jis vis tiek bylotų Audi A3 naudai. Šį kartą nugalėtojas akivaizdus kaip niekados.