370Z ir GT-R yra tarsi stabai, kuriems meldžiasi jau kelios sportinių automobilių gerbėjų kartos. Nors Europoje jų populiarumas nėra toks kaip gimtojoje Japonijoje, tai nesumažina noro patikrinti, ko jie išties yra verti. Reta galimybė tą padaryti pasitaikė Estijoje, „Audru Ring“ trasoje prie Parnu miesto, kur „Nissan“ atstovai kelioms dienoms atsivežė šiuos „velnius“ ir dėl kompanijos priglaudė „Juke Nismo“ porelę.

Brutalus GT-R

Renginio žvaigžde tapo „Nissan GT-R“, kuris japonams reiškia tą patį, ką vokiečiams „Porsche 911”. Jie didžiuojasi šiuo „sportininku“ ir vadina jį „prieinamu superautomobiliu“. Palyginus su „Porsche“ atitikmeniu, jis kainuoja panašiai – nuo 95 000 eurų. Vis dėlto iš „Nissan“ atstovų galima išgirsti frazių, kurios GT-R lygina ne su „Porsche 911“, o pačiu „Bugatti Veyron“.

Iš tiesų, GT-R pagal vieną aspektą tarp visų serijinės gamybos automobilių yra antras, nusileisdamas tik greičiausiu pasaulyje vadinamam „Veyron“. Tai – įsibėgėjimo iki 100 km/val. trukmė. Naujausia japonų superautomobilio versija oficialiai tą gali padaryti per 2,7 sek. Per tiek laiko jūs galite užsirišti batus, o jeigu sėdite prie GT-R vairo ir esate tinkamoje aplinkoje, įremiate pėdą į greičio pedalą ir sekundmačiui nespėjus suskaičiuoti iki trijų – jau lekiate „šimtuku“. Palyginimui, nuo 1,2 mln. eurų kainuojantis „Veyron“ tą patį padaro per 2,5 sek. Taigi, pagal vieną aspektą šie automobiliai labai artimi, pagal kitą juos skiria praraja, kurią galima išmatuoti skaičiumi 1,1 mln. eurų.

Dėl komiksų pamišę japonai GT-R vadina vieno pieštinio siaubūno vardu – „Godzilla“. Tiesa, šios pravardės autorystė priklauso ne jiems, o Australijos žurnalistams iš „Wheels“ žurnalo. Išgalvotam monstriškam personažui buvo prilygintas dabartinio GT-R pirmtaku laikomas „Skyline GT-R“ automobilis, tai įvyko dar 1989 m. Tiesa, GT-R ištakos siekia net 1969-uosius, kai pirmą kartą pasirodė sportiška „Skyline“ versija, kuri buvo gaminta iki 1973 m. Po 16 metų „Nissan“ šį modelį atgaivino ir pirkėjams siūlė iki pat 2002-ųjų.

Numarinus „Skyline GT-R“, pradėta dirbti su visiškai atskiru GT-R projektu, kuris evoliucionavo į naujos kartos modelį, Europoje debiutavusį 2009 m. Iš pradžių jis galėjo pasigirti 485 AG išvystančiu 3.8 l varikliu, tačiau japonai kone kasmet vis patobulina savo pasididžiavimą.

Naujausios jo versijos ratus suka rankomis surenkamas 3.8 l benzininis V6 variklis su dviguba turbina, generuojantis įspūdingą 545 AG pajėgumą. Jis suderintas automatine 6 laipsnių pavarų dėže, kuri variklio galią perduoda visiems ratams.

„Audru Ring“ trasos prieigose pamačius „Godzillą“ iškart supranti, kad jos grėsmė – toli gražu ne pieštinė. Automobilis visiškai nepanašus į vokiškus, itališkus ar amerikietiškus „sportininkus“. Vos 10 cm nuo žemės pakilęs kėbulas, 20 colių ratai, jokių gracingų išlinkimų ar užapvalinimų, jokių susižavėjimo aikčiojimų „koks jis gražus“ – visus epitetus atstoja metaliniai „raumenys“ ir tvirta laikysena. Rūsti ir visai neįmantri išvaizda byloja, kad dizaineriai neturėjo daug laisvės pasireikšti – svarbiausią darbą atliko inžinieriai. Solidumas išlaikytas ir salone. Nors čia įkurta mygtukų karalystė, visų prietaisų valdymas neleidžia abejoti, kad vairuojate sportinį automobilį.

Sėdame prie šio dvidurio kupė vairo. Įlėkus į „Audru Ring“ trasą jau po kelių posūkių supranti, kad tai nėra eilinis automobilis. Jis pulsuoja galia – išmynus greičio pedalą iki dugno, vairą tarsi plešia iš rankų. Nors 3,2 km ilgio trasoje nėra daug vietų, kur gali tą padaryti, prieš po to laukiančius posūkius pradedi stabdyti gerokai per anksti – tiesiog galvoje įsijungia saugiklis, kad nespėsi sustoti. Antrame rate jau gali leisti sau daugiau – supranti, kad stabdžiai yra tokie veiksmingi, jog net ir beveik 1,8 tonos sveriantis automobilis stoja greičiau nei galėtum įsivaizduoti. Tik šalia sėdintis instruktorius, kurio darbas buvo prižiūrėti, kad neužsiimtume nereikalingų mygtukų spaudimu, ESP išjungimu ir kita saviveikla, kažkodėl vis įnirtingai bandė keleivio pusėje ieškoti stabdžių pedalo...

Vertinant bendrai, GT-R įsibėgėjimas iš vietos yra pribloškiantis, pavaros perjungiamos labai greitai, o elektroniniai pagalbininkai veikia taip, jog automobilio „smegenys“ ištaiso net ir per didelį įsikarščiavimą padarytas klaidas. Jis labai greitas ir net kiek bauginantis bei brutalus, tad geresnės pravardės kaip „Godzilla“ ir nesugalvosi.

Tai nėra pigus automobilis, bet atsižvelgiant į tai, ką jis gali, už tokią kainą nieko geriau nesugalvosi. Be to, jis vis dar išsaugojo tą magišką aurą, dėl kurios nėra lengvai atpažįstamas. Visi žino, kaip atrodo „Porsche“ ar „Maserati“, o „Nissan GT-R“ bent jau mūsų keliuose – vis dar egzotika.

Ar GT-R jau pasiekė savo tobulumo viršūnę? Panašu, kad ne. „Nissan“ atstovai puse lūpų kalba apie būsimą „GT-R Nismo“ versiją, kuri iki 100 km/val. galės įsibėgėti per 2,5 sek. O tai rodiklis, kuriuo didžiuojasi „Bugatti Veyron“ kūrėjai.

Aštrusis „370Z Nismo“

Nors GT-R tikrai galima vadinti „monstru ant ratų“, jo brutali jėga nepaliko tokio teigiamo įspūdžio, kaip kita „Nissan“ ikona – 370Z. Nuo 2009 m. gaminamas šeštos kartos Z linijos modelis, o Parnu trasoje išbandėme versiją, kurią patobulino „Nismo“ padalinys. Tai yra naujausias šio modelio variantas, kuris debiutavo kovo mėnesį Ženevos automobilių parodoje. Priešingai nei su „Juke Nismo“, „Nissan“ priklausantis „Nismo“ padalinys su 370Z kupė padirbėjo ne tik ties dizaino elementais, tačiau prisilietė ir prie inžinerinių reikalų.

„370Z Nismo“ versija jau kurį laiką pardavinėjama Šiaurės Amerikos ir Japonijos rinkose, vis dėlto gamintojai pabrėžia, kad Europai jis buvo kuriamas pagal čia būdingus kelius ir jais važinėjančių entuziastų skonį. Tuo pasirūpino „Nissan“ specialistai iš Bedfordširo.

„Nissan“ inžinieriai pagerino ne tik aerodinamiką, bet ir pritaikė naujos konstrukcijos pakabą. Akyla akis pastebės, kad automobilis išsiskiria raudona plona „Nismo“ linija automobilio priekyje ir gale bei ant durelių veidrodėlių. Automobilis komplektuojamas su platesnėmis padangomis ir tamsiai pilkos spalvos 19 colių „Nismo“ lengvojo lydinio ratlankiais. Kupė galinę dalį puošia naujas, galingai atrodantis oro aptakas.

Žvilgtelėjus į saloną, „370Z Nismo“ skiriamieji bruožai yra vairaratis, aptrauktas alcantara medžiaga, su lenktyniniams automobiliams būdinga raudona viršutinės pozicijos („viršutinio mirties taško“) žyma, kurią galima išvysti ir „Juke Nismo“ modelyje. Automobilyje įrengtos elektra valdomos sportinės sėdynės su „Nismo“ logotipu.

Kaip jau minėta, „370Z Nismo“ modelyje pagerintos ir techninės charakteristikos – čia montuojamas tas pats 3.7 litro V6 variklis, kuris išvysto šiek tiek didesnę galią (344 AG) nei standartiniame automobilyje esantis jėgos agregatas (328 AG), o jo sukimo momentas padidėjo nuo 363 Nm iki 371 Nm.

Tokie skaičiai jokių rekordų nešturmuoja, tačiau jausmas, kurį patiri prie vairo, leidžia pamiršti viską aplink. Tokių automobilių šiais laikais likę vienetai. Galiniais ratais varomas „370Z Nismo“ lenktynių trasoje elgiasi taip, kaip ir turi elgtis tikras vairuotojo automobilis. Šis gatvių lenktynininkas lengvai valdomas ir galingas. Vairuoti tokį „žvėriuką“ – tikras malonumas, tą būtų galima egoistiškai daryti kasdien, 365 dienas per metus ignoruojant visus prašymus pavežti ar duoti jį išbandyti.

Siekiant vairuotojui suteikti stipresnį ryšį su automobiliu, „Nissan 370Z Nismo“ siūlomas tik su mechanine šešių laipsnių pavarų dėže. Jis tik šiek tiek greitesnis už įprastą „Z“ ir iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 5,2 sek. Ką gamintojai išties pastebimai pakeitė – buvo padidintas duslintuvų angos skersmuo, o iš jų sklindantis garsas tapo stipresnis. Nesvarbu, kad salone garsas labiau užgula ausis, juk tikriems sportinių automobilių fanams tai taip patinka!

Lietuvoje neparduodami

Galimybė išbandyti 370Z ir GT-R buvo reta ir nežinia kada kitą kartą pasikartos. To priežastis labai banali – šiuo metu šie modeliai mūsų krašte nėra pardavinėjami, nes Baltijos šalių rinka yra per maža, kad „Nissan“ atstovams apsimokėtų investuoti į jų techninę priežiūrą. Tą tik patvirtina statistika – „Nissan“ duomenis, Lietuvos keliais važinėja keturi GT-R automobiliai, iš kurių vienas buvo parduotas Lietuvoje (tai įvyko dar 2009 m.), likę yra atkeliavę iš anapus Atlanto.

Artimiausios „Nissan“ atstovybės, kuriose galima įsigyti GT-R ir „370Z Nismo“ bei atlikti jų techninį aptarnavimą, yra Lenkijoje arba Švedijoje. Orientacinė jų kaina – atitinkamai nuo 95 tūkst. eurų (328 tūkst. Lt) ir 45 tūkst. eurų (155 tūkst. Lt). „Nissan“ atstovai DELFI teigė, kad nepraranda vilčių, jog ateityje pasikeitus ekonominei situacijai šie sportiniai modeliai bus pardavinėjami ir Lietuvoje.

„Nissan GT-R“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 3799 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 404 kW/550 AG/6400 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 632 Nm/3200-5800 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4670 mm
Plotis: 1895 mm
Aukštis: 1370 mm
Važiuoklės bazė: 2780 mm
Svoris: 1740 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 2,7 sek.
Maksimalus greitis: 315 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 11,8 l/100 km
CO2 emisija: 275 g/km
Bagažinės tūris: 315 l
Kaina: nuo 95 000 eurų (328 000 Lt)

„Nissan 370Z Nismo“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 3696 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 253 kW/344 AG/7400 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 371 Nm/5200 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 4410 mm
Plotis: 1870 mm
Aukštis: 1315 mm
Važiuoklės bazė: 2550 mm
Svoris: 1535 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 5,2 sek.
Maksimalus greitis: 250 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: nėra duomenų
CO2 emisija: nėra duomenų
Bagažinės tūris: 235 l
Kaina: nuo 45 000 eurų (155 000 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (28)