Pirmos kartos BMW X3 automobilis debiutavo 2003 metais. Tai buvo laikotarpis, kai bavarai visų automobilių važiuokles suderindavo perdėm kietai. Ne išimtis ir X3. Taip sukonstruoti automobiliai žiedinėse trasose demonstruodavo puikius rezultatus, tačiau ilgainiui nuvylė komfortą mėgstančius vairuotojus. BMW X3 salone taip pat vyrauja kietos apdailos medžiagos, kurios po poros metų atrodo aptriušusios.

Prekybos pradžioje, 2004 metų sausį, pirkėjai galėjo rinktis tik vieną iš dviejų variklių: šešių cilindrų 3.0/231 AG benzininį arba šešių cilindrų 3.0/204 AG dyzelinį. Vis dėlto didžioji dalis pirkėjų rinkosi vėliau pasirodžiusį 2.0/150 AG dyzelinį motorą, kuris į BMW X3 buvo pradėtas montuoti 2004 m. rugsėjį. Tokie vairuotojai sudaro net 60 proc. visų pirkėjų. Apie 25 proc. pirkėjų X3 rinkosi su 3.0 dyzeliniu varikliu, o maždaug devyni procentai pirmenybę teikė 286 AG biturbodyzeliniam motorui. Likę pirkėjai SUV automobilį įsigijo su benzininiu motoru (galia siekia nuo 150 iki 272 AG).

BMW X3 kaip standartinę įrangą turi priekines ir šonines oro pagalves, ESP sistemą ir klimato kontrolę. Kietųjų dalelių filtras į SUV modelio dyzelinius variklius pradėtas montuoti tik nuo 2005 metų rugsėjo. Dar po metų automobilis buvo šiek tiek atnaujintas: pakaba vos juntamai paminkštinta, o salone pradėtos montuoti prabangiau atrodantis plastikas. Prabėgus dar metams BMW X3 gavo naują dviejų litrų dyzelinį motorą: jo galia padidinta nuo 143 iki 177 AG. Esmė ta, kad šis variklis turi dvi grandines. Jei prireiktų jas keisti, variklį tektų visiškai išmontuoti. Tokie darbai serviso dirbtuvėse trunka net 15 valandų ir gali kainuoti iki 5000 Lt.

Ant skardų gausu rūdžių

BMW X3 salonas
Bandytas automobilis yra pagamintas 2004 metų rugsėjį. SUV modelio rida tesiekia 94 000 km. Pirmasis pirkėjas pasirinko X3 modelį su trijų litrų dyzeliniu varikliu ir mechanine greičių dėže. Salone – dirbtinė oda. BMW koncernas šią medžiaga pakrikštijo „Sensatec“ vardu ir teigė, kad ji yra plaunama, tačiau iš tiesų senstant odai, ji trūkinėja. Puiku, kad sėdynės šildomos, nes žiemą ant dirbtinės odos nejauku sėdėti.

BANDOMASIS VAŽIAVIMAS. Pirmas įspūdis – puikus. Automobilio variklis dirba užtikrintai, pavaros perjungiamos sklandžiai, vairo mechanizmas ir sankaba – taip pat be priekaištų. Pakėlus BMW X3 ant keltuvo, pasišiaušia plaukai: ant variklio gausu alyvos, o visų agregatų laikikliai nusėti rūdimis. Puiku, kad neseniai pakeistos galinės spyruoklės, o kėbulas beveik be įbrėžimų.

MŪSŲ NUOMONĖ. Šis BMW X3 prekybos aikštelėje stovi jau senokai, o pardavėjas nesileidžia į kalbas dėl nuolaidos. Mūsų patarimas: pasiieškokite kito automobilio, nes neįprastai sukomplektuotą automobilį bus sunku parduoti.

Tai nervina

Daugiausia streso sukelia dyzeliniai SUV automobiliai: genda EGR vožtuvas ir purkštukai, užsikemša įsiurbimo kolektorius, iš rikiuotės išeina turbina. Taip pat derėtų gerokai pagalvoti ar verta didinti
variklio galią, t.y. atlikti „čiptiuningą“. Mat po galios didinimo gali sugesti dvigubos masės smagratis ir automatinės greičių dėžės sukimo momento keitiklis. TÜV apžiūrų metu dažniausiai išlenda šios ligos: susidėvėjusios traukės, nutekančios alyvos požymiai, blogai veikia rankinis stabdys.
BMW X3

Į ką atkreipti dėmesį?

1. Gana dažnai susidėvi priekinės pakabos guminės įvorės (vadinamieji sailenblokai)

2. Rūpesčių dėl alyvos nutekėjimų turi tiek dyzeliniai, tiek benzininiai BMW X3 varikliai

3. Greitėjant automobiliui gali pradėti trūkčioti pavaros perdavimo mechanizmas

4. Pasitaiko atvejų, kad panoraminiai BMW X3 stoglangiai būna nesandarūs

5. Gali pradėti rūdyti stogo bagažinės laikikliai. Taip nutikus, juos tenka perdažyti

6. Galinėje pakaboje dažnai įsimeta rūdys. Čia matome parūdijusį BMW X3 diferencialą

Išvada

Kietos BMW X3 spyruoklės dažnai lūžta, nuo kietos pakabos kenčia ir keleiviai. Be to, BMW X3 – nepigus automobilis, todėl geriau pasiieškoti kito kompaktinės klasės SUV modelio.

Techniniai BMW X3 (2004 m.) duomenys

Variklis – turbodyzelinis
Variklio darbinis tūris (cm3) – 2993
Variklio galia (kW/AG esant aps./min.) – 150 (204)/4000
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) – 410/1500
Pavarų dėžė – 6 mech.
Maks. greitis – 210 km/val.
Įsibėgėjimas 0–100 km/h – per 7,9 sek.
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės – 11,1/6,9/8,4
Kaina (Lt) – nuo 28 000