Istorija tokia. Užsisakiau aš internetu sau ir savo 4 mėnesių sūnui Europos sveikatos korteles internetu. Nurodžiau atsiėmimo vietą Šiaulių poskyrį. Gavau pranešimą, kad kortelės padarytos. Atėjau atsiimti. Pusvalandį pralaukiau eilėje (kažin, ar jūs lauktumėte pirkdamas mano sofą). Nors ten dirba gal koks 30 darbuotojų, kitur eilių nėra, tik prie man reikalingo kabineto. Dar pasišaipymui - ten kabo daug ES simbolikos plakatų, televizorius didelis rodo reklamą, kaip galiu naudotis ES teisėmis. Kažin, kodėl nereklamuojate teisės išmesti kokį „švogierinį“ priskretusį biurokratą.

Pagaliau patekus į kabinetą randu net dvi sėdinčias darbuotojas. Tačiau dirba tik viena iš jų. Kita, matyt, rašo kažkokią, vien tik jos viršininkėliui svarbią ataskaitą.

Siurprizas! Prašymą, kurį pildžiau internetu, turiu užpildyti dar kartą raštu. Paaiškina, kad tokia jau tvarka, kažko ten nemato. Pateikiu savo ID kortelę. Dar vienas siurprizas. Sūnaus kortelės gauti negaliu. Neturiu sūnaus gimimo liudijimo. XXI a. privalau atsinešti tą gimimo liudijimo popiergalį. Ir dar kur kur, į ligonių kasas, kur visi sėdime „suvesti“ į kompus, lentynėlėse sudėlioti, viskas apie mus žinoma. Bet juk čia biurokratė sėdi, nejau ji suks smegenis, kaip tai pažiūrėti (...).

Aš pažįstamą kad ir turiu, bet nebenoriu būti „švogieriniu“ lietuviu, tai renkuosi būti skandinavu ir kantriai atvykstu antrą kartą. Jau su gimimo liudijimo popiergaliu. Palaukiu pusvalandį, pažiūriu reklamą apie gražų gyvenimą, pakalbinu emigrantus (jie bėga iš Lietuvos ne vien dėl pinigų, bet ir dėl biurokratų, kurie, manau, šaiposi iš mokesčių mokėtojų, savo maitintojų!). Užeinu į kabinetą. Paduodu dokumentus (kaip pas Egipto muitininką, taip ir čia, popiergaliai visi turi būti). Suranda mano rašytinį prašymą didelėje papkėje. Ten turiu dar įrašyti pats savo vaiko asmens kodą. Nejau čia kas man patarnaus, nors čia ir tarnautojai dirba. Ant stalo stovintis aparatas burgzdamas išspjauna mano sūnaus kortelę (kažin kodėl jos reikia laukti 14 dienų (...).

Prieš išeidamas dar darbuotojai replikuoju, kad vakarų Europoje tokius dalykus paštu atsiunčia ir žmonių nevarinėja, mokesčių mokėtojus gerbia. Bet kam tai rūpi. Juk jai iki pensijos tiek ir teliko...

Būtų juokinga, jei aš, kaip mokesčių mokėtojas, neturėčiau už tą apgailėtiną aptarnavimą susimokėti savo sunkiai uždirbtais mokesčių pinigais. Bet aš nenoriu emigruoti. Kovosiu su biurokratais už savo teisę į teisingą mokesčių paskirstymą. Nes tai mano, kaip piliečio, teisė.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI kreipėsi į Valstybinės ligonių kasas, kurių komentarą pateikė VLK prie Sveikatos apsaugos ministerijos Ryšių su visuomene skyriaus vedėja Lina Bušinskaitė:

„Pirmiausia apgailestaujame, kad šiam žmogui teko ilgokai palaukti eilėje bei antrą kartą ateiti su reikiamais dokumentais, kurie reikalingi norint gauti Europos sveikatos draudimo kortelę (ESDK), į Šiaulių teritorinę ligonių kasą. Gaila, kad šiuo atveju nepavyko išvengti nesklandumų.

Norėtume atkreipti dėmesį į tai, kad paprastai teritorinės ligonių kasos ESDK išduoda labai greitai – tą pačią dieną, tiksliau per keliolika minučių, jei žmogus ateina tiesiai į teritorinę ligonių kasą jos pasiimti ir vietoje užpildo prašymą, pateikia reikiamus dokumentus. Tuo galėjo įsitikinti ir labai patenkinti liko projekto „Moksleiviai į Vyriausybę“ dalyviai, kurie atlikdami „šešėlinių ministrų“ pareigas buvo apsilankę Vilniaus teritorinėje ligonių kasoje ir po keliolikos minučių minėtą kortelę jau turėjo savo rankose. Jaunuoliai liko patenkinti greitu ir kokybišku aptarnavimu. Taip pat esame ne kartą sulaukę padėkų ir iš kitų žmonių, kad ESDK išduodamos labai greitai, jei ateini tiesiai į ligonių kasą.

Todėl ragintume žmones pasinaudoti ir šia galimybe – užuot pildžius prašymą internetu ir pasirinkus ilgesnį terminą dėl kortelės išdavimo, ateiti pačiam patogiu laiku ir ją pasiimti tą pačią dieną.

Šiuo atveju Šiaulių krašto gyventojas pasirinko kitą kelią – užpildęs prašymą internetu jis pažymėjo ilgiausią kortelės išdavimo terminą. Gaila, bet atėjęs jos pasiimti jis negalėjo to padaryti, kadangi neturėjo visų reikiamų dokumentų su savimi. Todėl atsakinga darbuotoja neturėjo teisės išduoti ESDK kortelių, kurie yra asmens dokumentai, negavusi iš šio žmogaus visų reikiamų asmens dokumentų tų žmonių, kuriems jis norėjo paimti korteles. Nesvarbu, kad tai šeimos nariai, tačiau net ir norint paimti šeimos nario ESDK (pvz. vyro ar žmonos) yra privalu turėti jo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

Priešingu atveju ligonių kasos darbuotoja būtų padariusi nusižengimą. Tai yra daroma siekiant išvengti nesusipratimų ar galimų piktnaudžiavimo atvejų. Visgi tai asmens duomenys, kurie turi būti saugomi ir su jais elgiamasi atsakingai.

Tokia yra šiuo metu galiojanti tvarka ir jos reikia laikykis mums visiems, kadangi mes visi esame vienodai lygūs Lietuvos piliečiai, mums galioja vienodos sąlygos ir teisės“.