Greitkeliai buvo statomi ten, kur magistralinių kelių būtų pakakę, o 14 iš 19 ES finansuojamų kelių projektų numatytas automobilių srautas viršijo realų. Beveik visų projektų darbų atlikimo terminas buvo viršytas vidutiniškai 9 mėnesiais, kas padidino darbų atlikimo kaštus.

ES audito rūmai, Liuksemburge įsikūrusi finansinės priežiūros institucija, pateikia 9,66 km ruožo naujojo greitkelio iš Alchesiraso į Barseloną, kur judėjimas pasirodė 50 proc. mažesnis nei numatoma, pavyzdį.

„La Herradura“ projektas Ispanijoje – tik vienas iš kelių tiesimo schemų pavyzdžių, kur pinigai „galėjo būti išleisti kitiems projektams, kurių ekonominis naudingumas būtų didesnis.“

Kaip rašo „The Telegraph“, ES audito rūmai išsiaiškino, kad nors kai kuriais atvejais kelionės trukmė ir sumažėjo, pasiekti ekonominio vystymosi tikslai nebuvo „pakankamai ženklūs“.

„Buvo skirta nepakankamai dėmesio ekonominiam naudingumui užtikrinti. Didžiojoje projektų dalyje audito metu buvo rasta netikslių judėjimo numatymų, kurių rezultatas – pasirinkta kelio rūšis ne visada geriausiai atitiko judėjimo poreikius; greitkeliai pasirenkami ten, kur magistraliniai keliai būtų išsprendę judėjimo problemas. Didžiojoje kelių dalyje, užfiksuotas judėjimas buvo mažesnis nei tikėtasi“, - pranešima ataskaitoje.

„Ši ataskaita parodo visišką nepagarbą, su kuria ES leidžiami mokesčių mokėtojų pinigai“, - pasipiktinimą išreiškė Europos Parlamento (EP) narė konservatorė Marta Andreasen.

„Už mokesčių mokėtojų pinigus statomi brangūs keliai ten, kur jų nereikia. Europos Komisijos (EK) projektų finansavimo požiūris – duoti pinigų maišus ir leisti valstybėms pačioms su jais tvarkytis. Nėra tinkamo atskaitingumo bei patikrinimo. Štai kodėl ir toliau matome tokias ataskaitas kaip ši, kurios tik parodo, kaip leidžiami finansinį sunkmetį išgyvenančių ES mokesčių mokėtojų pinigai.“