LR Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, tęsdamos bendradarbiavimą su „Velomaratonu“ šioje srityje, ragina maratono dalyvius pasirūpinti šalmais bei juos dėvėti ir kaskart važiuojant dviračiu kelyje.

Pasak Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus, dviračiai Lietuvoje sparčiai populiarėja ir vis dažniau naudojami ne tik laisvalaikiui praleisti, bet ir tampa susisiekimo priemone. Kasmet augant dviratininkų skaičiui, pastebimas ir nemenkas su dviratininkais susijusių eismo įvykių skaičius. Šiuo atžvilgiu, R. Sinkevičiaus teigimu, būtina investuoti į dviratininkų kultūros ugdymą.

Dviratininko šalmas gelbsti nuo didesnių sužeidimų

Moksliškai įrodyta, kad dviratininkui susidūrus su kita transporto priemone, nenukentėti yra beveik neįmanoma. Dažniausiai patiriamos galvos, rankų bei kojų traumos.

Važiuojant dvirate transporto priemone, paprastai galva būna apie 2 metrų aukštyje. Tad susidūrimo metu, krentant ant grindinio, šalmai gali geriausiai apsaugoti nuo sunkių griūties pasekmių. Galvai atsitrenkus į kietą paviršių, smūgis tenka nedideliam jos plotui. Tuo tarpu šalmas šį plotą gerokai padidina bei deformuodamasis sugeria didžiąją dalį smūgio energijos, dėl to sužeidimas paprastai būna lengvesnis.

Kokį šalmą rinktis

Pasak UAB „Vasarė“ direktoriaus Ryčio Pauliukaičio, būtina žinoti kaip teisingai pasirinkti šalmą. Reikia atskirti kokybiškus šalmus nuo mažaverčių, kurie dažnu atveju atneša daugiau žalos, negu naudos.

„Šalmų pasirinkimas yra itin didelis. Pavyzdžiui, didžiausios gamintojos – „Giro“, „Limar“ ar „Cratoni“, nuolat testuoja savo gamybą ir ją tobulina. „Cratoni“ kompanija superka senus, jau nenaudojamus, smūgius patyrusius šalmus, o antram įsigytam suteikia 50 procentų nuolaidą. Tuo tarpu senąjį panaudoja bandymams atlikti ir ieškojimui galimybių, kaip prekę padaryti dar tvaresnę ir kokybiškesnę“, – apie dviratininkų šalmus pasakojo R. Pauliukaitis.

Specialistas rekomenduoja rinktis šalmus atitinkančius tiek Europos, tiek Amerikos standartų reikalavimus. Dauguma Lietuvoje prekiaujamų šalmų atitinka Europos standartus. R. Pauliukaičio teigimu, jų kaina skiriasi dėl tam tikrų gamybos ypatumų, tačiau gerai prižiūrimas, kokybiškas šalmas, gali tarnauti net 5-6 metus.

„Kad šalmas ilgai tarnautų, reikia vengti tiesioginių saulės spindulių, kuomet juo yra nesinaudojama. Taip pat jo valymui nereikėtų naudoti agresyvių valiklių, benzino, eterio ir pan. Pažeidimai gali būti nematomi, bet pavojingi. Šalmą reikia valyti drėgna kempine, naudojant muilo tirpalą“, - apie šalmų priežiūrą pasakojo R. Pauliukaitis.

Specialistas pabrėžia, kad norint užtikrinti savo saugumą, praėjus prekės naudojimosi laikui, reikėtų ją pakeisti į naują.

Kaip teisingai užsidėti šalmą

Velomaratonas“ kartu su Susisiekimo ministerija, vykdydami socialinę kampaniją „Mes už saugų kelią!“, primena 5 pagrindines taisykles, kaip reikia teisingai užsidėti šalmą ar jį susireguliuoti:

1. Dėvėkite šalmą teisingai, niekada neatloškite jo atgal, per daug apnuogindami kaktą.
2. Teisingai susireguliuokite dirželius – kad šalmas nenusilinktų į šoną.
3. Tinkamai nustatykite apatinius dirželius – jie turi būti prigludę prie odos. Apatinis dirželis turi būti užsegtas ties gerkle, bet ne ant smakro. Taip pat įsitikinkite, kad dirželio galai yra užspausti guminiu žiedeliu. Priešingu atveju, smūgio metu, dirželiai gali išslysti.
4. Susireguliuokite vidinę šalmo ertmę. Šalmas uždėtas teisingai, kai jis tolygiai apima galvą bei pagalvėlės tinkamai užpildo vidinę ertmę. Tad jei prie šalmo yra pridedamos skirtingo storio pagalvėlės, išbandykite skirtingus jų variantus, taip, kad vidinė ertmė būtų geriausiai ir patogiausiai užpildyta. Susireguliuokite patogų dydį. Galva turi būti aptempta, bet neperspausta.
5. Patikrinkite nustatymus. Įsitikinkite, ar jis nustatytas teisingai: dirželiai reikiamo ilgio, apatinė dirželių dalis užsisega pakankamai įtemptai. Užsidėkite šalmą teisingai. Užsekite dirželį. Atsistokite prieš veidrodį;
a) patikrinkite kaip užsidėjote. Paimkite šalmą abejomis rankomis ir timptelkite į kairę-dešinę. Jei šalmas uždėtas teisingai, oda, esanti ant kaktos, judės kartu su šalmu.
b) Patikrinkite dirželius. Paimkite šalmą abejomis rankomis ir pabandykite nusiimti jį, stumiant į priekį ar atgal. Pabandykite, tai padaryti stipriai. Jei sugebėsite šalmą nustumti į priekį, kad uždengtų akis, ar atgal, kad visiškai apnuogintu kaktą, vadinasi dirželiai – per laisvi.
Įsitikinę, jog šalmas sureguliuotas tinkamai, pamėginkite važiuoti. Atkreipkite dėmesį, ar nekinta šalmo padėtis, esant vibracijai. Jei visgi susireguliuoti nepavyko, šalmas laikomas nestabiliu ir negali būti tinkamas naudojimui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)