DELFI laišką parašiusi Monika teigė, jog tilto, jungiančio Žemaitės g. su pusiasaliu, renovacija kelia nerimą ne vienam Trakų gyventojui. „Prie Lukos ežero yra daug nuosavų namų, atvažiuoja turistai, kurie maudosi. Bet kyla klausimas, o jei kas nors skęs, kaip gelbėtojai atplauks iki Lukos ežero, jei nebus, pro kur praplaukti, kas padės? O skęstančių tikrai nemažai ir dažnai vasarą reikalinga pagalba“, - rašė ji.

Pasak Monikos, prie ežero gyvenantys žmonės turi valtis, tačiau dabar gali kilti bėdų jas naudoti. Ji pasakojo, kad nepatenkinti ir „Nemuno“ irklavimo bazės treneriai bei sportininkai. „Jie dabar neturės praplaukimo iki varžybų vietos, tai yra, iki Dinamos bazės“, - rašė Monika. Skaitytoja pastebėjo, kad bėdų kilti gali ir valčių nuomininkams.

DELFI kreipsusis į „Nemuno“ irklavimo bazės trenerį Vladislavą Sokolinskį, jis nurodė, kad po naujuoju tiltu galės praplaukti tik mažesnės valtelės. „Vienviečiai, dviviečiai (laiveliai – DELFI) – jie yra nedideli. O keturviečiai, aštunviečiai...Kadangi jis yra per siauras, jis turėtų būti platesnis, ir kad ta arka būtų atitinkamai aukštesnė“, - sakė jis.

V. Sokolinskis kalbėjo, kad panaši situacija buvo ir iki tilto renovacijos. „Plaukdavom, praplaukdavom, bet su bėda. Matote, kas yra, ten dar praplauksi, bet jeigu bangos, vėjas, tada jau visai bėda. O jeigu vėjo nėra, ramesnis vanduo, bangų nėra, na, tai žinote...“, - kalbėjo treneris.

Pasiteiravus Trakų savivaldybės atstovų apie renovaciją, nurodyta, jog buvo planuota, kad tiltas iš tiesų galėtų būti įrengtas kiek kitaip nei anksčiau. „Buvo tokia galimybė svarstoma daryti tam tikrą dalį tilto pakeliamą, kad galėtų plaukti didesni laivai, tačiau kai buvo derinamas šis projektas su Trakų Nacionalinio parko direkcija (...) nepavyko prieiti prie šio sprendimo“, - Investicijų ir strateginio planavimo vadovės Svetlanos Žilionienės žodžius perdavė Trakų rajono savivaldybės viešųjų ryšių specialistė Sigita Nemeikaitė. „Kita vertus, (tokiu atveju - DELFI) šis ežeras taptų labiau urbanizuotas, o iš tikrųjų Trakai yra vertinami savo unikaliu kraštovaizdžiu, kuris yra mažai urbanizuotas“, - sakė S. Nemeikatė.

Savivaldybės atstovės teigimu, po tilto renovacijos, galimybių perplaukti iš vienos ežero pusės į kitą tiems laivams, kurie tai galėjo padaryti ir anksčiau, nesumažės. „Pontoninis tiltas iš tiesų yra rekonstruojamas, ir kadangi jis buvo pontoninis – nelabai stabilus, jam reikėjo labai daug priežiūros, dabar bus statomas polinis tiltas. Tačiau praplaukti valtimi ir tiek, kiek šiuo metu per tą tiltą galima praplaukti, tai tokia galimybė ir išlieka. Tačiau nebus galimybės praplaukti didesniems pramoginiams laivams. O tokių laivų Trakų ežeruose yra, bet jie plaukioja Galvės, Skaisčio ežerais“, - sakė ji. S. Nemeikaitė nurodė, kad pramoginiai laivai praplaukti per pontoninį tiltą negalėdavo ir anksčiau.

„Jeigu norėsi iš Lukos ežero plaukti su jachta, tai nepraplauksi, bet tai nėra nauja, taip jau yra porą dešimtmečių. O kas turi jachtas Lukos ežere, plaukioti niekas netrukdo, bet perplaukti negali“, - kalbėjo specialistė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)