Trasos pasikeitimai - kardinalūs

Senąją Uoginių trasą galima prisiminti, kaip vieną iš mažiausiai draugiškų dalyvių technikai, ir nors po atnaujinimo ji tapo platesnė, greitesnė ir kur kas kokybiškesnė, automobiliai čia vartėsi ir šįkart. Dalyviams sustojus prie starto paradui buvo perkirpta simbolinė trasos atidarymo juosta.

Pasak visureigių klubo „35 coliai“ prezidento Sauliaus Valiuko, čia suformuotos dvi skirtingos trasos. Viena skirta autokrosui, o kita - motokroso varžyboms. Pasak etapo organizatorių, trasa atnaujinta kartu su Kupiškio vietos veiklos grupe įgyvendinant projektą „Ten, kur baigiasi kelias, teprasideda gyvenimas“. Verta paminėti, kad dalyviams nauja trasa labai svetinga nebuvo, kadangi net keletą kartų važiavimus teko stabdyti automobiliams apvirtus ant stogo.

Stebino dalyvių gausa

Trečias etapas, iš visų kol kas įvykusių, buvo pats gausiausias. Varžyboms užsiregistravo net 35 dalyviai. Nors dauguma jų šiose pirmenybėse dalyvauja nuolat, tačiau išbandyti naują Uoginių trasą panoro ir Lietuvos autokroso čempionate važiuojantys sportininkai. Vienas jų – Dalius Valiukas, vairuojantis Open klasės keturių varomųjų ratų „VW Golf“. Dalyvių šį kartą buvo tiek daug, kad organizatoriams klasę M-1600 teko išskirti į du atskirus startus. Iš viso sportininkai, kaip įprasta, startavo keturiose klasėse.

Jaunimo klasėje -  lyderio nesėkmė

Po dviejų etapų vienu tašku Eriką Narbutą lenkęs Karolis Petrovičius trečiame etape pasirodė itin nesėkmingai. Pirmame ir antrame važiavime jis finišavo trečias, tačiau finale liko paskutinis, kai įvažiavęs į klampią trasos atkarpą sustojo ir iš ten nebepajudėjo. Tuo pasinaudojo jo konkurentas Erikas Narbutas, užtikrintai įveikęs finalinį važiavimą ir finišavęs pirmas.

Antras finale liko Marius Kanopeckas, kuris antrame važiavime turėjo malonumą savo „Žigulį“ paguldyti ratais į viršų. Trečioji vieta atiteko Domui Meilui. Beje, Domas pirmą važiavimą laimėjo, o antrame finišavo antras. Sugadinti automobilio stogą pavyko ir „VW Golf“ vairavusiam Justui Lapašinskui, kuris finale vertėsi, o paskui noriai fotografavosi prie iškritusio priekinio stiklo.

M-1600 klasę teko perskirti

M-1600 klasėje susirinko 10 dalyvių, tad teisėjai juos išskyrė į dvi grupes. Pirmoje grupėje abu važiavimus greičiausiai įveikė šios klasės favoritas Egidijus Nevulis. Antroje grupėje aršiausiai kovėsi Nerijus Mišenis ir Almantas Januševičius. Tačiau finalinis važiavimas viską sudėliojo į savo vietas. Čia kiek netikėtai į pirmą vietą iškopė prieš tai abu kartus trečias finišavęs Juozas Gerojimas. Nerijus Mišenis užsitikrino antrąją vietą, o Egidijus Nevulis, kaip visada kartu su savo sūnumi, kopė ant trečiojo prizininkų pakylos laiptelio. Finalas nesusiklostė Almantui Januševičiui. Jis trasoje neišsiteko ir automobilį pakabino ant smėlio šlaito.

M-2000 – užtikrinta D. Blažio pergalė ir favoritų nesėkėmės

M-2000 klasėje nuo pat pirmojo važiavimo iki finalo pirmosios vietos niekam neužleido Darius Blažys. Užtikrintai ir stabiliai taip pat važiavo ir Jonas Ramanauskas, kuriam įteikta antrosios vietos taurė. Trečioji vieta atiteko Gintarui Bielskiui. Didžiausiomis nesėkmėmis šios klasės finale šįkart  galima vadinti Žilvino Kaunecko aštuntąją vietą ir Raimundo Kukenio fiasko. Žilviną iš trasos išstūmė varžovas, o Raimundo rezultato priežastis - neatlaikęs jo „Opel Kadett“ variklis.

Open klasėje –ir apdovanojimai už „stogus“

Pirmame ir antrame šios klasės važiavime triumfavo Julius Labanauskas, tačiau finale jis liko paskutinis. Tądien klasės nugalėtoju paskelbtas Lietuvos autokroso čempionato dalyvis Dalius Valiukas. Pirmame važiavime jis finišavo trečias, o antrame apskritai net nestartavo, teigdamas, kad nori patausoti automobilį finalui.

Lemiamame važiavime Dalius parodė, ką sugeba jo įgūdžių ir greito automobilio duetas. Antras klasėje liko Deividas Vareika, finale finišą pasiekęs beveik baigiančia nusimontuoti priekine padanga. Trečios vietos taurę iškovojo Žilvinas Lingė. Tiesa, tai nebuvo vienintelis vaikino trofėjus varžybose. Organizatoriai šį sportininką pasveikino ir su pirmuoju jo gyvenime „stogu“. Verta pažymėti, kad per šias varžybas, iki tol nė karto neapsivertęs Žilvinas Lingė savo automobilį ratais į viršų paguldė net du kartus. Už tokį „krikštą“ organizatoriai lenktynininkui įteikė iš šiferio, kuriuo dengiami stogai, pagamintą apdovanojimą.

Žvėries užkeikimas

Atskiros pastraipos vertas ir OPEN klasėje važiuojantis Donatas Stašiūnas – Žvėris. Deja, bet šiemet jau trečią kartą tenka rašyti apie jo nesėkmes. Rokiškyje prieš pat finišą trūkusi aušinimo žarna, Biržuose lūžusios granatos ir gendantis variklis. Sekmadienį Kupiškyje – greičių dėžės remontas.

Šį savaitgalį D. Stašiūnas neįveikė net varžybų parado rato ir į servisą grįžo buksyruojamas visureigio. Tačiau Žvėries mechaniką Stasį, kartu su pagalbininkais, galima vadinti auksarankiais. Nors D. Stašiūnas ir praleido du važiavimus, tačiau finale prie starto jis jau stojo. Deja, bet ir vėl šachmatinės vėliavos jam išvysti nebuvo lemta, mat „dingus“ stabdžiams viename iš posūkių Donatas išslydo į purvą ir nebeišsikapstė.

Greičiausi – rokiškėnai

Kiekvienas sportininkas varžybų metu atstovavo ir savo miestui, taigi suskaičiavus visų rezultatus paaiškėjo, kad trečiame etape daugiausiai apdovanojimų, o kartu - ir komandinę taurę išsivežė Rokiškio atstovai. Iki tol abiejuose etapuose ši taurė buvo atsidūrusi biržiečių rankose.

Pirmenybės įpusėja

Kupiškio Uoginių trasa buvo jau trečioji stotelė Aukštaitijos mėgėjų autokroso pirmenybėse. Netrukus žiūrovai ir dalyviai bus pakviesti į Joniškį, kur rugpjūčio 4-ąją, sekmadienį, įvyks ketvirtasis etapas. Šiemet sezoną sudaro iš viso šeši etapai, o pasibaigus trečiajam galima drąsiai sakyti, kad su kiekvienomis varžybomis įtampa augs, taškų svarba bus vis didesnė, o dalyviai iš savo automobilių stengsis išspausti viską.