Tyrėjai iš Notingemo Trent universiteto atskleidė, kad vilkėdami baltus marškinėlius su didele juoda raide „T“ ant priekio, vyrai ryškiai pagerina savo liemens išvaizdą. Kaip žinome, liemens ir krūtinė proporcingumas – vienas pagrindinių vyriškumo ir patrauklumo ženklas moterims.

Tyrimas buvo pristatytas Londono mados koledžo (London College of Fashion) organizuotų paskaitų ciklo apie psichologijos ir mados santykį „Better Lives 2013“ metu. Tyrime dalyvavo 30 moterų, kurioms buvo rodoma vyrų skirtingomis figūromis nuotraukos, kuriose jie dėvėjo paprastus baltus marškinėlius.

Moterų buvo paprašyta įvertinti vyrų patrauklumą, sveikatą ir intelektą pagal tai, kaip jie atrodė nuotraukose. Po to joms buvo parodytos kitos fotografijos, kuriose tie patys vyrai dėvėjo baltus marškinėlius su visokių dydžių ir formų įprasta ir apversta „T“ raidės aplikacija.

Rezultatai parodė, kad įprasta „T“ moterų akyse vyro patrauklumą ir sveikatą pagerino 10%, kai tuo tarpu apversta „T“ tokiu pačiu procentu patrauklumą sumažino. Apversta ir įprasta „T“ platesniu horizontaliu brūkšniu moterims darė didesnį įspūdį, nepriklausomai nuo to, kurio tipo raidė tai buvo (įprastoje „T“ reakcija buvo pozityvesnė, kai tuo tarpu apverstoje „T“ – negatyvesnė).

Poveikio mastas priklausė nuo to, kaip individo kūnas buvo arti idealaus krūtinės ir liemens santykio – mažiau dėmesio sulaukė vidutinių matmenų kūnai, nei tie, kurių kūno matmenų santykis buvo aukštesnis.

Anot psichologo Dr. Andrew‘us Dunn‘as iš Notingemo Trent universiteto, platesnio šrifto „T“ išryškina viršutinę krūtinės dalį, kuri pabrėžia vyro figūrą, ji atrodo gražesnė. Kai raidė apversta, vyksta priešingas procesas. Krūtinės ir liemens santykis – tik vienas iš daugelio matavimų, naudojamų patrauklumui ir sveikatai įvertinti.

Mūsų turimas sugebėjimas aptikti, apdoroti gautą informaciją ir ją panaudoti yra besąlyginis. Šiuos procesus kuruoja smegenys ir sensorikos mechanizmai – jie padeda mums nuspręsti, ko ieškome, ir kaip reaguojame į gaunamą informaciją.

Žinoma, tokie aspektai, kaip skonis ir pomėgiai, išlieka, tačiau šiuo atveju matome, kaip mada gali turėti teigiamą arba neigiamą poveikį žmogaus patrauklumui ir sveikatai kitų žmonių akyse. Manome, kad šio tyrimo išvados galėtų pasitarnauti dizaineriams ir siuvėjams, kuriantiems drabužius pagal užsakymus.

Tačiau yra ir ne tokių gerų naujienų: įprasta „T“ papuoštų vyrų patrauklumo ir sveikatos rodikliai kilo, nors, moterų akimis, intelekto rodikliai nepakito.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (85)