Pateikti pranešimą „Pasitikėjimo linija“ galima dviem būdais: paskambinus telefonu (8 5) 260 7901, kuriame įdiegtas autoatsakiklis, arba elektroniniu būdu – NMA interneto svetainėje www.nma.lt specialiai tam sukurtoje skiltyje.

Gauti pranešimai nagrinėjami nedelsiant

Paskambinus į „Pasitikėjimo liniją“, svarbu iki pabaigos išklausyti įrašytą informacinį pranešimą ir pradėti kalbėti tik išgirdus autoatsakiklio garsinį signalą – iki signalo pateikta informacija nėra įrašinėjama. Informaciją apie galimą taisyklių pažeidimą galima pateikti bet kuriuo paros metu. Visi darbo dienomis gauti pranešimai išnagrinėjami tą pačią dieną, o gauti nedarbo ar švenčių dienomis – kitą darbo dieną.

NMA Informacijos saugumo valdymo ir korupcijos prevencijos skyriaus vyriausioji specialistė Ramunė Šapolaitė pabrėžė, kad visi pranešimai tikrinami – jokių išimčių nėra, tačiau kai kuriais atvejais patikros vietoje data gali būti nukeliama, atsižvelgiant į paramos administravimo taisyklėse numatytus reikalavimus. „Jeigu gaunamas pranešimas apie nenušienautą pievą, bet iki taisyklėse numatyto termino dar yra likusi savaitė, patikra įvyks pasibaigus pievoms nušienauti skirtam laikotarpiui“, – pavyzdį pateikė NMA specialistė.


Svarbiausia – pateikti tikslią informaciją

Nors pasitvirtina daugiau nei pusė gautų pranešimų, kartais tyrimas nėra inicijuojamas dėl netiksliai pateiktos informacijos. „Pasitaiko atvejų, kad gavus pranešimą be lietuviškų raidžių (pavyzdžiui, vietovardžiai, vardai, pavardės), pateikiamas vardo trumpinys ir pavardė (pavyzdžiui, V. Pavardenis), apsunkinamas pranešimo informacijos nagrinėjimas“, – aiškino R. Šapolaitė. Dėl šių priežasčių svarbu pažymėti, kad kreipiantis į „Pasitikėjimo liniją“ būtina nurodyti kuo tikslesnius galimai pažeidimą padariusio fizinio ar juridinio asmens duomenis bei kuo išsamesnį pažeidimo aprašymą. Rekomenduojama, kad pranešimą paliekantis asmuo taip pat pateiktų ir savo telefono numerį arba elektroninio pašto adresą.

Žmonės klaidingai galvoja, kad NMA darbuotojai gali matyti skambinančiojo telefono numerį – iš tiesų „Pasitikėjimo linija“ visada garantuoja pranešėjo anonimiškumą. Su pranešėju jam pageidaujant bus susisiekta tik tuo atveju, jei jis paliks savo kontaktinius duomenis ir NMA darbuotojams prireiks papildomos informacijos apie galimai nesąžiningą paramos gavėjų elgesį“, – pasakojo NMA specialistė.

Pranešimai apie investicinių projektus – itin laukiami

Praktika rodo, kad dažniausiai pranešama apie su plotinėmis priemonėmis susijusius galimus pažeidimus bei neatitikimus – NMA darbuotojai informuojami apie laiku nenušienautas pievas, nesutvarkytą šieną, netinkamus gyvulių laikymo atvejus, galimus aplinkosaugos reikalavimų pažeidimus. Taip pat pastebima, kad kaimo bendruomenės vis akyliau stebi projektų pagal vietos veiklos grupių rėmimo priemonės vykdymą.

Atkreipiamas dėmesys, kad itin vertinama bet kokia informacija apie galimus investicinių projektų pažeidimus – didelės apimties projektų pažeidimus ir neatitikimus pastebėti yra kur kas sudėtingiau nei nesugrėbtą šieną. Projektų rengimo ir vykdymo pažeidimų, pavyzdžiui, kai galimai perkama iš susijusių asmenų, nesutampa pasiūlyme bei sutartyje nurodyti duomenys, pastebimi pirkimo sąlygų ir rangos sutarties neatitikimai, nurodomos nepagrįstos aukštos kainos ir kt., pasitaiko neretai. Todėl asmenys, turintys bet kokių įtarimą keliančių žinių dėl skaidraus paramos investiciniams projektams panaudojimo ar viešųjų pirkimų tvarkos pažeidimų, kviečiami pasidalinti turima informacija.

Skaidrumas rūpi didesniam skaičiui žmonių

Nuo šiol informacija apie „Pasitikėjimo liniją“ bus prieinama dar platesniam ratui žmonių. Pareiškėjams ir paramos gavėjams po atliktos NMA patikros pateikiamose popierinėse patikros ataskaitose nuo šiol jie galės rasti ir detalią informaciją apie „Pasitikėjimo liniją“. Naujovė pravers ne tik apie liniją dar negirdėjusiems, bet ir padės prieigos prie interneto neturintiems žmonėms.

Kad linija įgauna vis didesnį žmonių pasitikėjimą įrodo statistika: per pastaruosius 9 metus vidutinis metinių pranešimų skaičius išaugo daugiau nei tris kartus. 2012 metais sulaukta daugiau kaip 700 pranešimų. Nors NMA atstovai sulaukia vidutiniškai 50 pranešimų per mėnesį, visgi didžiausias aktyvumas pastebimas vasarą – patikrų rengimo sezono metu.

Anot R. Šapolaitės, pranešimų skaičiaus augimą nulemia efektyvi komunikacija – žmones įvairiais būdais pasiekia vis išsamesnė informacija apie paramos administravimo reikalavimus, taisykles ir paramos gavėjo įsipareigojimus. NMA darbuotojai taip pat džiaugiasi, kad daugėja pranešėjų, kovą su galimais sukčiavimo bei korupcijos atvejais priimančių kaip savo pilietinę pareigą.

Užs. Nr. 2013-25

Šaltinis
Temos
Nacionalinė mokėjimo agentūra
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)