Jau ne pirmą kartą „mikriukų“ klausimo svarstyme vieno balsavimo nepakako. Pirmuoju balsavimu, už privežimo maršrutų sukūrimą pasisakė 17 tarybos narių, prieš – 9, susilaikė – 9, ir sprendimui nepritarta.

Meras Artūras Zuokas paskelbė pakartotinį balsavimą. Jo rezultatas: 19 už, 12 prieš ir 8 susilaikę. Pritrūko vieno balso, ir privežimo maršrutų klausimas lieka įstrigęs.

Privatūs vežėjai argumentuoja, kad savivaldybė su jais sutartis nutraukia mainais siūlydama privežimo maršrutus. Esą be šių konkursų nėra teisinio pagrindo sutarčių nutraukimui nuo liepos 1 d. Tačiau A. Zuokas laikosi priešingos nuomonės – esą sutartys vis vien bus nutrauktos, o be privežimo maršrutų likę privatininkai apskritai nebegalės dirbti.

„Mūsų nuomone, tai yra teisingas sprendimas“, - DELFI teigė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Paklaustas, ko imsis vežėjai, jei savivaldybė be privežimo maršrutų galimybės nutraukinės sutartis, pašnekovas neslėpė, jog jau dabar galvojama apie teismus.

„Gyvename teisinėje valstybėje. Yra teisinės priemonės, ir mes jas visas išnaudosime“, - sakė S. Matulionis.

Iki liepos galiojančias sutartis turi 3 iš 7 asociacijos įmonių. Likusios keturios įmonės turėjo iki kitų metų pabaigos galiojančias sutartis, tačiau jas savivaldybė siekia nutraukti dėl viešojo transporto pertvarkos.

Savivaldybė: privežimo maršrutuose veiks municipalinis transportas

Sostinės savivaldybė DELFI informavo, jog patys privežimo maršrutai, kaip dalis būsimosios viešojo transporto sistemos, yra patvirtinti administracijos direktoriaus įsakymu.

Savivaldybė laikosi nuostatos, jog nepaskelbus konkursų privežimo maršrutams, šiuose maršrutuose dirbti galės tik savivaldybės viešasis transportas. Esą tarybos sprendimas netvirtinti konkursų aprašo reiškia tik viena: privačių vežėjų negalėjimą dirbti nei miesto centre, nei jo pakraščiuose.

A. Zuokas: vežėjai nesupranta, ką daro

A. Zuokas po tarybos posėdžio žurnalistams teigė, esą rezultatas vienareikšmiškas – nebelieka jokių galimybių privataus verslo funkcionavimui viešajame transporte.

„Mane tarybos narių apsisprendimas panaikinti privačius vežėjus Vilniaus miesto visuomeninio transporto sistemoje, na, nustebino ir nuvylė. Manau, kad būtų sveika, jei viešojo transporto sistemoje konkurso būdu būtų parinkti ir įtraukti privatūs vežėjai. Dabar jau du kartus tarybos nariai pasisakė. Jeigu pirmą kartą galima buvo sakyti, kad tarybos nariai nelabai suprato ir neįsigilino, už ką balsavo, šį kartą jie tikrai žinojo, kodėl ir kaip balsuoja. (...) Tarybos sprendimas yra galutinis. Tai reiškia, kad Vilniuje nuo liepos 1 d. privačių vežėjų visuomeninio transporto sistemoje nebelieka“, - kalbėjo sostinės meras.

„Dabar mums kyla vienintelis klausimas – kaip užtikrinti privežimą iš tų miesto teritorijų, kur nėra didelis gyventojų skaičius ir kur nebūtų prasminga siųsti didesnių autobusų“, - pridūrė A. Zuokas.

Paklaustas, dėl ko tokiu atveju vežėjai sveikina tarybos sprendimą, pašnekovas teigė manantis, jog jie patys nesuvokia situacijos.

„Tokių galimybių („mikriukams“ toliau dirbti miesto centre – DELFI) tikrai nėra. Arba kažkas juos klaidina, arba asociacijos atstovai neįsigilina į klausimus ir bando turėti kažkokias keistas iliuzijas. Sutartys yra pasibaigusios ir nutrauktos nuo liepos 1 d.“, - sakė A. Zuokas.

Paklaustas, ar konkursų nepaskelbimas nėra teisinis motyvas tęsti vežėjų veiklą miesto centre, meras teigė, jog tai yra „tiktai interpretacijos“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (482)