Pasiūlymu bus leista naudoti suapvalintos formos kabinas ir įrengti aptakus priekabos gale. Šios priemonės pagerins transporto priemonių aerodinamines savybes, todėl per metus tipinio tolimojo susisiekimo sunkvežimio, kuriuo nuvažiuojama 100 000 km, degalams būtų išleidžiama apie 5 000 eurų mažiau. Tai atitinka išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimą 7–10 proc. (arba 7,8 tonos CO2 mažiau iš to paties tolimojo susisiekimo sunkvežimio, kuriuo nuvažiuojama 100 000 km). Kartu pagerės ir vairuotojo apžvalgos laukas, o tai padės išgelbėti 300–500 pažeidžiamų eismo dalyvių (pvz., pėsčiųjų ir dviratininkų) gyvybių per metus.

Už transportą atsakingas Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas sakė: „Plytos forma yra mažiausiai aptaki, kokią galite įsivaizduoti, todėl turime patobulinti mūsų keliais važinėjančių sunkvežimių formą. Dėl šių pokyčių kelių transportas taps švaresnis ir saugesnis. Dėl jų sumažės vežėjų išlaidos degalams, o Europos gamintojai galės imtis kurti ateities sunkvežimį – labiau tausojantį aplinką sunkvežimį pasaulinei rinkai.“

Taisyklės, kuriomis nustatomos sunkiasvorių krovininių transporto priemonių specifikacijos, parengtos dar 1996 m. (Direktyva 96/53/EB). Dabar jas reikia atnaujinti, kad būtų atsižvelgta į technologijų pažangą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)