Iki šiol ši paroda yra didžiausias toks klasikinių automobilių renginys po stogu visoje Europoje. Didžiausias dėl to, kad čia atvežama parduoti daugiausiai klasikinių automobilių. Automobilių gamintojai taip pat šiai parodai skiria daug dėmesio ir pristato savo istorijoje reikšmingus modelius, įvairiose lenktynėse dalyvavusius ar rekordais pasižymėjusius automobilius.
 1985-ųjų Peugeot 205 Turbo 16, kurį vairavo ralio lenktyninkė Michèle Mouton

BMW stende puikavosi BMW M1 (1980 m.)

Specialiai DTM lenktynėms ruoštas keturiais ratais varomas Alfa Romeo 155 V6 Ti DTM (1993 m.)

Tikrus kolekcionierius parodoje, ko gero, labiau domino pirkimo galimybės. Rinktis tikrai buvo iš ko – pasiūlą sudarė 2500 mašinų. Tačiau net ir pirmąją parodos dieną kai kurie automobiliai jau buvo pasipuošę kortele „Parduota“. Dalyviai ir lankytojai tik spėliojo ar tai dėl to, kad kai kurie pardavėjai atsivežė vertingus, tačiau jau parduotus automobilius, ar tiesiog jie buvo išgraibstyti vos tik atvažiavo į parodą.

(Ne)originalumas

Nors parodos dalyviai akcentavo originalumą, tačiau didžioji dalis parduodamos klasikos buvo neįtikėtinai puikios būklės ir greičiausiai labai kruopščiai restauruotos. Parūdijęs 1951 metų „Volkswagen Kaefer“ ko gero buvo vienas originaliausių automobilių visoje parodoje. „Niekada nerestauruotas, priklausė Švedijos kariuomenei, vėliau kolekcionieriui, nerasite kito tokio originalaus automobilio”, – skelbė užrašas ant automobilio stiklo. Deja, iki parodos pabaigos ant šio originalumu išsiskiriančio automobilio stiklo taip ir neatsirado užrašas „Verkauft“ – „Parduota“.

Tačiau tokie užrašai sėkmingai puikavosi ant kitų tviskančių, tarsi ką tik iš gamyklos išvažiavusių, klasikinių automobilių.

Ar verta čia pirkti automobilį?

Pavaikščiojus pirmąsias kelias dienas po „Techno Classica Essen 2013“ parodą atrodė, kad čia viskas stulbinamai brangu. „Youngtimeriai“ kainuoja apie 20 000 eurų, išskirtinių modelių tokių kaip BMW M3 (E30) kainos siekia ir apie 40 000 eurų. Jau nekalbame apie „oldtimerius“, kurių kainos kartais perkopia ir 100 000 eurų. Brangu – reliatyvi sąvoka, juk tokia paroda didžiausia Europoje, tad ir pasiūla orientuota į čia atvykstančius pinigingus kolekcionierius. Reikia įvertinti ir tai, kad pasirinkimas šioje parodoje yra stulbinantis – čia galima rasti vos ne kokį nori klasikinį automobilį. Nekalbant jau apie populiarius modelius, tokius kaip „Porsche 911“ ar beveik bet kurios laidos „Mercedes-Benz“ kupė modelius. Taigi, jei kaina nėra svarbiausias veiksnys, čia galima tikrai įsigyti vertingą klasikinį automobilį.
Lancia Stratos (1975 m.) buvo parduodamas už 309 500 eurų

Geriausi restauratoriai

Dar viena priežastis, kodėl neabejotinai verta apsilankyti parodoje, tai restauratorių stendai. Jei turite nebaigtą ar net nepradėtą restauruoti klasikinį automobilį, čia galima pasižvalgyti ir įvertinti geriausių Europos restauratorių darbus. Juk internetu pažiūrėjus darbų nuotraukas ne visada galima susidaryti tinkamą įspūdį apie darbų kokybę ir kaip atliekami tie darbai. O čia galima gyvai pabendrauti su restauratoriais ir pamatyti restauruotus automobilius. Savaime suprantama, kad dalyvavimas tokiame renginyje tikrai ne pigus, todėl čia renkasi tik tos dirbtuvės, kurios gali sau tai leisti. Dėmesį traukiantis buvo restauratorių iš „Riga Master Workshop“ stendas. Filmuotą interviu su šių dirbtuvių savininku Mariumi Bebriu apie klasikinių automobilių restauravimo verslo subtilybes galėsite pažiūrėti youngtimer.lt artimiausiu metu.
Šis 1963-ųjų Porsche 356 vienas iš trijų “Riga Master Workshop” į parodą atvežtų restauruotų automobilių

Detalės klasikiniams automobiliams

Vykstant į šią parodą su savimi pravartu turėti ir bent jau kelis šimtus eurų. Ypač jei jau turite klasikinį automobilį ir jam trūksta kelių originalių detalių. Šioje parodoje visa salė išdalinta dešimtims pardavėjų, kurie ant prekystalio ir stendo sienų iškloja viską, ką turi geriausio. Nuo chromuotų automobilių emblemų iki karbiuratorių, nuo priekinių radiatoriaus grotelių iki sėdynių ar originalaus vairo. Platesnį detalių ir aksesuarų pasirinkimą vargu ar kur pavyks rasti.
Parodoje Techno Classica Essen gausus automobilių detalių ir aksesuarų pasirinkimas
Ar verta vykti į „Techno Classica Essen“? Jei esate tikras klasikinių automobilių gerbėjas ir žinovas, rasite čia ką pamatyti ir prisiliesti prie automobilizmo istorijos. Jei turite atliekamas kelias dešimtis ar geriau šimtą tūkstančių eurų, tikrai turėsite kur juos išleisti. O jei norite parduoti tikrai vertingą klasikinį automobilį, Esenas – viena iš geriausių vietų tai padaryti.
Ferrari stendas
Kokia paroda be raudono Ferrari F50

Tik tikri Volkswagen gerbėjai žino, kad buvo ir toks Volkswagen Passat GTI

BMW stendas