Statistikos departamento (SD) duomenimis, vien pernai iš mūsų šalies į Rytuose esančias valstybes buvo legaliai eksportuota arba reeksportuota mašinų, kurių vertė maždaug 1,81 mlrd. litų.

Darius Zasas, Lietuvos policijos departamento (PD) Kriminalinės policijos biuro Nusikaltimų tyrimo pirmosios valdybos antrojo skyriaus viršininkas, tvirtino, kad mūsų teisėsaugai nelegalus naudotų automobilių eksportas į Rytų šalis – didžiulis galvos skausmas. „Gausybė automobilių su lietuviškais valstybiniais numeriais zuja ne tik Ukrainos keliais. Juokaujame, kad apie pusė Moldovos mašinų parko yra „lietuviškas“. Lietuvoje registruotų automobilių gausa pasižymi Užkaukazė“, - teigė pareigūnas.

Kaip ir kodėl veikia nelegalaus automobilių eksporto sistema, dienraščiui LŽ atskleidė Nenaujų automobilių pardavėjų asociacijos prezidentas Gintas Braždis.

„Pavyzdžiui, Ukrainos keliuose didelius bosus vežioja daug vadinamųjų tarnybinių mašinų su lietuviškais numeriais, kurių vairuotojai fiktyviai dirba kokioje nors Lietuvos bendrovėje. Automobilis Ukrainoje nėra registruotas, todėl ir į šios šalies iždą muito mokesčio nereikia mokėti. Populiaru Ukrainoje apgaudinėti valstybę ir taikant dar vieną triuką. Tarkim, ukrainiečiai savo šalyje nusiperka sudaužytą automobilį. Vėliau mūsų šalyje įsigyja gerą mašiną, ją išardo ir į Ukrainą įveža detalėmis. Tada jomis tikrai ar tariamai suremontuojamas sudaužytas automobilis. Ir vėl – vietos biudžetas lieka be muito mokesčio“, - kalbėjo LŽ pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)