Pasikeitus sezonui reikia ne tik nepamiršti žiemines padangas pakeisti vasarinėmis, bet ir domėtis padangų būkle – ar jos nėra susidėvėjusios, teigia Rokas Lipeikis, tituluotas Lietuvos ralio lenktynininkų, vadovaujantis įmonei „Egzotika“. Juk moterys paprastai nelaukia, kol jų vasariniai bateliai tampa kiauri ir tik tada juos išmeta. Tiesa, jeigu kiauri bateliai gali būti palaikyti blogo skonio ar apsileidimo ženklu, tai nusidėvėjusios padangos gali pakenkti vairuotojo saugumui. Be to, dėl nusidėvėjusių padangų kilusi kad ir nedidelė avarija gali rimtai patuštinti piniginę.

R. Lipeikis atkreipia dėmesį į įdomius faktus. Pasirodo, moterys Lietuvoje paprastai teisingiau pasirenka padangas, nes dažniau pasitiki specialistų nuomone. Taip pat dailiosios lyties atstovės kur kas dažniau nei vyrai renkasi aplinkai draugiškas padangas, pasižyminčias mažesnėmis kuro sąnaudomis ir tarša.

Kita vertus, pasirodo, kad kai kurie vyrai sau pasirenka kokybiškesnes padangas, kuomet žmonai ar draugei siūlo montuoti paprastesnes ir pigesnes. Pagrindinė priežastis – esą ji rečiau važinėja automobiliu. Tačiau vyrai užmiršta, kad kokybiškesnės padangos yra ir saugesnės, o dažnai žmona ar draugė ne tik pati važiuoja automobiliu, bet ir juo veža jų bendrus vaikus.

Ką reikia žinoti renkantis padangas?

Dydžiai. Ne tik batai ar drabužiai būna įvairių dydžių. Padangos taip pat turi skirtingus matmenis, kuriuos reikia žinoti, norint rasti tinkamas. Jie yra nurodomi kiekvieno automobilio techninėje specifikacijoje, būna parašyti ant lipduko, užklijuoto ant vairuotojo durelių, arba ant degalų bako dangtelio.

Tačiau, jeigu, pavyzdžiui, suknelę galima įsigyti ir be profesionalaus stilisto pagalbos, renkantis padangas, rekomenduojama pasikliauti specialistų akimi. Pasirodo, viena iš dažniausiai pasitaikančių Lietuvos vairuotojų klaidų – jie prašo padangų pardavėjo ar meistro tokių pat matmenų padangų, kokios sumontuotos šiuo metu. Deja, dažnai pasitaiko, kad taupydami naudotų automobilių pardavėjai uždeda pigesnes ir mažesnių matmenų padangas. 

Taip pat dažnai pasitaiko, kad žmonės nekreipia dėmesio į rekomendacijas dėl apkrovos indekso ir, tarkime, „Volkswagen Golf“ skirtos padangos sumontuojamos tos pačios markės „Sharan“ ar net „Multivan“ modeliams. „Tokiu būdu tiek vairuotojui, tiek jo bendrakeleiviams gresia nemenkas pavojus. Paprastai tokios padangos sparčiai ir netolygiai dėvisi, neatlaikiusios didesnės apkrovos gali ir sprogti. O tai gali sukelti ir avariją“, – sakė „Egzotikos“ savininkas.

Ženklinimas. Buitinės technikos parduotuvėse šaldytuvą renkamės atsižvelgdami į energijos efektyvumo klases, kurias žymi specialūs lipdukai. Panašus principas Europos Sąjungoje pritaikytas ir padangoms. Nuo 2012 m. lapkričio visos automobilių padangos, parduodamos ES teritorijoje, jei jos pagamintos po 2012 m. pavasario, yra žymimos specialiais ženklais. Jie suteikia pirkėjui informaciją apie tris padangos savybes: sukibimą su šlapia danga, degalų sunaudojimo efektyvumą ir riedėjimo triukšmą.

Atkreipiamas dėmesys, kad vairuotojoms ir vairuotojams apie tokį ženklinimą reikėtų žinoti, tačiau vien juo aklai pasikliauti nederėtų. Mat jis apima tik mažiau negu trečdalį svarbiausių padangų savybių. Tačiau daugybė kitų svarbių kriterijų, kurie svarbūs renkantis padangas, lieka nežinomi: stabilumas, valdymas, stabdymas važiuojant sausa danga ir kt.

Biudžetas. Jeigu moterys mieliau išlaidauja grožio procedūroms, tai investicijos į padangas iš pradžių gali sukelti ne tokias malonias emocijas. Taisyklė, kad taupus moka du kartus, pasitvirtina ir kalbant apie padangas. Teisingai parinktos padangos – tylesnės, taupo degalus, su jomis važiuoti saugiau ir jos tinkamos ilgiau naudoti.

Europos Komisijos duomenimis, vairuotojas pasirinkęs aukščiausios (A) klasės padangas, užuot įsigijęs žemiausios klasės (G), savo išlaidas degalams gali sumažinti iki 9 proc. Taigi, pavyzdžiui, jeigu statistinis lengvasis automobilis per metus nuvažiuoja 19 000 km, per metus galima sutaupyti nuo maždaug 850 litų, žinoma tai labai individualu ir didele dalimi įtakojama automobilio būklės, vairavimo stiliaus ir pan.


Naudojimo laikas. Kremai ir kitos kūno priežiūros ir kosmetikos priemonės paprastai turi nustatytą neilgą galiojimo laiką. O kiek laiko galima naudoti padangas? Lietuvoje vis dar plačiai diskutuojama, ar prieš tris metus pagamintos padangos yra prastesnės negu prieš šešis mėnesius pagamintos padangos.

„Pasaulio padangų rinkos lyderiai įrodė, kad tinkamai sandėliuojamos automobilių padangos būna tinkamos naudoti 10 metų nuo jų pagaminimo. Kita vertus, intensyviai naudojamos padangos sensta maždaug 17 kartų greičiau nei laikomos sandėlyje. Naudojama padanga kas tris savaites pasensta tiek, kiek sandėliuojama per metus“ – „Michelin“ atlikto tyrimo rezultatus cituoja padangų pardavėjos vadovas.

Į šį faktą ekspertas pataria atkreipti dėmesį toms ir tiems, kurie svarsto, kokias padangas – naujas ar jau naudotas – įsigyti. O kas kiek laiko vertėtų įsigyti visiškai naujas padangas? Anot R. Lipeikio, įvardinti tiksliai – tas pats, kas burti iš kavos tirščių. Todėl, kad kiekvienos konkrečios padangos sandėliavimo ir naudojimo sąlygos (oro sąlygos ir temperatūra, apkrova, važiavimo greitis, slėgis padangoje, priežiūra ir t.t.) smarkiai skiriasi.

Kokybiškos padangos yra tinkamos eksploatuoti apie 10 metų, jeigu jos yra nenusidėvėjusios iki leistinos ribos. Tiesa, patys gamintojai rekomenduoja, kad kiekvienais metais konkrečią padangų būklę turėtų įvertinti specialistai.

Kas toliau? R. Lipeikis priduria, kad, renkantis padangas svarbu ne tik bendri reikalavimai, bet ir kiekvieno vairuotojo ar vairuotojos poreikiai – daug ar mažai važinėja, kokiais atstumais bei keliais ir pan.

Jis atkreipia dėmesį, kad, kalbant apie padangų priežiūrą, moterys paprastai rečiau nei vyrai atkreipia dėmesį padangų slėgį, t. y. ar padangos yra tinkamai pripūstos. Jeigu slėgis yra žemesnis negu norma, padangos labiau kaista, smarkiau susidėvi šoninės dalys, jeigu aukštesnis – greičiau susidėvi centrinė padangos piešinio dalis. Jei slėgis yra labai mažas, padanga gali perkaisti ir tapti netinkama naudoti. Per daug pripūstos padangos pablogina sukibimą su kelio danga.

Specialistas rekomenduoja padangų slėgį tikrinti ne rečiau kaip kartą per 3-4 savaites. Padangų slėgio matuokliai paprastai stovi neautomatinėse šalies degalinėse. Beje, slėgį privaloma reguliuoti, kai padangos šaltos, jokiu būdu negalima to daryti po ilgiau trukusio važiavimo, kai padangos būna įkaitusios. Net jei iš pažiūros slėgis padangose ir yra normalus, bent kartą per metus padangų būklę rekomenduojama leisti įvertinti ekspertams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (150)