Sostinės savivaldybės kontrolierių 2011 m. darytoje audito ataskaitoje nurodyta, kad dabar jau neegzistuojanti bendrovė „Vilniaus autobusai“ buvo ties nemokumo slenksčiu.

„Vadovaujantis gautais rezultatais akivaizdu, kad Bendrovės bankroto tikimybė yra didelė. Nors skolinių įsipareigojimų perleidimas bankams ir užtikrino Bendrovei apyvartinių lėšų srautą, tačiau tos lėšos teigiamos įtakos tiesioginei keleivių vežimo veiklai/paslaugos teikimui neturės, šios lėšos bus skiriamos susidariusioms skoloms padengti. Nuostolis įtakotas skolinių įsipareigojimų perleidimo sandorio taip pat stipriai pablogino įmonės finansinę padėtį“, - savo atliktą „Vilniaus autobusų“ finansinės padėties analizę komentavo auditoriai.

Bendrovė „Vilniaus troleibusai“, kurią sujungus su autobusų parku suformuota nauja bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT), taip pat buvo arti bankroto.

„Taip, panašioje padėtyje buvo ir „Vilniaus troleibusai“, - DELFI teigė VVT generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Planuoja papildomas taupymo priemones

Anot G. Nakučio, sujungus „Vilniaus autobusus“ ir „Vilniaus troleibusus“, pavyko sumažinti viešojo transporto kompanijų sąnaudas. Papildomas taupymo priemones numatoma įgyvendinti šiais metais.

Gintaras Nakutis
„Taip, atitolinti įmones nuo nemokumo slenksčio pavyko. Viena iš priemonių buvo įmonių „Vilniaus autobusai“ ir „Vilniaus troleibusai“ sujungimas, dėl to buvo galima racionaliau panaudoti turimus išteklius. Vien dėl to jau sutaupėme 3 milijonus litų. Be to, įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ valdyba patvirtino išlaidų miesto maršrutuose mažinimo planą, kurį įgyvendinus per metus bus sutaupoma dar apie 10 mln. Lt“, - tęsė G. Nakutis.

Tarp taupymo priemonių – ir maršrutų karpymas. Kaip DELFI jau skelbė, nuo liepos 1 d. sostinėje siūloma naikinti 18 autobusų ir troleibusų maršrutų, dar keli maršrutai bus trumpinami. Sykiu sostinėje turėtų pasirodyti vadinamieji greitieji autobusai – šeši jų maršrutai kursuos tose trasose, kuriose siūloma naikinti dabar naudojamus autobusų ir troleibusų maršrutus.

Finansai po truputį taisosi

Sostinės savivaldybės DELFI pateiktais duomenimis, VVT per praėjusius metus pastebimai pagerino savo finansinę situaciją.

Preliminariais duomenimis, VVT skolos sumažėjo nuo 114,3 iki 98,5 mln. Lt. Bendrovės sąnaudų statistikos už visus praėjusius metus dar nėra. Per vienuolika mėnesių jos siekė 165,8 mln. Lt, per visus 2011 metus – 168,3 mln. Lt. Tuo tarpu VVT pajamos jau per 11 praėjusių metų mėnesių viršijo visą 2011 metų sumą: užpernai gauta 163 mln. Lt pajamų, o pernai, iki lapkričio pabaigos, surinkta jau 164,4 mln. Lt.

Didžiausias VTT skolininkas tebėra pati Vilniaus savivaldybė. Jos įsiskolinimas VVT per metus sumažintas puse milijono litų, iki maždaug 80 mln. Lt.

VVT turtas nuo praėjusių metų pradžios iki rugsėjo mėnesio pabaigos išaugo beveik 12 mln. Lt: nuo 154,5 iki 166,4 mln. litų.

„Susisiekimo paslaugos“ uždirbo mažiau pelno

Kita viešojo transporto įmonė „Susisiekimo paslaugos“ dirba pelningai, tačiau pelnas per metus kiek sumenko. Savivaldybės pateiktais duomenimis, jos grynasis pelnas 2011 m. siekė 655,59 tūkst. Lt, 2012 m. – 625,79 tūkst. Lt.

„Susisiekimo paslaugų“ pajamos per metus sumažėjo nuo 173,17 mln. Lt iki kiek mažiau nei 161,62 mln. Lt. Tiesa, sąnaudas „Susisiekimo paslaugos“ taip pat pastebimai sumažino. 2011 m. jos viršijo 172,3 mln. Lt, o pernai – 160,85 mln. litų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (233)