„Tai viena įdomiausių regatų, kurias yra tekę plaukti. Labai skirtinga, ypatingai sudėtinga, šiek tiek varginanti, bet labai smagi,“ – varžybas apibendrino „Ambersail“ kapitonas Simonas Steponavičius.

Intriguojantis finišas

Buriuotojų pasakojimu, susidomėjimas „Rolex Sydney Hobart“ regata Australijoje toks pat, kaip pas mus – Europos krepšinio čempionatu. Komanda iš Lietuvos, mažai kam girdėtos šalies kitame pasaulio krašte, sulaukia nemažo vietinės žiniasklaidos dėmesio. Ypatingai – po įtempto ir intriguojančio finišo, kai likus vos 40 mylių iki kranto „Ambersail“ aplenkė kitą regatos svečią – Japonų jachtą „KLC Bengal 7“.

„Jie atvyko toliausiai iš visų laivų, iš skirtingų planetos pusrutulių, labai skirtingais laivais, atstovaudami skirtingas buriavimo tradicijas ir kultūrą, bet finišavo vos kelių minučių skirtumu“, – skelbia Australijos žiniasklaida.

Anot kapitono S. Steponavičiaus, „Ambersail“ japonus vijosi maždaug parą, o aplenkti konkurentus pavyko pasikeitus orui, kai vėjas nuo 12-15 mazgų staiga pakilo iki 30-35.

„Tokie staigūs pokyčiai – klasikinis pietų vandenynų scenarijus. Gerai, kad buvome tokį matę, žinojome, kaip jame elgtis, spėjome laiku susimažinti bures. Užėjus staigiam škvalui, mes susitvarkėme su situacija žymiai geriau, ir tai leido mums japonus prisivyti ir galų gale, po labai smagių lenktynių, aplenkti. Tai labai pakėlė visų nuotaiką. Aiškiai pamatėme, kad mes savo meistriškumu galime duoti kolegoms pamokų“, – sakė S. Steponavičius.

Didžiausi laimėjimai - aplenktos kitos dvi to paties tipo jachtos ir pasiektas greičio rekordas

Vis dėlto didžiausiais laimėjimais regatoje „Ambersail“ įgula laiko tai, kad pavyko aplenkti kitus du tokio paties „Volvo 60” tipo laivus, ir pasiekti asmeninį, o galbūt ir Lietuvos, greičio rekordą – antrą varžybų dieną per 8 valandas „Ambersail“ nuplaukė 136 jūrmyles arba vidutiniškai 17 jūrmylių per valandą.

„Pirmą kartą teko sutikti, kad būtų trys „Volvo 60“ vienose lenktynėse, ir mes juos abu aplenkėme gana stipriai –„Southern Excellence” ir „Merit“ atitinkamai po 6 ir 13 valandų. Mano galva, tai parodo, kad esame pakankamai gerai įsisavinę šį laivą, sugebame jį gerai valdyti ir buriuoti“, – sakė „Ambersail“ kapitonas.

Abu varžovai turi didžiulę patirtį „Rolex Sydnet Hobart”: „Southern Excellence“ kapitonas A. Wenham regatoje dalyvauja 7-ą kartą, „Merit“ kapitonas L. Rodriguez – 5-ą, o navigatorius D.Watson – net 16.

„Pirmą kartą atplaukti į kokią nors vietą ir lenktyniauti su vietiniais laivais – tai tas pats, kas žaisti slėpynių su kaimynų vaikais žaisti jų kieme. Jie žino kiekvieną užkaborį, o tu tik daugmaž gali įsivaizduoti. Bet mes įrodėm, kad esam geresni,“ – tęsė S. Steponavičius.

„Sydney-Hobart“ regata – įsimintinas ir, sakyčiau, istorinis įvykis Lietuvos buriavime. Mažai kas tikėjo, kad tai įmanoma, bet „Ambersail“ įgula tai padarė. Nors esame nykštukai tarp jūrinių valstybių, tačiau Lietuvos vardas čia, Australijoje, skamba išdidžiai“, - teigė komandos vadovas ir „Ambersail“ navigatorius Raimundas Daubaras.

„Ambersail“ įgulos kapitonas „Rolex Sydney Hobart“ regatoje – Simonas Steponavičius, vairinininkai – Raimondas Šiugždinis, Saulius Pajarskas ir Tauras Rymonis. Komandos vadovas ir „Ambersail“ navigatorius – Raimundas Daubaras. Įgulą taip pat sudaro Arūnas Burkšas, Ramūnas Bložė, Regimantas Buožius, Linas Ivanauskas, Tomas Ivanauskas, Paulius Jeršovas, Klaudio Kliučinskas, Gintautas Milevičius, Rokas Milevičius, Alvydas Naujėkas, Gediminas Sirvidas, Algimantas Variakojis, Rokas Vaičiūnas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (40)