Šis modelis konkurso finale aiškia persvara aplenkė kitus šešis automobilius: antroje vietoje likusį BMW 320i (56 balai), o taip pat - „Opel Mokka“ (36 balai), „Kia cee‘d“ (25 balai), „Subaru BRZ“/„Toyota GT 86“ (dalyvavo kaip vienas modelis) ir „Volvo V40“ (po 24 balus) bei „Renault Clio” (18 balų).

Į finalinį etapą nepateko ir iš rinkimų jau anksčiau iškrito šie dalyviai: „Audi A3“, „Audi A6 Allroad“, „Chevrolet Malibu“, „Citroën DS5“, „Dacia Lodgy“, „Fiat 500L“, „Ford B-Max“, „Ford Focus ST“, „Ford Ranger Wildtrak“, „Hyundai i20“, „Hyundai i30“, „Hyundai i30 CW“, „Honda Civic“, „Honda CR-V“, „Isuzu D-Max“, „Kia cee‘d Sportswagon“, „Kia Optima“, „Lexus GS 450h“, „Mazda CX-5“, „Mercedes-Benz“ A-klasė, „Mercedes-Benz“ GLK, „Mitsubishi Outlander“, „Peugeot 208“, „Peugeot 301“, „Seat Ibiza”, „Subaru XV”, „Škoda Rapid“, „Toyota Yaris Hybrid“, „Volkswagen Passat Alltrack“ ir „Volkswagen Up!“.

„Savo metų automobilį mintyse buvau išrinkęs dar spalio pabaigoje, kai dalyvavau pasauliniame „Volkswagen Golf VII“ pristatyme Sardinijoje, į kurį buvo pakviesta apie 1,5 tūkstančio žurnalistų iš viso pasaulio, - pasibaigus tiesioginei TV transliacijai kalbėjo vertinimo komisijoje nuo pat pirmojo tokio konkurso dirbantis portalo lrytas.lt automobilių skyriaus redaktorius Mindaugas Grinius. - Smagu, kad ir kitų komisijos narių nuomonė po bandymų stovyklos Druskininkuose nesiskyrė. Savo važiavimo savybėmis ir salono apdailos kokybe šis modelis ne tik pranoksta visus tiesioginius ir efektingesnės išvaizdos konkurentus, bet ir nustato naujus klasės standartus. Kiti kompaktinės klasės automobiliai pavieniui atrodo gerai ir kokybiškai, bet „Golf“ - laipteliu aukščiau praktiškai visais parametrais“.

„Ideali ergonomika, puikus valdymas, didelės komplektacijos galimybės įskaitant adaptyviąją važiuoklę, greičio palaikymą su stabdymu, eismo juostos palaikymą, ženklų atpažinimą. Montuojami smagūs TSI turbodyzeliniai varikliai su cilindrų atjungimo funkcija. Tai visiems gyvenimo atvejams tinkantis automobilis“, - konkurso nugalėtojui – septintosios kartos „Volkswagen Golf“ pagyrų nešykštėjo ir tik šiemet vertinimo komisijos gretas papildęs „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Jurgis Paplaitis.

Lietuvos „Metų automobiliu 2013“ išrinktam „Volkswagen Golf“ atiteko ir dar viena nauja nominacija, kurią tik šiemet įsteigė renginio partneris AB DNB. Konkurso nugalėtojui DNB skyrė ir „Jaunimo metų automobilio 2013“ nominaciją.


Vokietijos gamintojų triumfas

Antroje vietoje liko 56 balus surinkusi kita Vokietijos automobilių gamintojų pažiba – trečios serijos BMW modelis, kuris daugumos vertinimo komisijos narių nuomone – vieną iš didžiausių malonumų vairuotojui suteikęs automobilis.

Bavarijos automobilių gamintojų trečios klasės BMW automobilį žurnalo „Laima“ skaitytojos įvardijo kaip „Moterų aistros objektą“.

Trečias šiuose rinkimuose liko „Opel Mokka“, gavęs 36 balus. Beje, „Opel Mokka“ įvertintas dar viena nauja, tik pernai konkurse atsiradusia „Miesto visureigio“ nominacija.

Vokietijos automobilių gamintojai triumfavo ir antrosios pagal svarbą nominacijos - „Tautos automobilio“ rinkimuose, kuriuose dalyvavo portalo www.lrytas.lt lankytojai ir žiūrovai, stebėję finalą tiesiogiai per televiziją. Būtent jie šiemet buvo itin aktyvūs iki pat renginio finalo pabaigos.

Tik 324 balsais aplenkęs antroje vietoje likusį „Volvo V40“ „Tautos automobiliu 2013“ išrinktas „Audi A6 Allroad Quattro“.
Už „Audi A6 Allroad Quattro“ balsavo 11 498 portalo skaitytojai ir televizijos žiūrovai, o švediškam „Volvo V40“ savo simpatijas skyrė 11 174 skaitytojai ir televizijos žiūrovai.

„Audi A6 Allroad Quattro“ įvertintas ir kaip geriausias verslo klasės automobilis.

„Saugiausiu automobiliu“ išrinktas „Volvo V40“, saugantis ne tik viduje sėdinčius žmones, bet ir kitus eismo dalyvius.

„Automobilis yra saugus, kai vairuotojas apie avarinę situaciją sužino tik tada, kai automobilis pats jos išvengia“, - sakė šią nominaciją prieš aštuonerius metus įsteigęs ir apdovanojimą įteikęs automobilių verslininkas, žinomas lenktynininkas Stasys Brundza.

Bene mažiausia galvos skausmo vertinimo komisijai kėlė „Metų visureigio 2013“ nominacija, nes į ją šiemet taikėsi tik du realūs pretendentai – galingi ir puikiai pasiteisinę pikapai, pritaikyti sunkioms darbo sąlygoms. Tai „Ford Ranger“ ir „Isuzu D-Max“, ne tik atrodantys kaip vienas kito verti konkurentai, bet ir pasižymintys labai panašiomis techninėmis charakteristikomis. Titulas atiteko naujos kartos japoniškam „Isuzu D-Max“.

Renkant sportiškiausią konkurso automobilį irgi neteko daug sukti galvos. Mat praktiškai be konkurencijos šioje nominacijoje nugalėjo techniškai vienodi automobiliai „Subaru BRZ“/ „Toyota GT86“.

Geriausio dizaino prizas pelnytai atiteko prancūzų „Citroen DS5“ gamintojams, kuriems pavyko sukurti iš tiesų išskirtinio ir išraiškingo dizaino automobilį.

Baigiantis metams Lietuvos žurnalistų autoklubas „Metų vairo“ prizą tradiciškai skiria šalies automobilių sporto atstovui, labiausiai garsinusiam Lietuvos vardą užsienio trasose.

Sutapimas, tačiau ir pernai, ir šiemet į šią nominaciją pretendavo tie patys sportininkai – Jonas Gelžinis ir Simas Juodviršis. Ir šįmet buvo labai sunku pasverti jų nuopelnus, tačiau po ilgų diskusijų „Metų vairas“ antrus metus iš eilės atiteko kartingo meistrui S.Juodviršiui.

„Metų automobilio 2013“ konkursą organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas, o šiemet automobilius bandė bei vertino dešimties žurnalistų komisija: Linas Butkus („Playboy“), Ramūnas Fetingis („Autopilotas“), Renaldas Gabartas („TopGear”), Mindaugas Grinius („Lietuvos rytas”), Dainius Leonavičius („Ne vienas kelyje“), Tadas Markevičius (DELFI), Jurgis Paplaitis („AutoBild Lietuva“), Gediminas Petryla („Autocar“), Ilona Staškutė („Lietuvos žinios“), Valdas Valiukevičius („Keturi ratai“).

Lietuvos „Metų automobiliu 2012“ buvo išrinktas „Hyundai i40“.

Kitos Baltijos šalys šiemet jau anksčiau išsirinko savo „Metų automobilius“. Estijoje juo tapo „Mercedes-Benz“ A-klasė, o Latvijoje - „Volkswagen Golf“.

Visi „Lietuvos metų automobilio“ konkursų laimėtojai:

„Metų automobilis 1998“ – „Mercedes Benz A“
„Metų automobilis 1999“ – „Ford Focus“
„Metų automobilis 2000“ – „Škoda Fabia“
„Metų automobilis 2001“ – „Ford Mondeo“
„Metų automobilis 2002“ – „Peugeot 307“
„Metų automobilis 2003“ – „Mazda6“
„Metų automobilis 2004“ – „Volkswagen Golf V“
„Metų automobilis 2005“ – „Škoda Octavia“
„Metų automobilis 2006“ – „Volkswagen Passat“
„Metų automobilis 2007“ – „Ford S-Max“
„Metų automobilis 2008“ – „KIA cee'd“
„Metų automobilis 2009“ – „Škoda Superb“
„Metų automobilis 2010“ – „Subaru Legacy“
„Metų automobilis 2011“ – „Ford C-Max“
„Metų automobilis 2012“ – „Hyundai i40“
„Metų automobilis 2013“ – „Volkswagen Golf“

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (321)