„Opel Eye” priekinė kamera įtaisyta tarp priekinio stiklo ir galinio vaizdo matymo veidrodėlio, vairuotojui pagelbės įvairiais atvejais. Kamera identifikuoja ne tik kelio ženklus bet ir juostas, todėl atlieka kelio ženklų atpažinimo („Traffic Sign Recognition“, TSR), išvažiavimo iš eismo juostos („Lane Departure Warning“, LDW) ir galimo priekinio susidūrimo („Forward Collision Alert“, FCA) funkcijas. Kelio ženklų atpažinimo sistema identifikuoja greičio ribojimo, lenkimo draudimo bei daugelį kitų ženklų, kuriuos parodo prietaisų skydelyje. Priklausomai nuo apšvietimo sąlygų, dabartinė TSR II sistema kelio ženklus identifikuoja 60 m atstumu.

LDW funkcija įspėja vairuotoją netyčia išvažiavus iš eismo juostos. Tai padeda išvengti pavojingų situacijų, pavyzdžiui, kuomet vairuotojas prisnūsta prie vairo. Ši funkcija gali būti įjungta ar išjungta mygtuko paspaudimu. Įjungta LDW funkcija vairuotoją įspėja garsiniu signalu bei ženklu užsidegančiu prietaisų skydelyje. Lygiai taip pat garsu bei ženklu vairuotoją įspėja priekinio susidūrimo FCA funkcija, kai automobilis patenka į kritinę situaciją ir gresia susidūrimas su priešais esančiu automobiliu. FCA sistema įspėja apie galima susidūrimą tiek su stovinčiais, tiek su judančiais objektais. Vairuotojas galimo priekinio susidūrimo funkcijos jautrumą gali kontroliuoti mygtuku ant vairaračio.

Bazinėse, priekinių ratų bei visų ratų variantų versijose yra montuojama elektroninė stabilumo (ESC), pajudėjimo įkalnėn (HSA) bei važiavimo nuokalnėn pagalbos sistemos (HDC). HSA funkcija važiuojant įkalnėn sustabdo automobilį jam pradėjus riedėti atgal, net jei stabdžio pedalas nėra naudojamas. HDC sistema veikai atvirkščiai ir yra naudinga kai automobilis rieda nuo itin stataus kalno į priekį. Ši funkcija gali būti įjungta mygtuko paspaudimu. Tuomet vairuotojas gali apriboti ir nustatyti greitį, kuriuo norima nuvažiuoti nuo kalno. Automatiškai palaikomas greitis leidžia vairuotojui nenaudojant stabdžio pedalo saugiai nusileisti nuo kalno. Tai ypač naudinga esant blogam sukibimui su kelio danga – važiuojant apledėjusiu, žvyruotu keliu, kai svarbu išlaikyti pastovų greitį. Norimas greitis yra reguliuojamas vairuotojo akceleruojant ar stabdant, o pagalbine funkciją pasirinktą greitį palaiko pastovų.

Kitos reikšmingos vairuotojo pagalbinės sistemos, kurios montuojamos į „Mokka”, yra „Bi-Xenon“ adaptyvinė priekinių žibintų (AFL+) sistema, kuri pritaiko šviesų intensyvumą ir nuotolį prie važiavimo bei kelio sąlygų naudodama net 11 skirtingų funkcijų. AFL+ sistema turi LED dienos žibintus, miesto, greitkelių, užmiesčio, pėsčiųjų, nepalankių oro sąlygų, ilgųjų, statinio lenkimo šviesų bei papildomos šviesos srauto („High Beam Assist”) funkcijas. Pastaroji funkcija reguliuojama automatiškai, todėl priekyje esančių automobilių vairuotojai nėra akinami šviesos.

Lyginant su įprastais trumpųjų šviesų žibintais, naudojant LED dienos žibintus degalų sąnaudos būna mažesnės, nes jos sunaudoja mažiau elektros energijos. LED tipo žibintai tarnauja 30 kartų ilgiau nei halogeniniai žibintai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)