Rudenį Lietuvos rinką pasieksiantis naujasis „Outlander“ – jau trečios kartos modelis. Šis automobilis „Mitsubishi“ gamoje yra nuo 2001 m. ir per šį laiką gamintojams pavyko parduoti 1 mln. tokių vidutinio dydžio SUV klasės visureigių. Be to, uždarius „Mitsubishi“ gamyklą Nyderlanduose, nuo šiol „Outlander“ bus tiekiamas iš Japonijos.

Lyginant su pirmtaku, naujokas yra lengvesnis, aptakesnių formų ir ekonomiškesnis. Tačiau svarbiausias pokytis – „Outlander“ dizainas, kuris nors ir tapo šiuolaikiškesnis, tačiau prarado išraiškingumą. Pagal 2009-ųjų „PX-MiEV“ ir 2011-ųjų „PXMiEV II“ koncepcijas sukurtas naujos kartos „Outlander“ pasižymi nugludintais kampais, švelniomis linijomis ir tai yra visiška priešingybė agresija pulsavusiam pirmtakui. Patinka jums tai ar ne, pagal „Outlander“ matomą dizainą artimiausiais metais bus atnaujinti ir kiti „Mitsubishi“ modeliai.

Platforma išliko ta pati, todėl automobilio ilgis nepasikeitė (4665 mm). Vis dėlto naujojo „Outlander“ kūrėjai rado resursų salone ir atstumas tarp 2 ir 3 eilės sėdynių pailgėjo 8 cm, todėl dabar esą trečia sėdynių eilė yra visavertė ir skirta ne tik vaikams. Vis dėlto galima lažintis, kad ilgoje kelionėje aukštesni nei 160 cm ūgio keleiviai ilgai netvertų, ypač dėl ribotos erdvės kojoms.

Be to, nulenkus antrą ir trečią sėdynių eilę bei suformavus lygų pagrindą, krovinių skyrius pailgėjo 33,5 cm, iki 1,69 m. Padidėjo ir bagažo tūris, pavyzdžiui penkiavietės versijos bagažinė dabar bus 591 l (+50 l), o nulenkus antrą ir trečią sėdynių eilę – 1022 l (+33 l) talpos. Beje, jeigu jums patiko nulenkiamas galinis bagažinės bortas, palengvinantis bagažo įkrovimą ir tarnaujantis kaip suoliukas iškyloje, turime nuliūdinti – trečios kartos „Outlander“ šios funkcijos nebeturės.

Jeigu „Outlander“ išvaizdos pokyčiai sulauks prieštaringų vertinimų, tai salono tapo pastebimai kokybiškesnis. Ankstesnės kartos „Outlander“ savininkai negailėjo kritikos salono įrengimui, prastos kokybės plastikui, tačiau naujasis modelis turės daugiau minkštų, liesti malonių paviršių. Centrinė konsolė buvo perkurta iš esmės – dabar ji atrodo solidžiau. Anksčiau šio visureigio prietaisų valdymas buvo paprastas, be jokių siurprizų. Naujame modelyje mygtukų daugiau, o lietimui jautriame ekrane ne į visas mažas ikonas bus lengva „pataikyti“.

Mažiau galios, ta pati sparta

Gamintojai teigia, kad vidutiniškai kiekvienos „Outlander“ versijos svoris sumažėjo 100 kg. Pagerinus ir aerodinaminį pasipriešinimą, naujokas tapo ekonomiškesnis.

Variklių gamoje permainų nėra daug – bus siūlomas naujas benzininis 2.0 l ir patobulintas dyzelinis 2.2 l varikliai, tačiau nebeliks benzininės 2.4 l versijos.

Viena svarbiausių naujienų – naujas 2.0 MiVEC agregatas, kuris išvysto 150 AG, maksimalus 195 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant 4100 aps./min., o šios versijos įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka 10,6 sek.

Tačiau automobilio pristatyme Frankfurte turėjome galimybę susipažinti tik su dyzeline versija. Pastaroji komplektuojama su atnaujintu 2.2 DiD varikliu. Tobulindami 2.2 DiD variklį inžinieriai turėjo tikslą CO2 emisiją sumažinti iki 130 g/km ribos. Ir tai jiems pavyko – pirmtako versija į aplinką išskirdavo 165 g/km anglies dvideginio.

Įdomu tai, kad nors šis dyzelinis agregatas neteko 27 AG ir galia sumažėjo iki 150 AG, tačiau maksimalus 380 Nm sukimo momentas išliko toks pat, ir jis pasiekiamas dar anksčiau (jau esant 1750 aps.min.) nei praeitoje versijoje. Taigi dinamiškumas dėl prarastų „arklių“ nenukentėjo ir, pavyzdžiui, penkiavietis „Outlander“ su mechanine pavarų dėže iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,7 sek.

Varikliai derinami su 5 arba 6 laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis, 6 laipsnių automatine arba bepakope CVT transmisija.

„Mitsubishi“ pastebimai pagerino šio SUV triukšmo izoliaciją, todėl dabar salone tyliau, ypač pritildyti garsai iš variklio skyriaus. Džiugina ir tai, kad ausų neužgula nei vėjo keliamas, nei nuo ratų sklindantis triukšmas, net ir važiuojant beveik maksimaliu „Outlander“ greičiu.

Tiesa, visureigio valdymas liko toks pat, t.y. be charakterio. Vairaratis „lengvas“ ir nesuteikia tikslumo jausmo, tad tai gerokai nuvilia.

Vis dėlto gamintojai akcentuoja, kad tai – šeimyninis, didelis visureigis, kuris dabar yra ir taupus. Mūsų išbandytos dyzelinės versijos vidutinės degalų sąnaudos „popieriuje“ – tik 5,6 l/100 km. Važiuoti ekonomiškiau padeda ir automatinė variklio įjungimo/išjungimo sistema „Stop & Go“ (AS&G) sistema bei naujas „Eco“ režimas, kurį įjungus „Outlander“ varo priekiniai ratai, tačiau esant reikalui įsijungia ir galiniai. „Eco“ taip pat sureguliuoja, kad oro kondicionierius ir variklis dirbtų optimaliu pajėgumu. Įdomu ir tai, kad anksčiau varančiuosius ratus vairuotojas reguliavo su tarp sėdynių įtaisytu ratuku, o dabar 4WD funkcija įjungiama mygtuku.

Verta paminėti ir tai, kad dabar „Outlander“ papildomos įrangos sąraše atsirado naujos sistemos: prisitaikanti pastovaus greičio palaikymo sistema ACC, automatinė stabdymo sistema FCM ir apie išklydimą iš važiuojamosios juostos informuojanti sistema LDW.

Kainų nežada didinti

Europoje praėjusiais metais „Mitsubishi Outlander“ populiariausias buvo Vokietijoje, kur buvo parduoti beveik 3,5 tūkst. vnt., antra pagal dydį šio modelio rinka buvo Norvegija (1 641 vnt.), trečia – Didžioji Britanija (1333 vnt.). Lietuvos kaimynė Lenkija – penktoje vietoje (915 vnt.). Šie Europoje užfiksuoti skaičiai gerokai nublanksta prieš pardavimus Rusijoje (16 104 vnt.), kuri yra didžiausia „Outlander“ rinka pasaulyje.

Gamintojai „Outlander“ pozicionuoja kaip „beveik prestižinio segmento“ atstovą (suprask, beveik „Audi Q5“ ar BMW X3 konkurentas), einantį prieš masiškai gaminamų SUV visureigių „srovę“, inžineriškai pažangų automobilį, kurio svarbiausias varžovas, pasak „Mitsubishi“ atstovų, yra „Honda CR-V“.

Nors gamintojai tikisi, kad naujos kartos modelis „Outlander“ pardavimus padidins 50 proc., tačiau net ir išsipildžius optimistiškiausiems lūkesčiams pardavimų apimtys nebus itin didelės – 25-30 tūkst.vnt. per metus. Į šį planą nėra įskaičiuota būsima elektra įkraunama hibridinė versija „Outlander PHEV“, kuri rinkoje debiutuos 2013 m. pradžioje. Nors pastarasis modelis atrodo daug žadantis, tačiau galima prognozuoti, kad jo kaina bus gerokai didesnė nei įprasto „Outlander“, todėl bent iš pradžių tai tebus nišinis automobilis, padėsiantis „Mitsubishi“ reklamuoti savo „žaliuosius“ pasiekimus.

„Mitsubishi“ kol kas nepatvirtino trečios kartos „Outlander“ kainų, tačiau šios markės pardavėjai Lietuvoje žada, kad jos ne itin skirsis nuo esamo modelio. Taigi galima tikėtis, kad benzininis visureigis kainuos nuo maždaug 90 tūkst. Lt, dyzelinių versijų kainos prasidės nuo 100 tūkst. Lt.

„Mitsubishi Outlander“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2268 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/3500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 360 Nm/1500-2750 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4655 mm
Plotis: 1800 mm
Aukštis: 1680 mm
Važiuoklės bazė: 2670 mm
Prošvaisa: 190 mm
Svoris: 1590 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,7 sek.
Maksimalus greitis: 200 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,6 l/100 km
CO2 emisija: 140 g/km
Bagažinės tūris: 591/1022 l
Kaina: neskelbiama

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (63)