„BMW M“ padalinio, anksčiau žinomo „BMW Motorsport GmbH“ vardu, istorija prasidėjo 1972 m. Tuomet buvo sukurtas BMW gamintojo sportinių automobilių padalinys, kurio pagrindinis tikslas buvo pergalės lenktynių trasose. Nuo to laiko praėjo jau 40 metų, o šiandien M raidė yra neatsiejama galingiausių BMW modelių dalis.

Nuo pat 1972 m. BMW sportiniai automobiliai ėmė garsėti lenktynių pasaulyje. Iš žymiausiu inžinierių ir lenktynininkų suburta sportinė komanda varžybose dalyvavo BMW 3.0 CSL kupė, o trijų spalvų – mėlynos, violetinės ir raudonos derinys ir M raidė tapo firminiu BMW sportinių automobilių įvaizdžiu.

Jau pirmaisiais metais Niurburgringo lenktynių trasoje Hansas-Joachimas Stuckas ir Chrisas Amonas nugalėjo „Touring“ klasės automobilių lenktynėse. Toje pačioje kategorijoje BMW automobiliu važiavę sportininkai 1973 m. nugalėjo ir Le Mano 24 valandų ištvermės lenktynėse.

Nuo 1973 iki 1979 m. BMW 3.0 CSL kupė lenktyniavę sportininkai šešis kartus tapo Europos „Touring“ klasės automobilių čempionais. Į automobilį buvo montuojamas šešių cilindrų 24 vožtuvų variklis, kurio galia siekė iki 800 AG.

Pirmuoju modeliu su M raide tapo drauge su „Lamborghini“ sukurtas BMW M1 automobilis, kurio dizainą kūrė žymusis Giorgetto Giugiaro. Pirmasis ir iki šiol vienintelis BMW su gale esančiu varikliu buvo pristatytas 1978 m. Paryžiaus automobilių parodoje. Nors BMW M1 buvo pagaminta vos 455 vienetai ir šiandien jie yra itin automobilių kolekcininkų geidžiama retenybė, nuo to laiko visi galingiausi BMW modeliai žymimi M raide.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (62)