Ketvirtadienio vakarą „Naujojo Baltijos šokio“ rengėjus kone ištiko širdies smūgis sužinojus, kad viena iš choreografės Inos Christel Johannessen trupės „Zero Visibility Corp.“ šokėjų patyrė sunkią kelio traumą ir į Vilnių vykti nebegalės. Vis dėlto bendromis festivalio rengėjų ir Norvegijos šokio bendruomenės pastangomis atidaryti festivalį atvyksta kita Skandinavijos šokio pasaulio žvaigždė – Ingun Bjørnsgaard.

I.Bjørnsgaard daugelį metų laikoma viena iškiliausių Norvegijos choreografių. 1992 m. įkūrė trupę „Ingun Bjørnsgaard Prosjekt“. Gražūs, žaismingi, aukštos kompozicinės kokybės Bjørnsgaard spektakliai pelnė choreografei norvegų ir tarptautinės publikos pripažinimą. Kaip kviestinė choreografė ji yra kūrusi šokio spektaklius Švedijos karališkajam baletui, Norvegijos nacionaliniam baletui, Berlyno komiškajai operai, Brėmeno šokio teatrui ir kt. „Ingun Bjørnsgaard Prosjekt“ kartą jau viešėjo „Naujajame Baltijos šokyje“ – 2001 m. pristatė spektaklį „Popietė ir kiti“.

Kaip teigė festivalio vadovas Audronis Imbrasas, vargu ar buvo įmanoma rasti geresnį šios dramatiškos situacijos sprendimą. „Mano asmeninėje patirtyje tai – pirmas kartas, kai keičiamas renginio atidarymo spektaklis, ir vienas iš mažų stebuklų, puikus Šiaurės ir Baltijos kraštų, Norvegijos ir Lietuvos bendradarbiavimo ar tiesiog žmogiško bendravimo, tarpusavio pagalbos ir supratimo pavyzdys. Norvegų šokio žmonės sprendimą, kas pakeis į Vilnių vykti nebegalinčią trupę, rado iš esmės per naktį, o kitą dieną išsprendė visas logistikos problemas“.

Kaip teigė pati Ingun Bjørnsgaard, tokiomis sudėtingomis sąlygomis – likus vos keletui dienų – rengtis į festivalį dar neteko ir jai bei jos vadovaujamai trupei. „Ekstremalesnio atvejo net neįsivaizduoju. Tačiau mes jau mokame greitai susiruošti, nes šiaip ar taip mums tenka daug keliauti. Štai ką tik grįžome iš gastrolių Vokietijoje – lankėmės Berlyne ir Hamburge“.

Šokio menininkę spektaklį „Omega ir elnias“ sukurti įkvėpė Norvegų dailininko simbolisto Edvardo Muncho litografijos serija „Alfa ir Omega“. Spektaklio kūrėja pasakojo: „ši litografija nėra gerai žinoma net pas mus, Norvegijoje. Tačiau mane ji tiesiog pakerėjo. „Alfa ir Omega“ – tai be galo įdomi Muncho darbų serija apie vyro ir moters santykius. Munchas moterį vaizduoja su skirtingais gyvūnais. Pastarieji yra vyriškojo prado simboliai. Šioje litografijoje labai daug pavydo, vienišumo jausmo, vyro ir moters tarpusavio santykių problemų. Apie tai yra ir mano spektaklis.“

Negrabūs, brutalūs ir trapūs spektaklio veikėjai juda ant miesto paribio ir tamsios pamiškės ribos. Tokioje vietoje iškyla įvairios mūsų judesius ir kūną apibrėžiančios erdvės ir kryptys. Atsiveria dimensijos, kontrastai ir pažeidžiamumo jausmas, sukeliantis judesį, trintį, neviltį ir melancholiją.

Bet pasak I.Bjørnsgaard, žiūrovai, kurie nėra itin gerai susipažinę su Muncho kūryba, neturėtų išsigąsti. „Ši Muncho darbų serija man tebuvo pirminis įkvėpimo šaltinis. Todėl žiūrovas žiūrėdamas mano spektaklį neturėtų vargintis ir ieškoti tiesioginių asociacijų su E. Munchu.“

„Naujojo Baltijos šokio“ rengėjai apgailestauja ir atsiprašo dėl nelauktai kilusių nepatogumų. Žiūrovai, jau įsigiję bilietus į gegužės 2 d. spektaklį „(ne)įmanoma“, kviečiami apsilankyti „Ingun Bjørnsgaard Prosjekt“ spektaklyje „Omega ir elnias“ (galios tie patys bilietai) arba grąžinti bilietus „Tiketos“ kasose.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją