“Jaunimo madų parodą” organizuoja ir finansuoja Europos Sąjunga. Tai viena iš ES programos “Vartai į Japoniją”, vykstančios jau 10 metų, dalių. Japonai kasmet supažindinami su dar penkiomis šios programos sritimis – informacinių technologijų, statybinių medžiagų, interjero dizaino, sveikatos apsaugos bei maisto prekių naujienomis iš Europos.

Programoje šiemet pirmąkart dalyvauja ir naujosios Europos Sąjungos narės. Džiugu, kad lietuviams nusišypsojo ypatinga sėkmė ir madų parodoje dalyvaus net trys kuriančios ir gaminančios firmos – “Audinta”, dizainerė S.Straukaitė, “Lino kopos”, diz. G.Šarkauskas ir “Mados teatras”, diz. duetas A.Pogrebnojus ir V.Simanavičiūtė. Šie dizaineriai, praėję griežtą atranką Briuselyje, kartu su kitų 25 šalių dizaineriais Japonijoje pabandys užmegzti verslo kontaktus.

“Šios programos tikslas – išvesti mažas ir vidutines įmones į Japonijos rinką, kuri yra nepaprastai imli naujoms idėjoms”,- sakė Prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos generalinis direktorius Vitas Mačiulis.

Atrankos Briuselyje metu pagrindiniai reikalavimai buvo firmų eksporto patirtis ne su ES šalimis. Vykstantys į Japoniją dizaineriai jau ne vienus metus savo drabužius pardavinėja užsienyje. S.Straukaitės ir “Audintos” 85 proc. produkcijos parduodama Prancūzijoje, S.Pogrebnojaus ir V.Simanavičiūtės – Prancūzijoje, Rusijoje ir Kazachstane, G.Šarkausko drabužiai parduodami Skandinavijoje, Rusijoje ir JAV.

“Jaunimo madų parodoje” Tokijuje S.Straukaitė pristatys moteriškų drabužių kolekciją 2005-2006 m. rudeniui – žiemai, kurią pirmiausia pamatys Maskvos mados savaitės bei “Mados infekcijos” lankytojai.

G.Šarkausko mados namai “Lino kopos”, atsižvelgdami į japonų poreikį natūralumui, Tokiją tikisi užkariauti linine kolekcija.

Anot V.Mačiulio, Europa turi didelių ambicijų pasaulyje. Tai vadinamoji Lisabonos strategija, kurios pagrindinis tikslas - pavyti ir pralenkti Ameriką ekonomikos augimo tempais, naujų darbo vietų kūrimo, produktyvumo ir kitais rodikliais. ES programa “Vartai į Japoniją” turėtų padėti įgyvendinti šiuos siekius. Ar pasiseks lietuviams? Tai parodys ateitis. Reikėtų nepamiršti, kad Japonijos rinka labai specifinė, turinti ypatingų naujovių poreikį bei savotišką verslo etiketą.

V.Mačiulio teigimu, bendraudamas su japonu kartais nežinai, ar jau užmezgei kontaktą, ar dar ne. Prieš nuspręsdami paprastai jie labai ilgai galvoja, tad pasiruošimas rimtam verslo kontraktui gali užtrukti ne vienerius metus. Atsižvelgiant į šiuos Tekančios saulės šalies ypatumus, prieš vykdami dizaineriai bus supažindinti su japonų verslo etiketu.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją