Dievaži, nesu pavydus žmogus. Tačiau svajojant apie kai kuriuos dalykus tenka įsikąsti į lūpą, kad neišsprūstų kokia nors nesąmonė. Tarkim, kad mielai sutikčiau būti Ferry Porsche įpėdinis. Ir tikrai nesilaužyčiau, jei jaunasis Wolfgangas Porsche pasiūlytų mane įsibrolinti. Prisiekiu - elgčiausi padoriai ir netrukdyčiau jam plušėti einant „Porsche AG" valdybos pirmininko pareigas. Galėčiau ir pats imtis kokio nors neįkyraus, bet labai svarbaus darbo. Kita vertus, viską, kas susiję su „Porsche", darbu pavadinti galima tik su tam tikromis išlygomis. Šis prekės ženklas žmonių smegenis veikia tarsi narkotikas. Kartą paragavę „Carreros", „Panameros" ar „Cayenne" jie taip sėda ant adatos, kad apie nieką kita galvoti nebenori. Tarkim, į „Porsche" klubus susibūrusius pacientus pakvietus į didįjį suvažiavimą (toks šou rengiamas kas penkerius metus) Pietų Afrikoje, bilietus į Keiptauną akimirksniu įsigijo 250 „Porsche" ambasadorių iš 67 šalių visame pasaulyje. Tarp jų ir du lietuviško „Porsche" klubo žmonės - Edvinas Mamedovas ir Vaida Štarė.

„Tos keturios gruodžio dienos, ko gero, buvo vienos smagiausių mano gyvenime. Įsivaizduokit, kaip gali atrodyti ir kokio skanumo gali būti renginys, kurį organizuojant viskas iki menkiausių smulkmenų buvo derinama 18 mėnesių. Tai darė 1200 žmonių komanda, kurioje pirmaisiais smuikais griežė pedantiškieji vokiečiai. Sakyti „tobula" banalu, bet nieko geresnio žodyne nėra", - šypsojosi grįžęs namo ir išpažinties į „TopGear" redakciją užsukęs Lietuvos „Porsche" klubo prezidentas Edvinas.

Šis lojaliųjų „Porsche" gerbėjų sąskrydis buvo dedikuotas naujojo modelio 911 pasirodymui. Todėl oficialiąją renginio dalį, kuri vyko išpuoštame kaip Kalėdų eglutė kariniame oro uoste, vainikavo itin originalus ir techniškai sudėtingas šou: atvėrus milžiniškas angaro duris, platforma su krėsluose iš smagumo alpėjančiais svečiais išvažiavo į kilimo tako aukštupį ir tą pat akimirką pateko po PAR karinių oro pajėgų naikintuvų sukeltu triukšmo kriokliu. Kol šie virš galvos karpė dangų, prie angaro privažiavo pagrindiniai iškilmių herojai - penki naujutėlaičiai „Porsche 911". Tai buvo šiek tiek neatsargu. Tiksliau, žiauru susirinkusiųjų atžvilgiu. Žmonėms, kurių gyvenime viskas, pradedant sportbačiais, akiniais nuo saulės ir baigiant laikrodžiu, yra paženklinta „Porsche" logotipais, laikytis protokolo matant prieš save svajonių automobilį neabejotinai buvo klaikiai sunku. Kaip ir susilaikyti nuo smaližiavimo pirmąją darbo dieną šokolado fabrike.


Visa laimė, kad toks kankinimas truko tik pirmąjį vakarą. Jau antrą viešnagės dieną „Porsche" entuziastų sąskrydžio dalyviai gavo raktelius nuo 167 bolidų ir kelio knygas su rekomenduojamais maršrutais. Kaip ir galima tikėtis, renginio organizatoriai surengė akistatas su pačiais įspūdingiausiais Keiptauno apylinkių peizažais, kuriuos pagyvino stručiai, stovėjimo aikštelėse siautėjančios baboonų (tai vietos beždžionių rūšis) gaujos, vandenyno pakrantėje besiganančios gazelės, parkuose straksinčios voverės ar iš medžių drevių gyvenimą stebinčios pelėdos... Panašius triukus, priverčiančius užsimiršti, kur ir ko esi atvažiavęs, automobilių gamintojai naudoja labai dažnai. Ir tai suveikia. Juk kai kurie ratuočiai nuosprendžio - „neskanu" - sulaukia vos po pusvalandžio pažinties. Todėl esant galimybei rinktis, į ką spoksoti, - baisų, kaip Godzilos pauodegys, prietaisų skydelį ar į Viduržemio jūros pakrantę, nuspalvintą jėgos aitvarais, Alpių šlaitus, inkrustuotus kriokliais, ar apledėjusius Norvegijos fiordus, - 99 proc. laikraštininkų elgiasi kaip tradiciniai turistikus vulgaris egzemplioriai: spokso į tuos dalykus, kuriuos akys pačios susiranda, o atsakymus į visus galimus klausimus apie mašiną randa gamintojų pateikiamoje informacijos žiniasklaidai pakuotėje.

Taip būna dažniausiai. Tačiau ne tada, kai kalbama apie naują „Porsche" šeimos narį ir „Porsche" klubo narius. Galėčiau lažintis iš prievolės nuskusti maišą bulvių plokštainiui per savaitgalį vyksiančio giminių suvažiavimo pietums, kad dalis šio renginio dalyvių susivokė, kur buvo, tik jau grįžę namo. Tiksliau, atsivertę elektroninį fotoalbumą su viešnagės rojaus filiale vaizdais. Edvinas, pasakodamas apie didžiajame susitikime užsimezgusius kontaktus su benzingalviais iš viso pasaulio, gautas žinias apie įdomiausius jų įgyvendintus projektus ir aptartas bendradarbiavimo galimybes, kas pora minučių nugrimzdavo į savo 911 vizijas.

„Visiškai tobula", - aktyvavęs saviškę periferinio regėjimo funkciją kužda Edvinas. Aš palinkstu arčiau kompiuterio ekrano, tačiau visos moteriškutės, nuotraukose demonstruojančios moderniosios odontologijos laimėjimus, man atrodo panašios į senas tarkas.

„Ji turbūt kažkur iš Pietryčių Azijos?" - sukaupęs visą diplomatiškumą rodau į vieną tamsiaplaukę gražuolę.

„Aš apie 911 valdymą", - tokiu pat svajingu balsu patikslina E. Mamedovas ir priverčia mane raudonuoti.

Kita vertus, išklausius visos Lietuvos „Porsche" klubo prezidento išpažinties apie kelionę į Pietų Afrikoje surengtą sąskrydį pasirodė, kad ten susirinkę žmonės virtuoziškai ištrina riboženklius tarp darbo ir pramogos. Tarkim, visi susitikimai bei pokalbiai buvo lyg ir dalykiniai (pvz., kaip geriau organizuoti klubinę veiklą, kaip bendrauti su rėmėjais, kaip tvarkyti interneto svetaines, kaip standartizuoti klubų heraldiką ir pan.), tačiau kai visa tai darai ant Gerosios Vilties kyšulio - darbas neatrodo pernelyg alinantis. Net suvokdami, kad klubo narių entuziazmas išnaudojamas „Porsche" koncerno rinkodaros tikslams, žmonės mielai leidžiasi suvedžiojami. Ar elgčiausi taip pat, jei turėčiau „Porsche"? Bijau, kad taip. Priešnuodžių „Porsche" baciloms dar nesukurta.