Ir būtent todėl manau, kad visi šitie pasikeitimai ir reikalavimai yra eilinis valdžios sugalvotas pasipinigavimas: neva siekiama didinti eismo saugumą ir mažinti avarijų skaičių. Tačiau nejaugi nors vieną akimirką galima įsivaizduoti, kad vairavimo mokyklos, kad ir kokie būtų nauji modernūs automobiliai ir griežti mokymo reikalavimai naudojami, per porą mėnesių gali parengti profesionaliai vairuojantį mėgėją (B kategorija) vairuotoją?

Manau, tai absurdas. Taip nebuvo ir nebus niekada. Net ir tie jauni vairuotojai, kurie dar iki vairavimo mokyklos, būdami 14–16 metų ar net jaunesni, jau bandė ne kartą važinėti tėvo ar senelio automobiliu kur nors kaime ar užmiestyje ir lengviau išlaikė praktinio vairavimo egzaminą „Regitroje“, niekada nebus absoliučiai pasirengę visokiausiems iššūkiams, laukiantiems ir ne tik jauno vairuotojo, kelyje.

O tai, kad jaunas vairuotojas per egzaminą aikštelėje iš pirmo ar antro karto sugeba ar nesugeba įvairuoti automobilį į tam tikrą apibrėžtą plotą, nieko nereiškia. Tai ne visada gali padaryti iš pirmo karto ir 10 metų vairavimo stažą turintis vairuotojas. Svarbu vairuotojo ramus, užtikrintas elgesys kelyje. O tam reikia tik ilgalaikių praktinių vairavimo įgūdžių visokiomis sąlygomis ir būtent su savo asmeniniu automobiliu, nesvarbu, nauju ar senu. Svarbu žinoti visus jo „charakterio“, elgesio kelyje niuansus.

Todėl manau, kad tik ilgalaikis ir aktyvus vairavimas savo automobiliu kažkur po 3–5 metų leis pasijusti už vairo ramiai ir daugiau užtikrintai. Ir tą patvirtina eismo įvykių statistika. Mažiausiai eismo taisyklių pažeidimų ir skaudžių avarijų padaro vairuotojai, baigę vairavimo mokyklas prieš 10–20–30 metų, ir nesvarbu, ar naujus, ar senus automobilius jie vairuoja. Ir kurie mokėsi ir laikė egzaminus tarybiniais „žiguliukais“ ir „moskvičiais“, geriausiu atveju „Volksvagen“ džetomis ar golfais. Taigi jokios filmavimo kameros ar nauji moderniausi automobiliai nepadės jauniems vairuotojams įgyti vairavimo mokyklose pakankamai įgūdžių, kad galėtų ramiai jaustis keliuose.

Atvirkščiai, tai tik įneš daugiau įtampos, ypač per praktinio vairavimo egzaminą, ir aišku, pareikalaus daugiau pinigų bei nervų, kai reikės perlaikyti egzaminą dar kartą.

Dar galima būtų suprasti reikalavimų griežtėjimą ir didėjimą vairuotojams profesionalams (C, D, E kategorijos) rengti – jų vaidmuo keliuose už vairo kur kas atsakingesnis.

Dar norėčiau pridurti, kad reikalavimai vairavimo instruktoriams turėti tik 3 metus vairavimo stažo, yra nepakankami. Vairavimo mokyklos teorinių žinių ir kelių taisyklių dėstytojui toks stažas gal ir normalus, bet praktinio vairavimo instruktoriui turi būti griežtesni reikalavimai – ne mažiau kaip 5 metai aktyvaus vairavimo stažo. O apskritai, tai visą gyvenimą vairuoji ir mokaisi, nes keliuose vis atsiranda visokiausių naujų situacijų ir iššūkių.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!